یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

راه اندازی خط تولید میوه خشک

1 سال پیش ( 1401/12/16 )
 

افزایش بیکاری، عدم توانایی کارفرمایان در ارائه حقوق مکفی به نیروی کار و... بسیاری از افراد را به خود اشتغالی و کارآفرینی ترغیب می کند. یکی از کسب و کار های نو و زود بازده، راه اندازی خط تولید میوه خشک است. میوه خشک را می توان هم در حجم بسیار بالا و در کارخانه های بزرگ تولید کرد و هم می توان تحت عنوان مشاغل خانگی و کار در منزل، به تولید آن پرداخت. به طور کلی شما و مقدار بودجه و فضایی که در اختیار دارید، تعیین کننده تجهیزات لازم برای شروع کار میوه خشک هستید؛ در ادامه به بررسی صفر تا صد تجهیزات لازم برای راه اندازی خط تولید میوه خشک می پردازیم.

راه اندازی خط تولید میوه خشک

تجهیزات لازم برای شروع کار میوه خشک

برای شروع کار میوه خشک، وجود بعضی از تجهیزات بسیار ضروری است. اما برخی از تجهیزات صرفا جهت تسهیل و سرعت بخشیدن به روند تولید مورد استفاده قرار میگیرند. دستگاه خشک کن میوه، اسلایسر دستی و هسته گیر را میتوان از جمله تجهیزات لازم و ضروری برای شروع تولید میوه خشک دانست. به طور کلی تجهیزاتی که در یک کارگاه تولید میوه خشک مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از وان شستشو، میز کار، پوست گیر، هسته گیر، اسلایسر، دستگاه خشک کن میوه، آسیاب، آبگیر سبزیجات، ترازو و دستگاه دوخت پلاستیک. در ادامه هر کدام از تجهیزات را جزء به جزء به شما معرفی می کنیم.

وان شستشو

وان های شستشو را میتوان به دو دسته دستی و اتوماتیک تقسیم بندی کردوان شستشو میوه و سبزیجات را باید بر اساس فضایی که در اختیار دارید و البته متناسب با حجم کاری خود تهیه کنید. به طور مثال در یک کارگاه کوچک با متراژ کم، استفاده از وان شستشو اتوماتیک چندان معقول نیست و البته برعکس آن نیز صادق است؛ یعنی در یک کارخانه بزرگ تولید میوه و سبزیجات خشک و نیمه آماده که حجم کاری بالایی دارد و البته باید استاندارد های لازم جهت اخذ مجوز را نیز داشته باشد، هرگز از وان شستشو دستی برای شستن میوه و سبزیجات استفاده نمی شود و لازم است که حداقل یک خط شستشو پنج مرحله ای از وان های شستشو اتوماتیک را داشته باشند.

وان شستشو میوه و سبزیجات

میز کار

برای قرار دادن تجهیزاتی نظیر اسلایسر، پوستگیر و هسته گیر و انجام عملیات اسلایس کردن، هسته گیری و پوست گیری به یک میز کار احتیاج دارید. جهت تولید و بسته بندی اقلام غذایی، لازم است سطحی که مواد خوراکی با آن در ارتباط هستند کاملا بهداشتی و استریل باشد. بنابراین میز کاری که در کارگاه تولید میوه خشک استفاده می کنید باید از جنس استیل باشد. البته الزامی جهت آن که پایه های میز نیز استیل باشد وجود ندارد و می توان جهت کاهش هزینه ها از میز کار با رویه استیل نیز استفاده کرد.

پوستگیر

گرفتن پوست میوه هایی نظیر سیب یا پرتقال با دست، آن هم در حجم کاری زیاد ، دشوار به نظر می رسد. جهت سهولت و سرعت بخشیدن به روند تولید، می توان از دستگاه پوست گیر برقی میوه استفاده کرد. کار با این دستگاه بسیار راحت است و البته پرتی کمتری نسبت که گرفتن پوست میوه با چاقو یا پوستگیر دستی دارد.

هسته گیر

دستگاه هسته گیر، از جمله تجهیزات لازم و ضروری در کارگاه های تولید چیپس میوه می باشد. میوه های هسته دار نظیر سیب، هلو، آلو، شلیل و ... به جهت آن که ظاهری شکیل داشته باشند و کاملا خشک شوند، لازم است که هسته آنها گرفته شود. هسته گیر ها در مدل های مختلفی ساخته و به بازار عرضه می شوند. شما می توانید جهت گرفتن هسته میوه ها، از هسته گیر های دستی، و یا در صورتی که حجم کاریتان زیاد است، از هسته گیر های اهرمی و پنوماتیک، استفاده کنید. البته جهت کاهش پرتی ناشی از هسته گیری لازم است از نازل متناسب با قطر هسته میوه استفاده کنید.

اسلایسر

جهت فروش بهتر میوه خشک، لازم است که در فرآیند تولید به شکل ظاهری میوه ها بسیار توجه کنید و دقت کافی را به خرج دهید تا حین برش، میوه ها یکدست و یک اندازه باشند. طبیعتا انجام این کار با چاقو کاری بسیار دشوار و زمان بر است بنابراین وجود اسلایسر میوه در کارگاه شما کاملا ضروری است. اسلایسر ها انواع مختلفی دارند، اسلایسر های برقی، اسلایسر دستی، اسلایسر دستی کشویی، اسلایسر پنوماتیک ، اسلایسر اهرمی و... . البته لازم است بدانید که هیچ اسلایسری به تنهایی قابل استفاده برای انواع میوه ها و صیفی جات نیست. به طور کلی میوه ها را می توان به میوه های نرم و سفت تقسیم بندی کرد و باید برای میوه های نرم از یک نوع اسلایسر و برای میوه های سفت از اسلایسر مخصوص این نوع میوه ها استفاده کنید. در شروع کار میوه خشک نیازی به اسلایسر برقی ندارید و تنها کافیست از اسلایسر های دستی استفاده کنید.

دستگاه خشک کن میوه

در گام آخر به معرفی اصلی ترین و ضروری ترین دستگاه برای راه اندازی خط تولید میوه خشک می پردازیم. تولید چیپس میوه با دستگاه خشک کن میوه یک روش ایده آل جهت خشک کردن انواع میوه و سبزیجات به طور بهداشتی و در کمترین زمان ممکن محسوب می شود. میوه خشک کن ها انواع مختلفی دارند که شما می توانید بسته به بودجه ای که در اختیار دارید و البته متناسب با حجم کاری و فضای کارگاه، دستگاه ایده آلتان را تهیه کنید. دستگاه میوه خشک کن در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته گاز سوز و برقی طبقه بندی می شود. بر اساس حجم کاری می توان دستگاه ها را تحت عنوان میوه خشک کن خانگی، خشک کن نیمه صنعتی و دستگاه خشک کن میوه صنعتی تقسیم بندی کرد. در یک دستگاه خشک کن، ظرفیت ورودی دستگاه، سرعت خشک کردن ، مصرف انرژی ، پشتیبانی و خدمات پس از فروش دستگاه اهمیت بسیار ویژه ای دارند.

دستگاه خشک کن میوه

راه اندازی کارگاه میوه خشک خانگی

برای راه اندازی یک کارگاه میوه خشک خانگی با حداقل ترین و اقتصادی ترین تجهیزات، تنها نیاز به یک دستگاه اسلایسر دستی، یک عدد هسته گیر دستی و یک دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی کوچک دارید. برای شروع کار یک فضای حدودا 6 متری اما ایزوله و استریل کافی است. البته لازم است این فضا دارای سیستم تهویه مناسب باشد.

در نهایت پس از تولید میوه خشک ، آنها را در بسته های مناسب بسته بندی کنید و در یک یخچال با دمای حدود 5 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.اطلاعات بیشتر را می توانید از سایت زامنس مطالعه کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VMUC2sPn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه