شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر در شهرهای بزرگ زندگی می کنید، با معضل کمبود آب و پایین بودن فشار آن در آپارتمان ها آشنا هستید. روشی که برای رفع این مشکل در نظر گرفته می شود نصب مخزن آب برای ساختمان است. اما برای یک آپارتمان ۱۰ طبقه مخزن آب چند لیتری مناسب است؟ در این مطلب باهم این موضوع را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مخزن و لیتراژ مورد نیاز برای ذخیره و نگهداری آب در یک ساختمان 10 طبقه

نحوه محاسبه لیتراژ مورد نظر برای مخزن آب ساختمان

برای انتخاب مخزن مناسب برای نصب در هر ساختمانی، پیش از هرکار باید میزان مصرفی آب در آن آپارتمان را بسته به تعداد واحدها و تعداد افراد هر خانوار محاسبه کنید. طبق استاندارد در نظر گرفته شده برای این موضوع شما باید برای هر خانواده ۴ نفره، یک مخزن آب دو هزار لیتری در نظر بگیرید. اما این محاسبه سرانگشتی ممکن در تمام شرایط دقیق در نیاید. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم از فرمول زیر استفاده کنید.

تعداد اعضای مصرف کننده در ساختمان × ۲۵۰ لیتر

به طور مثال برای یک آپارتمان ۱۰ طبقه تک واحدی که هر واحد به طور میانگین چهار نفر مصرف کننده داشته باشد، یک مخزن آب ۱۰ هزار لیتری مناسب است. البته در نظر داشته باشید که این افراد حدود هشت ساعت از شبانه روز را در خواب به سر می برند و عملاً از مخزن آب استفاده نمی کنند. به همین خاطر می توانیم حدود 500 لیتر کمتر در نظر بگیریم.

اما از آنجایی که در بعضی از ساعات شبانه روز مانند 4 ساعت پایانی روز که پیک مصرف هر ساختمانی است، ممکن است مصرف آب بالا برود، بهترین گزینه برای شما این است که همان مخزن 10 هزار لیتری آب را در نظر بگیرید. چرا که در صورت خالی شدن مخزن امکان سوختن پمپ و تجهیزات آن وجود دارد.

مخزن مناسب برای آپارتمان ۱۰ طبقه

با توجه به محاسباتی که در قسمت قبل انجام دادیم، اگر به طور میانگین هر واحد از ساختمان 10 طبقه تک واحدی شما، 4 نفر مصرف کننده داشته باشد، یک مخزن 10 هزار لیتری آب نیاز خواهید داشت. اما این لیتراژ ثابت نیست و بسته به تعداد نفرات و میزان مصرف خانوارها تغییر می کند.

همچنین نوع آپارتمان یا ساختمانی که قصد دارید در آن مخزن آب نصب کنید نیز در این انتخاب موثر است. به طور مثال ساختمان های اداری به مراتب مصرف آب کمتری دارند و در طی شبانه روز ساعات مشخصی از پمپ آب کار می کشند. به همین خاطر می توان به جای خرید یک مخزن با حجم بالا برای چنین آپارتمان هایی به سراغ لیتراژهای پایین تر مخازن بروید. توضیحات تکمیلی در این باره را در ادامه بخوانید.

مخزن ۵۰۰ لیتری

اگر قصد دارید برای یک ساختمان دو یا سه واحدی یک تانکر آب پلاستیکی 500 لیتری تهیه کنید که فشار مناسب آب را تامین کند، انتخاب درستی کرده اید. از آنجایی که این لیتراژ طبق استانداردهای اعلام شده به ازای هر واحد مسکونی، یعنی هر 80-100 متر 250 لیتر آب مصرفی، برای چنین ساختمانی مناسب است.

مخزن 500 لیتری آب را می توانید در شکل های مختلف خریداری کنید. اگر ساختمان 10 طبقه شما تعداد افراد ساکن زیادی ندارد یا مصرف آن بالا نیست، یک مخزن 500 لیتری می تواند گزینه خوبی باشد. نوع این مخزن را هم فضایی که برای نصب آن در نظر گرفته اید مشخص می کند.

مخزن ۱۰۰۰ لیتری

با اینکه محاسبه دقیق میزان مصرف ساکنین یک ساختمان در طول روز کار بسیار سختی است اما می توانید با در نظر گرفتن برخی المان ها بهترین نوع مخزن آب را برای آپارتمان خود خریداری کنید. چنانچه مصرف آب ساختمان 10 طبقه شما در حدی است که می توانید یک مخزن 1000 لیتری نصب کنید، نیازی به خرید مخزن با لیتراژ بالاتر ندارید.

یکی از مهمترین نکاتی که باید در حین خرید تانکر آب 1000 لیتری به آن توجه داشته باشید، نوع یا شکل ظاهری مخزن است. قیمت منبع آب 1000 لیتری با توجه به ساختار هندسی آن متغیر است. بعضی از انواع این تانکر را در ادامه خواهیم دید:

مخزن آب 1000 لیتری افقی

اگر فضایی که برای نصب مخزن در نظر گرفته اید، به اندازه کافی بزرگ است اما ارتفاع چندانی ندارد، مخزن افقی مناسب کار شماست. ابعاد مخزن آب 1000 لیتری افقی از نظر ارتفاع، 103 سانتی متر، عرض 97 سانتی متر و طول 164 سانتی متر است. از این نوع مخزن می توانید در کنار پارکینگ یا موتورخانه استفاده کنید.

منبع آب 1000 لیتری عمودی

این نوع مخازن به دلیل کاربرد بسیاری که دارند در دو ارتفاع کوتاه و بلند تولید می شوند. ابعاد مخزن 1000 لیتری ایستاده با عرض 103 سانتی متر و ارتفاع 140 سانتی متر مناسب برای فضاهایی است که از نظر ارتفاع محدودیتی ندارند. این مخزن را برای دفن کردن در خاک هم می توانید استفاده کنید. به علاوه این نوع مخازن در ارتفاع 217 سانتی متر و عرض 82 سانتی متری هم موجود هستند. قیمت مخزن آب 1000 لیتری عمودی بسته به ابعاد مورد نیاز می توانید در قسمت بالای این صفحه مشاهده کنید.

منبع آب 1000 لیتری عمودی

تانکر آب 1000 لیتری زیرپله

یکی از انواع خاص منبع آب 1000 لیتری، این مدل است که بیشتر برای فضای زیرپله در مجتمع ها و ساختمان ها استفاده می شود. شکل ظاهری این مخزن به شما این امکان را می دهد که بهترین استفاده از فضاهای پرت و دور از دسترس را کنید. قیمت مخزن 1000 لیتری سه لایه با توجه به کیفیت متریال اولیه و همینطور استانداردهایی که در ساخت آن به کار رفته، تا حدی در بازار متغیر است.

منبع آب 1000 لیتری قیفی

از دیگر انواع رایج مخزن آب 1000 لیتری، مدل قیفی آن است که هندسه ای مخروطی شکل دارد و بر روی پایه های فلزی نصب می شود. به خاطر همین ویژگی منحصر به فرد، شما می توانید این مخزن را به طور کامل تخلیه کنید و آن را در ارتفاع نصب نمایید.

مخزن ۱۰۰۰۰ لیتری

پیشنهاد ما برای یک آپارتمان 10 طبقه یک واحدی و حتی دو واحدی به شرطی که اعضای ساکن هر واحد بیش از 3 نفر نباشند، مخزن آب 10 هزار لیتری است. این نوع مخزن را می توانید در انواع مختلف عمودی و افقی خریداری کنید که بسته به فضای درنظر گرفته شده برای نصب تعیین می شود.

مخزن آب 10000 لیتری نسبت به منبع 10000 لیتری گالوانیزه، فایبرگلاس و فلزی دارای مزیت های زیر است:

  • استحکام و دوام بالا به دلیل استفاده از قالب یک تکه و تولید به صورت چرخشی
  • ساخته شده از مواد اولیه باکیفیت و فود گرید (Food Grade)
  • وزن کمتر، در نتیجه حمل و نقل راحت تر
  • ضد زنگ و ضد خوردگی
  • دارای مدل سه لایه آنتی باکتریال برای ذخیره آب شرب شهری و مایعات غذایی

تانکر آب 1000 لیتری زیرپله

از کجا مخزن آب بخریم؟

بعد از انتخاب نوع مخزن و لیتراژ مورد نیاز برای ذخیره و نگهداری آب در یک ساختمان 10 طبقه چالش بزرگ تر انتخاب یک برند معتبر و فروشگاه قابل اعتماد برای خرید است. این قسمت از ماجرا را می توانید به ما بسپارید. البرزمخزن alborzmakhzan.com یکی از قدیمی ترین فروشگاه های عرضه کننده انواع مخازن پلی اتیلنی است که سالهاست در حوزه فروش این محصولات فعالیت می کند. کلیه محصولات عرضه شده در این فروشگاه گارانتی کیفیت و قیمت دارند و می توانید پس از خرید تا مدت ها از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dVMnLuSs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه