یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین روش های دوچرخه سواری

1 سال پیش ( 1401/12/14 )
 

بهترین روش های دوچرخه سواری

طبیعتاً هر کاری نیازمند رعایت اصول و قواعد خاص خودش است. دوچرخه سواری نیز مانند هر ورزش دیگری قواعدی دارد که دوچرخه سواران ملزوم به رعایت آن می باشند. اصول دوچرخه سواری، می توان گفت اصول ثابت و تعیین شده ای می باشد. قبل از اینکه وارد این مبحث شویم، می خواهیم شما را تا حدودی با مزایای حیرت انگیز دوچرخه سواری آشنا کنیم.

مزایای دوچرخه سواری

شما برای انجام ورزش دوچرخه سواری، به یک دوچرخه مناسب محیط و زمان نیازمند دارید. دوچرخه سواری فواید زیادی دارد و شما می توانید با برنامه ریزی مناسب از این مزایا بهره مند شوید.

  • دوچرخه سواری منظم به عضله سازی در بدن شما کمک می کند و ماهیچه های پایتان را تقویت می کند. شما هنگام دوچرخه سواری فشار زیادی به عضلات پا و ران خود وارد می کنید و به همین دلیل عضله هایتان محکم تر می شود.
  • فعالیت زیاد شما هنگام دوچرخه سواری باعث می شود چربی های بدنتان رفته رفته کاهش یابد و به کاهش وزن شما کمک می کند. بهترین روش برای تأثیر هدفمند این ورزش برای لاغری شما، دوچرخه سواری به صورت ناشتا می باشد. بهتر شما صبح ها قبل از خوردن صبحانه به دوچرخه سواری بروید و به یابد داشته باشید که بعدازآن نیز اصلاً نباید پرخوری کنید.
  • علاوه بر این دوچرخه سواری دست و پای شما را مقاوم می کند و توانایی شما را برای انجام کارهای سنگین و جا به جایی وسایل افزایش می دهد.
  • دوچرخه سواری مانند هر ورزش دیگری به تمرکز و توجه نیاز دارد و شما در حین تمرکز روی کارتان، توجه خود را از کارهایی که به خاطر آن ها استرس دارید، برمی دارد و بدین صورت استرس شما برطرف می شود. علاوه بر این دوچرخه سواری بر روی روحیه شما تأثیر می گذارد و نشاط آور است.
  • شما در حین دوچرخه سواری دست و پای خود را می کشید و سبب کشیدگی عضلات شما می شود. کشیده بودن عضلات بدن جلوی ورم کردن دست وپا را می گیرد. افرادی که به دیابت مبتلا هستند از ورم کردم دست و پای خود رنج می برند. پزشکان به افراد دیابتی توصیه می کنند روزانه ورزش کنند و یکی از این ورزش های دوچرخه سواری است.
  • اینکه بدن شما روی فرم باشد و دارای تناسب اندام باشید، روی میزان خواب شما در طول روز تأثیر می گذارد. درواقع هرچقدر فعالیت های بدن شما با نظم و ترتیب انجام شود، همان قدر نیز سوخت وساز بدن بهبود می یابد و درنتیجه نیاز شما به خواب بیشتر می شود. درواقع شما می توانید با دوچرخه سواری کم خوابی خود را درمان کنید.
  • فعالیت جسمانی منظم، فعالیت های قلب را نیز بهبود می بخشد. علاوه بر این ورزش باعث سوزاندن چربی های بدن شما، حتی چربی های اضافی اطراف قلب می گردد و این امر از بروز بیماری قلبی نظیر سکته قلبی، گرفتگی عروق قلبی و ... جلوگیری می کند.
  • شما می توانید با دوچرخه سواری در هوای سالم، ریه های خود را تمرین بدهید و از مزایای هوای سالم بهره ببرید.

شروع دوچرخه سواری

برای شروع دوچرخه سواری شما باید ابتدا به انجام آن علاقه مند شوید و انگیزه کافی را داشته باشید. دوچرخه سواری برای افراد مبتدی، ابتدا بسیار سخت است ولی با گذشت زمان و تمرین های بیشتر شما به دوچرخه سواری عادت می کنید و به صورت ناخودآگاه بدنتان به انجام آن نیاز پیدا می کند. به یاد داشته باشید که اگر به مرحله ای رسیدید که دوچرخه سواری برای شما به عادت تبدیل شد، هیچ وقت انجام آن را ترک نکنید چراکه رسیدن دوباره به آن مرحله و پیدا کردن انگیزه، انرژی زیادی می طلبد.

انتخاب دوچرخه مناسب برای ورزش

انواع مختلفی از دوچرخه های ورزشی در بازار موجود می باشد. برای انتخاب یک دوچرخه مناسب شما باید عوامل محیطی منطقه خود را در نظر بگیرید. انواع مختلفی از دوچرخه های کوهستانی، شهری، کورسی، جاده و هیبریدی وجود دارد که شما می توانید برحسب میزان تسلط و محیطی که قرار است در آنجا به دوچرخه سواری بپردازید، انتخاب کنید. نوع دیگری از دوچرخه به نام دوچرخه BMX وجود دارد که مخصوص ورزشکاران حرفه ای می باشد.

گام های شروع دوچرخه سواری

انتخاب دوچرخه بر اساس سایز و اندازه خود

دوچرخه ای که انتخاب می کنید باید با سن و اندازه شما مطابقت داشته باشد. برای مثال فردی که قدش کوتاه است نمی تواند در دوچرخه ای با ارتفاع بلند بنشینید و دوچرخه سواری کند بنابراین قبل از هر کاری سعی کنید دوچرخه ای انتخاب کنید که با آن راحت هستید. منظور از راحت بودن دوچرخه این است که پای شما به پدال برسد و ضمن آن به توانید به راحتی روی صندل دوچرخ بنشینید. همچنین کمر شما باید به اندازه ای خم باشد که به گردن و کتف شما فشاری وارد نشود. شما می توانید برای اطمینان از مناسب بودن دوچرخه و لوازم جانبی دوچرخه خود از جهان سیکلت کمک بگیرید.

تنظیم تنفس هنگام دوچرخه سواری

ممکن است هنگام دوچرخه سواری مجبور شوید سرعت دوچرخه را کم یا زیاد کنید و نمی توانید با سرعت ثابت دوچرخه سواری کنید. توجه داشته باشید که در هنگام تغییر سرعت دوچرخه لازم نیست تنفس خود را نیز کم یا زیاد کنید و هیجان زیادی داشته باشید. توصیه می شود که آرامش خود را حفظ کنید.

هماهنگ بودن عضلات پا و زانو

سعی کنید که عضلات پا یعنی ران و قوزک با زانویتان هنگام دوچرخه سواری هماهنگ باشد. اگر این هماهنگی صورت نگیرد، باعث گرفتگی عضلات می شود.

پوشیدن لباس مناسب هنگام دوچرخه سواری

بهتر است هنگام دوچرخه سواری، لباس مناسب بپوشید به طوری که لباس جلوی دست وبالتان را نگیرد. همچنین توجه داشته باشید که پاچه شلوارتان بلند یا گشاد نباشد تا به پدال دوچرخه گیر نکند. ذکر این نکته ضروری است که به هیچ عنوان از لباس های کشی استفاده نکنید و بهتر است در تابستان از زیر لباستان عرق گیر بپوشید.

پوشیدن کفش مناسب

می توان گفت که پوشیدن کفش مناسب هنگام دوچرخه سواری جزو ملزومات این کار است.

سعی کنید به صورت متوالی رکاب بزنید

برای اینکه از دوچرخه سواری خسته نشوید و انگیزه خود را از دست ندهید، سعی کنید به صورت متوالی و پشت سرهم رکاب بزنید. در ابتدا باید هر دوپایتان را به یک سرعتی حرکت دهید و رکاب بزنید و پس ازاینکه هر دوپایتان باهم هماهنگ شد، می توانید سرعت خود را کم یا زیاد کنید.

استاندارد بودن دوچرخه در زمینه ترمز گیری

توصیه می شود که دوچرخه انتخاب شما دارای استانداردهای لازم در زمینه ترمز گرفتن و ایستادن باشد. طبیعی است که شما ملزم هستید هنگام دیدن مانعی، در لحظه ترمز بگیرید و یا هنگامی که می خواهید سرعت خود را کم کنید، از ترمز استفاده می کنید بنابراین دوچرخه شما باید از هر لحاظ ایمن باشد. سعی کنید با هر دو ترمز جلو و عقب کارکنید تا به هر دو تسلط داشته باشید. هنگامی که می خواهید ترمز بگیرید، سعی کنید بدن خود را به سمت جلو خم کنید، این کار به حفظ تعادل شما کمک می کند.

دسته های دوچرخه را درست بگیرید

درست گرفتن فرمان دوچرخه به شما کمک می کند تا تعادل خود را بهتر حفظ کنید و احتمال سقوط شما را کاهش می دهد.

اطمینان حاصل کردن از باد چرخ های دوچرخه

بهتر است که قبل از اینکه شروع به دوچرخه سواری کنید، میزان باد چرخ های آن را کنترل کنید. کم بودن باد چرخ ها باعث می شود که شما روی دوچرخه تعادل خود را از دست دهید و زمین بخورید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xmmOiegN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه