جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

نکات لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

صفر تاصد شرایط و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود؛

شرکت سهامی خاص:

شرکت سهامی خاص، شرکتی است که بین سه نفر یا بیشتر که معمولاً از دوستان و آشنایان یکدیگر می باشند تشکیل شده که سرمایه آن توسط موسسین آن تامین شده و در آن پذیره نویسی و مجمع عمومی موسس وجود ندارد. در بدو تاسیس می بایست سی و پنج درصد از سرمایه شرکت توسط اعضاء در حساب مخصوصی در بانک واریز شود.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

مرحله اول: عقد قرارداد

قرارداد «ثبت شرکت سهامی خاص» باید منعقد گردد که این کار می تواند به صورت تلفنی یا حضوری و یا آنلاین انجام شود.

مرحله دوم: تکمیل مدارک

هرچه مدارک سریع تر در اختیار کارشناس مربوط قرار گیرد طبیعتا روند کار سریع تر پیش خواهد رفت .

مرحله سوم: تأیید نام

این مرحله ، مرحله ی ارسال نام های پیشنهادی شما به اداره مربوطه می باشد در این مرحله برای این که نام انتخابی تایید شودباید با شرایط زیر هم خوانی داشته باشد.

– نام انتخابی حتما باید فارسی باشد.

– این نام نباید تکراری باشد یعنی سابقه ثبت نداشته باشد.

– دارای معنا ومفهوم باشد

– با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد

مسئول مربوطه با بررسی نام های ارائه شده و بررسی وجود یا عدم وجود هریک از شرایط نسبت به انتخاب و تعیین نام اقدام می کند و نام تعیین شده را در روی برگ اظهارنامه قید می نماید پس از قید نام بر روی اظهار نامه اخذ موافقت از مسئولین اداره ثبت شرکتها درخصوص نام تعیین شده نیز لازم است در صورت گرفتن موافقت این نام در واحد تعیین نام ،ثبت دفتر می شود.

 

مرحله چهارم : امضای اوراق

در این مرحله تقاضانامه و وکالت نامه توسط کارفرما تأیید می شود.

مرحله پنجم : تشکیل پرونده

در این مرحله مدارک توسط کارشناس به اداره مربوطه تحویل می شود که در آن جا پرونده تشکیل شود و سپس در دبیرخانه ثبت می شود.

مرحله ششم : کارشناسی

طی این مرحله کارشناس اداره ثبت با توجه به مدارکی که از طرف متقاضی ارسال شده ، پرونده را کارشناسی کرده و اعلام نظر می کند. حال اگر موردی وجود داشته باشد که باعث اخطار گردد پرونده مجدد از سوی کارشناسان رفع نقص می شود.

مرحله هفتم : تحویل اسناد شرکت

در صورت طی کردن شش مرحله ی فوق شرکت ثبت می گردد و مدارکی به شخص یا اشخاص متقاضی تحویل داده می شود عبارتست از:تقاضانامه، شرکت نامه، اساسنامه، صورتجلسه هیئت مدیره و آگهی تأسیس

در ادامه با توضیحات تکمیلی با ما همراه باشید.

 

ثبت سفیر بهترین موسسه ثبتی برای ثبت شرکت ، ثبت برند، کارت بازرگانی،تغییرات شرکت،اخذ رتبه و....

 

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

 

هزینه ها

هزینه ثبت یک شرکت سهامی خاص بستگی به این موضوع دارد که شما خودتان ان را انجام می دهید یا از خدمات مراکز و شرکت های حقوقی فعال در این زمینه استفاده می کنید.

در صورتی که موضوع شرکت طولانی تر و سرمایه اولیه بیشتر باشد هزینه روزنامه و حق الثبتی که در اداره ثبت شرکتها باید پرداخت کنید بیشتر خواهد شد..

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص کدامند؟

فقط تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضا و در طی مراحل ثبت باید میزان سهام هر کدام از اعضا، کد پستی محل شرکت، حق امضا اوراق و .. مشخص شود که طی فرم ثبت شرکت سهامی خاص این اطلاعات در طی مراحل از شما دریافت می گردد.

 

سرمایه شرکت سهامی خاص حداقل چقدر است؟

سرمایه این نوع شرکت باید حداقل یکصد هزار تومان باشد. لازم است 35 درصد سرمایه اولیه شرکت در حساب شرکت نزد بانک واریز گردد و فیش و گواهی بانکی همراه سایر مدارک به اداره ثبت ارسال گردد.

 

بیشتر : مراحل و مدارک ثبت شرکت سهامی خاص (کلیک کنید)

 

شرکت سهامی خاص چیست؟

همانطور که می دانید شرکت های سهامی در حالت کلی به دو دسته شرکت های سهامی خاص و سهامی عام تقسیم می شوند. شرکت سهامی خاص شرکتی است که سرمایه گذاران آن تنها موسسین شرکت می باشند؛ شاید به همین سبب نیز باشد که ثبت شرکت سهامی خاص نسبت به شرکت سهامی عام، پروسه ای کوتاهتر دارد و کمتر دارای قوانین سختگیرانه است.

 

این موضوع موجب شده ثبت شرکت سهامی خاص متقاضی بیشتری در مقایسه با شرکت سهامی عام داشته باشد. بخشی از سرمایه شرکت های سهامی عام از طریق واگذاری سهام به مردم تامین میشود و پروسه ثبت را دشوار و زمانبر می نماید.

 

ثبت شرکت

 

شرکت مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود، شرکتی متشکل از حداقل دو شریک است که در زمینه امور تجاری فعالیت میکنند و بدون اینکه سرمایه به سهام تقسیم شود؛ هر یک از شرکا درست به اندازه سرمایه خود، تعهد و وظیفه دارند. ذکر عبارت با مسئولیت محدود و عدم ذکر نام شرکا در اسم شرکت الزامی است. اگر اسم یک یا تعدادی از شرکا در اسم شرکت قید شود؛ صاحب اسم مانند شریک ضامن در شرکت تضامنی، در قبال تمام دیون و تعهدات شرکت مسئول خواهد بود. در این نوع شرکت­ها، سهم هر شریک طبق برگه سهام تعیین نمی­شود؛ بنابراین قانونگذار ملزم کرده که در شرکتنامه، سهم مشارکت غیرنقدی هریک از شرکا ذکر شود. عدم قید این نکته در شرکتنامه منجر به بطلان آن می­شود.
قانونگذار در مورد ثبت شرکت با مسئولیت محدود، در کنار تنظیم شرکتنامه به تنظیم اساسنامه نیز اشاره کرده است. در اساسنامه می­توان ذکر کرد که سرمایه شرکت با پذیرش شریک جدید قابل افزایش یا با برداشت سرمایه قابل کاهش است که در این صورت تعیین حداقلی سرمایه شرکت الزامی است. میزان حداقلی سرمایه نباید کمتر از یک دهم سرمایه اولیه باشد. اما اگر تمام نکات لازم در شرکتنامه آورده شده باشد؛ تنظیم اساسنامه ضروری نخواهد بود.

 

 

ثبت سفیر بهترین موسسه ثبتی برای ثبت شرکت ، ثبت برند، کارت بازرگانی،تغییرات شرکت،اخذ رتبه و....

مزایای شرکت با مسئولیت محدود

حداقل با حضور دو شریک قابل تشکیل است.

سرمایه شرکت به مدیرعامل تحویل داده می­شود و برای ثبت شرکت اقرارنامه مدیرعامل دال بر تحویل سرمایه کفایت می­کند و نیازی به ارائه مدرک بانکی نیست.

اداره شرکت به مدت مشخص (محدود یا نامحدود) به یک یا چند نفر به عنوان مدیر (که لازم نیست حتماً از شرکا باشند) سپرده می­شود.

نیاز نیست که هر سال اعضای شرکت معرفی شوند

 

بیشتر: ثبت شرکت مسئولیت محدود؛مدارک و شرایط ثبت(کلیک کنید)

 

معایب شرکت با مسئولیت محدود

اگرچه در بدو تاسیس سرمایه همه شرکا پرداخت و ثبت می­شود اما ممکن است تمام این پرداخت­ها ظاهری باشند.

ورقه­ای تحت عنوان سهم الشرکه صادر نمی­شود؛ بنابراین سهم الشرکه اعضا مانند اواراق تجاری قابل انتقال نیست.

بعضی از موسسات خصوصی به شرکت­های با مسئولیت محدود وام نمی­دهند.

شرکت­های با مسئولیت محدود معمولاً قادر به شرکت در مناقصات دولتی نیستند.

 

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

ارائه مدارک شناسایی اعضای شرکت

ارائه گواهی عدم سوپیشینه اعضای هیئت مدیره

دو نسخه از شرکت نامه

دو نسخه از اساسنامه شرکت

دو برگ تقاضانامه

فرم تعیین نام شرکت و فیش واریزی

اصل مجوز فعالیت چنانچه ثبت موضوع به مجوز نیاز دارد.

اصل وکالتنامه چنانچه ثبت شرکت توسط وکیل دادگستری انجام می شود.

دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره

دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسس

 

بیشتر: ثبت شرکت؛ راهنمایی شرایط و مراحل تاسیس شرکت با مدارک لازم(کلیک کنید)

 

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

تکمیل دو نسخه شرکت نامه، دو برگ تقاضانامه و دو نسخه اساسنامه

پرداخت هزینه تعیین نام شرکت و ارائه فیش بانکی به اداره ثبت شرکت ها

انتخاب و ارائه چند نام ایرانی، مطابق با فرهنگ اسلامی، غیرتکراری و بامعنا به واحد تعیین نام ادارهثبت شرکت ها

تکمیل و ارائه مدارک موردنیاز به واحد پذیرش اداره ثبت شرکت ها و دریافت رسید

مراجعه به واحد اعلام نتایج اداره ثبت شرکت ها در تاریخ مقرر

اگر هیچگونه نقصی در مدارک دیده نشود؛ آگهی ثبت اقدام تنظیم می شود و در روز مراجعه به شخص متقاضی تحویل داده می شود. متقاضی باید به بانک مراجعه و هزینه حق الثبت را پرداخت کند و فیش بانکی را به حسابداری اداره ثبت شرکت ها تحویل دهد.

در صورت مشاهده هرگونه نقص در مدارک، کتباً به متقاضی اعلام می شود که نسبت به رفع نواقص اقدام کند.

سپس مدارک به بخش ثبت تاسیس و تغییرات ارسال می شوند و پس از طی روال قانونی، آگهی ثبت شرکت توسط مدیر اداره ثبت شرکت ها امضا می شود.

بعد از امضای آگهی، متقاضی مدارک را به قسمت دبیرخانه می برد تا آگهی را در دفتر اندیکاتور ثبت کند.

سپس متقاضی می بایست یک نسخه از آگهی را به واحد روابط عمومی اداره کل ثبت شرکت ها و نسخه دیگر را به دفتر شرکت سهام روزنامه جمهوری اسلامی ایران تحویل دهد.

 

مالیات شرکت با مسئولیت محدود

دو نوع مالیات شامل حال شرکت با مسئولیت محدود می­شود. مورد اول، مالیات بر عملکرد شرکت است که براساس هزینه­های شرکت و سود حاصل از خدمات یا فروش تعیین می­شود. مورد دوم، مالیات بر ارزش افزوده است. قوانین مالیات بر ارزش افزوده، فروشنده را موظف می­کند که درصد مشخصی را از خریدار گرفته و به اداره مالیات بر ارزش افزوده تحویل دهد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان میتوانید با

موسسه حقوقی ثبت سفیر تماس بگیرید

شماره تماس:021_ 88548054

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oP9J5rlK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه