جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

آلودگی یک فرآیند مداوم است که در آب استخر ایجاد می شود . آب ورودی به استخر به خودی خود ممکن است حاوی مواد مضر باشد، اما منبع اصلی آلودگی استخر ، شناگران هستند. در فصل تابستان تقریباً همه ما از آب تنی و غوطه ور شدن استخر لذت می بریم، اما برای اینکه لذت تبدیل به انزجار نشود، باید بهداشت در استخر قبل، حین و بعد از آن رعایت شود ، زیرا آب یک محیط ایده آل برای تولید مثل باکتری ها، قارچ ها و میکروارگانیسم هایی است که مسئول ایجاد بیماری ها و عفونت های مختلف هستند.

بهداشت در استخر شامل چیست؟

موضوع ضدعفونی استخر موضوع بسیار گسترده ای است که بهداشت شناگران در آن نقش مهمی را به خود اختصاص می دهد. همه می دانند که شناگران باید همیشه قبل و بعد از شنا دوش بگیرند. زیرا پس از دوش گرفتن، عملاً هیچ باکتری روی بدن باقی نمی ماند که بتواند در استخر رشد نموده و تکثیر شوند. 

اگر افراد بدون برداشتن بقایای مواد آرایشی و عرق وارد استخر شوند، ترکیب آب تغییر می کند. همه این محصولات در آب باقی می مانند و باعث آلودگی آب می شوند. علاوه بر این ، این مواد می توانند به سیستم های تصفیه و فیلتراسیون آب استخر نیز آسیب برساند که این امر حاکی از تغییر حتی در بهداشت آب است. 

شنا کردن در استخر بدون دوش گرفتن می تواند باعث واکنش شیمیایی شود که مستقیماً بر سلامت انسان تأثیر می گذارد. باقی مانده عرق و کرم، دئودورانت ها، شامپوها، فوم های حمام و سایر محصولات مراقبت شخصی با ترکیب کلر آب در تماس هستند و این می تواند منجر به تشکیل یک ترکیب شیمیایی بسیار مضر به نام کلرامین شود. این ترکیب می تواند باعث قرمزی و سوزش چشم ها، پوست های خشک و حساس، سوختگی های مختلف و ... شود، شناگران نیز ممکن است دچار مشکلات گلو یا بینی شوند زیرا این ماده به طور مستقیم و خطرناک بر مجاری تنفسی نیز تاثیر می گذارد. در نتیجه ممکن است پس از استفاده از استخر دچار سرفه، مشکلات آسم، التهابات مختلف، گلودرد و گرفتگی صدا شوند. بنابراین، اگر همیشه قبل از ورود به آب در استخر دوش بگیرید، با این کار شما نه تنها به تمیز نگه داشتن و رعایت بهداشت در استخر کمک می کنید، بلکه احتمال واکنش های شیمیایی که برای سلامتی خطرناک هستند را کاهش می دهید حتی اگر با کسی از استخر مشترک استفاده نمی کنید و از استخر خود استفاده می کنید، باز هم توصیه می شود همیشه قبل از ورود به آب دوش بگیرید تا از مشکلات پوستی یا تنفسی جلوگیری کنید.

بهداشت در استخر

احتمالاً تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا وقتی کلر یا سایر مواد شیمیایی ضد عفونی کننده را به آب اضافه می کنم، باز هم مجبور به تمیز کردن استخر هستیم؟ 

برای پاسخ به این سوال این نکته را در نظر بگیرید که هنگام دوش گرفتن از شامپو و صابون برای تمیز کردن بدن خود استفاده می کنید که مواد پاک کننده هستند. اما آیا وان یا محیط حمام شما برای همیشه تمیز می ماند؟ مسلما خیر. زیرا شامپو و صابون برای تمیز کردن بدن شما هستند، نه کاشی های حمام یا وان. در بهداشت استخر نیز همین اتفاق می افتد.

مواد شیمیایی مانند کلر ، برگ ها و حشرات را از آب دور نگه نمی دارند، یا دیوارها و کف ها را به طور نامحدود تمیز نگه نمی دارند. بنابراین رعایت بهداشت در استخر یک مورد بسیار ضروری است.

علاوه بر استفاده از کلر یا سایر محصولات شیمیایی، حفظ نظافت استخر ، ضدعفونی منظم و کامل خود محیط استخر نیز کاملاً ضروری است.

برای استفاده ایمن از یک استخر کوچک یا بزرگ، یک سری مراحل وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید : 

  1.    دیواره ها و کف استخر را تمیز کنید.
    2.    سیستم فیلتر و کفگیرها را کاملا بشویید.
    3.    مقدار pH آب استخر را تنظیم کنید
    4.    تصفیه کننده آب را اعمال کنید، خواه کلر باشد یا نمک
    5.    تمیز نگه داشتن آب و عاری نگه داشتن آن از جلبک

یکی دیگر از نکاتی که برای رعایت بهداشت در استخر باید به آن توجه کنید این است که که در زمانی که از استخر استفاده نمی کنید، آن را بپوشانید. با این کار می توانید از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنید، هیچ آلودگی مانند برگ و حشرات وارد آب نمی شود. شما همچنین از مواد استخر با پوشش محافظت می کنید.

اهمیت تمیز نگه داشتن فیلتر استخر چیست؟

اهمیت تمیز نگه داشتن فیلتر آب در استخر شنا نه تنها برای ایمن نگه داشتن آب برای خانواده شماست، بلکه شما را از پرداخت هزینه تعمیرات نیز دور نگه می دارد. از این گذشته، وقتی فیلتر کثیفی دارید، استخر باید سخت تر کار کند و ممکن است سطح فیلتراسیون شما کاهش پیدا کند. فیلترهای استخر ممکن است سال ها بدون تعویض کار کنند و این امر باعث می شود که مراقبت از استخر نادیده گرفته شود. با این حال، چند نشانه نشان می دهد که فیلتر شما نیاز به تعویض دارد. 

علاوه بر رعایت بهداشت استخر ، در مرحله طراحی و ساخت آن نیز باید استانداردهایی را رعایت کرد . طراحی اصولی و استفاده از تاسیسات مناسب برای تصفیه ، ضدعفونی و گرمایش استخر ، می تواند در بلند مدت ، تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه های نگهداری استخر و افزایش سلامت کاربران آن دارد. 

شوفاژ لطفی با بیش از 3 دهه سابقه ، تمام عملیات ساخت و تجهیز استخر را با رعایت اصول و قوانین مربوطه انجام می دهد. برای ساخت استخر در تهران ، ساخت استخر در کرج ، ساخت استخر در شهریار و... با شوفاژ لطفی تماس بگیرید.

۰۹۱۲۵۶۴۱۲۲۴
www.tmilofti.ir

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZIPdyl3a
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه