پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

ساندویچ پانل آلوزینک

در سالهای اخیر استفاده از ساندویچ پانل آنچنان گسترش پیدا کرده که دیگر به سختی می توان در شهرک های صنعتی، سازه یا ساختمانی را یافت که با متریالی بجز ساندویچ پنل ساخته شده باشد. البته استفاده از پانل ساندویچی محدود به کاربری های صنعتی نیست و کاربرد این متریال خاص در تمام کاربری ها به سرعت در حال افزایش است.

علاوه بر ساختار خاص و مزایای فراوان ساندویچ پانل یک عامل دیگر هم سبب محبوبیت روزافزون این متریال در میان پیمانکاران و سازندگان شده است: «ساندویچ پانل را مطابق با نیازها می توان در انواع مختلفی تولید کرد»

انواع ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پنل براساس عوامل مختلفی تعیین می شود که دو مورد از آن ها از مهم ترین عوامل به شمار می رود و هر یک از این وجوه اختلاف، تأثیر متفاوتی بر عملکرد ساندویچ پانل دارند. این موارد عبارتند از:

·         تفاوت در جنس و نوع ماده عایق هسته پانل

در انواع ساندویچ پانل، ضخامت و جنس فوم به طور مستقیم بر میزان عایق بندی حرارتی و صوتی ساندویچ پانل تأثیر دارند و لازم به ذکر است که برای فوم عایق ساندویچ پنل از چند ماده مختلف از جمله پشم سنگ، پشم شیشه، پلی یورتان و پلی استایرن استفاده می شود که هر یک ویژگی های متفاوتی دارند. عایق های پانل ساندویچی هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند اما لازم است بدانید که فوم پلی یورتان بیشترین هماهنگی را با نیازهای سازه های امروزی دارد.

·         تفاوت در جنس پوشش ورق

ورق های جانبی که در دو سمت هسته عایق جای می گیرند نقش بسیار مهمی در کارایی و بخصوص دوام ساندویچ پانل دارند. از ورق های مختلفی می توان در تولید پانل های ساندویچی بهره برد. ورق گالوانیزه، ورق آلومینیوم، ورق فایبرگلاس، ورق آلوزینک و ... در تولید پانل های ساندویچی به کار می روند. در سالیان اخیر و با توجه به تجربیات گذشته، سه ورق بیشتر مورد توجه سازندگان ساختمان و تولیدکنندگان ساندویچ پانل قرار گرفته اند که عبارتند از:

  • ورق آلومینیوم
  • ورق گالوانیزه
  • ورق آلوزینک

اختلاف در جنس ورق ساندویچ پانل از چند جنبه حائز اهمیت است:

  • ساندویچ پانل ها با ورق های مختلف، قیمت های متفاوتی دارند.
  • جنس ورق ساندویچ پنل، بر میزان مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی اثر دارد.
  • ساندویچ پانل ها با ورق های مختلف، عمر مفید و دوام متفاوتی دارند.

ورق آلوزینک چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق آلوزینک هم در کنار ورق گالوانیزه و ورق آلومینیم کاربرد گسترده ای در تولید انواع ساندویچ پانل دارد. تنها تفاوت ساندویچ پانل آلوزینک با دو نوع دیگر همین استفاده از ورق آلوزینک برای لایه های جانبی است و در سایر فاکتورها تفاوتی بین آنها نیست.

لازم است بدانید که اهمیت ورق آلوزینک در کارایی پانل عایق بقدری زیاد است که حتی در نام ساندویچ پانل هم به جنس ورق آن اشاره می شود. اما اصلاً چه نیازی به آلوزینک بود؟

همانطور که می دانید فولاد از جمله پرکاربردترین مواد مورد استفاده در تمام صنایع و از جمله صنعت ساختمان است. فولاد، دارای ویژگی هایی خاص و مزایای بسیاری است اما در برابر برخی عوامل محیطی بخصوص رطوبت، آسیب پذیری بالایی دارد.

رطوبت باعث ایجاد زنگ زدگی در سطح فولاد شده و از کارایی آن می کاهد. بعلاوه اشکال مختلف فولاد از جمله ورق های فولادی وقتی در مجاورت محیط های اسیدی، قلیایی و آلوده قرار بگیرند دچار خوردگی می گردند.

البته همه فلزات در مواجهه با رطوبت و سایر عوامل محیطی ضعف ندارند. همانطور که می دانید ورق آلومینیوم مقاومت و دوام بالایی دارد و استفاده از عناصر و ورق های آلومینیومی مشکلات ناشی از تأثیر رطوبت و ... را منتفی می سازد. اما منابع آلومینیوم محدود هستند و آلومینیوم نمی تواند جایگزین فولاد باشد.

ورق آلوزینک

بنابراین علم همواره در پی یافتن راه هایی برای افزایش مقاومت فولاد در برابر عوامل محیطی بوده است و عملی ترین راه، پوشاندن سطح فولاد با لایه ای مقاوم است. اولین موفقیت در این راه تولید ورق گالوانیزه بود. در روش گالوانیزاسیون از فلز روی برای پوشاندن سطح فولاد استفاده می شود. اما پوشش گالوانیزه هم در مجاورت محیط های مرطوب و در شرایط سخت، با گذشت زمان دچار آسیب می گردد. اینجا است که اهمیت آلوزینک مشخص می گردد.

بر خلاف ورق گالوانیزه و آلومینیوم که شناخته شده و قدیمی تر هستند، آلوزینک آخرین دستاورد علمی در حوزه تولید ورق ها و عناصر فلزی است. لازم به ذکر است که روش تولید آلوزینک فرآیندی مشابه گالوانیزاسیون دارد اما ترکیبی که برای پوشاندن سطح استفاده می شود متفاوت از گالوانیزاسیون است.

آلوزینک ترکیبی خاص و نوین است که به طور اختصاصی برای پوشش سطوح فلزی به کار می رود و متشکل از فلزهای زیر است:

  • آلومینیوم 55%
  • روی 4%
  • سیلیکون 6%

این ترکیب وقتی سطح فولاد را می پوشاند لایه ای را بوجود می آورد که ضعف های فولاد را مرتفع می سازد. مهمترین ویژگی ها و مزایای ورق آلوزینک عبارتند از:

  • رنگ پذیری بالا
  • مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی و سایر آسیب های محیطی
  • حفظ کارایی و عمر مفید طولانی
  • حفظ کیفیت ظاهری در طول زمان

ورق آلوزینک در صنایع مختلف بخصوص صنعت ساخت و ساز کاربرد زیادی دارد. یکی از موارد کاربرد ورق آلوزینک در تولید ساندویچ پانل است.

مزایای و معایب ساندویچ پانل آلوزینک نسبت به سایر انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل آلوزینک مانند هر متریال ساختمانی دیگری ویژگی های خاص خود را دارد. در مقایسه آن با ساندویچ پانل آلومینیوم و ساندویچ پانل گالوانیزه مزایا و معایبی قابل مشاهده هستند.

  • ساندویچ پانل آلومینیوم دوام بیشتر و مقاومت بالاتری نسبت به ساندویچ پانل آلوزینکدارد. این برتری مرهون خصوصیات ارزشمند فلز آلومینیوم است. اما باید گفت که ساندویچ پنل آلومینیوم، اختلاف قیمت قابل توجهی با پانل آلوزینک دارد و گران تر است.

واقعیت این است که میزان مقاومت و دوام ساندویچ پانل آلوزینک در اکثر پروژه های ساختمانی پاسخگوی نیازها و شرایط سازه است و معمولاً نیازی به صرف هزینه بیشتر نیست.

  • ساندویچ پانل گالوانیزه از پوشش روی بهره می برد اما در پوشش ساندویچ پنل آلوزینک علاوه بر روی از آلومینیوم هم استفاده شده و همین موضوع سبب بیشتر بودن مقاومت آلوزینک در برابر رطوبت و سایر عوامل آسیب زا است که این یک مزیت بسیار کاربردی محسوب می شود.

در مناطق مرطوب و کاربری های خاص، مقاومت بیشتر ساندویچ پانل آلوزینک تأثیر زیادی در حفظ کارایی سازه دارد. در مقابل اما قیمت ساندویچ پانل آلوزینک از پانل گالوانیزه بالاتر است. این مسئله بخصوص وقتی که متراژ بالایی از پانل مورد نیاز باشد و یا بودجه پروژه محدودیت شدید داشته باشد اهمیت بیشتری پیدا می کند.

بهترین نوع ساندویچ پانل آلوزینک

همانطور که گفتیم جنس ورق، تنها عامل تفاوت انواع ساندویچ پنل نیست بنابراین ساندویچ پانل آلوزینک خود در انواع مختلفی تولید می شود که هر یک ویژگی ها، خصوصیات و قیمت خاص خود را دارند.

  • ساندویچ پانل آلوزینک در دو نوع دیواری و سقفی تولید می شود که عمده تفاوت آنها وجود گام یا برآمدگی در ساندویچ پانل سقفی است. لازم به ذکر است که پانل سقفی بر مبنای شکل و تعداد گام انواع مختلفی دارد. همچنین ساندویچ پانل دیواری هم انواع گوناگونی دارد که تفاوت آنها از جنبه صاف یا شیاردار بودن و همچنین مخفی بودن پیچ است.
  • ساندویچ پانل دیواری آلوزینک در ضخامت های مختلف از 4 تا 15 سانتیمتر و ساندویچ پنل سقفی آلوزینک هم از ضخامت 3 تا 10 سانتی متر تولید می شود. در رابطه با قیمت پانل آلوزینک باید گفت که در پانل های با ضخامت یکسان، قیمت پانل سقفی آلوزینک از مدل دیواری آن بیشتر است.
  • پنل آلوزینک از جنبه جنس ماده عایق مورد استفاده برای هسته پانل هم انواع مختلفی دارد. پلی یورتان به عنوان بهینه ترین ماده برای هسته ساندویچ پانل، در دو نوع PURو PIR به کار می رود. فوم عایق PIRدر برابر آتش مقاومت بیشتری دارد.
  • ساندویچ پانل آلوزینک توسط شرکت های مختلفی تولید می شود که هر یک از تکنولوژی و مواد اولیه متفاوتی استفاده می کنند. ساندویچ پانل آلوزینک ماموت کیفیت تولید بالاتری نسبت به سایر پانل های آلوزینک داشته و در عمل هم کارایی بیشتری دارد.

ساندویچ پانل آلوزینک ماموت

تفاوت ساندویچ پانل آلوزینک ماموت با تولیدات مشابه

ساندویچ پانل آلوزینک ماموت از جنبه‎ های مختلفی نسبت به تولیدات مشابه برتری دارد.

  • شرکت ماموت ورق ها را از برترین کارخانه های فولاد که تولیداتشان ضخامت و کیفیت استاندارد دارد تهیه می کند.
  • ورق های آلوزینک مورد استفاده در پانل های ماموت میزان پوشش استاندارد و بالایی معادل 120گرم بر مترمربع دارند.

به علاوه شرکت ماموت از تکنولوژی شرکای آلمانی خود در تولید ساندویچ پانل آلوزینک بهره می برد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PELv7D10
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
رکتی :
1 سال پیش
تشکرماموت نیاز به آشنایی ندارن ولی خریدازماموت مساوی است با حوصله
اسد :
1 سال پیش
خیلی جالب است امکان داره بورشور یا کاتولگ و آدرس و تلفن واحد فروش و کارخانه را ارسال بفرمایید متشکرم
نمایندگی ماموت :
1 سال پیش
فروش مستقیم و عمده ساندویچ پانل سقفی و دیواری ماموت * تحویل فوری از صد متر تا هزاران متر مربع ◀️ جهت سازندگان بزرگ سوله سازی ، سالنهای صنعتی ، سردخانه ، خانه های ساختمان پیش ویلایی، مهندسی،کمپ، بیمارستان ثابت و سیار،اتاق ایزوله ، کلینروم ، ماشین یخچالی حمل بار ، گارانتی محصول شش ماه .گارانتی نصب و خدمات پشتیبانی دوسال... نصب توسط تیم های آموزش دیده شرکت ‌.تخفیف ۵ درصد در نصب ✅ ارتباط با ما 🔽 🔸️تلفن دفتر کارشناسان فروش☎️ : ۰۹۱۲۳۸۲۷۸۶۵ 02832222717
شرکت تعاونی:تامین کننده مصرف کنندگان :
1 سال پیش
بسیار سازه خوب هست
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه