یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

 یک خودرو دارای مجموعه ای از قطعات و اجزای مختلف است که هر یک وظیفه خاصی دارند و نقش جداگانه ای در کیفیت سواری، سرعت خودرو و ایمنی آن ایفا می کنند. در این میان برخی از قطعات هستند که اهمیت آنها از دیگر قطعات بسیار بیشتر است و تاثیر بسیار بیشتری روی عملکرد خودرو دارند. از مهمترین این قطعات می توان به لاستیک یا تایر خودرو اشاره کرد. لاستیک ها اجزایی هستند که تمامی وزن خودرو را تحمل می کنند، نیروی موتور به صورت مستقیم به آنها اعمال می شود و خودرو از طریق اصطکاک لاستیک با جاده به حرکت در می آید. علاوه بر این سیستم ترمز نیز به صورت کامل به لاستیک وابسته است. به این ترتیب لاستیک خودرو هم در سرعت و قدرت خودرو نقش مهمی دارد و هم ایمنی و راحتی سرنشینان به آن وابستگی بالا دارد.

تولیدکنندگان مختلفی در ایران و سراسر جهان به ساخت و عرضه لاستیک خودرو می پردازند و همین باعث شده است که در هنگام خرید لاستیک، انتخاب های مختلفی برای مصرف کنندگان وجود داشته باشد. در بازار تایر ایران نیز برندهای خارجی و ایرانی بسیاری وجود دارد اما اکثر افراد به دلیل کیفیت بالا و استهلاک پایین لاستیک های خارجی، ترجیح می دهند از میان برندهای وارداتی اقدام به خرید لاستیک کنند. استقبال و محبوبیت بالای لاستیک هانکوک، لاستیک دانلوپ و لاستیک کومهو در ایران بر آن شده است تا در این مطلب اطلاعاتی در خصوص این سه برند و ویژگی های برجسته لاستیک های آنها، در اختیار مخاطبان خرید لاستیک خارجی قرار دهیم.

با کسب این اطلاعات و معرفی فروشگاهی معتمد در زمینه فروش لاستیک اورجینال سعی داریم تا بهترین خرید لاستیک را پیش رو داشته باشید.

لاستیک هانکوک

لاستیک هانکوک

کشور کره جنوبی یکی از فعال ترین کشورها در زمینه تولید لاستیک است و کمپانی های لاستیک سازی مختلفی در این کشور تاسیس شده اند که برخی از آنها به اندازه ای موفق هستند که توانستند در میان بزرگترین و پرفروش ترین کمپانی های لاستیک سازی جهان قرار بگیرند. لاستیک هانکوک و لاستیک کومهو را می توان دو برند کره ای محبوب و مشهور تایر در کشور معرفی کرد.

کمپانی هانکوک یکی از این شرکت هاست که بیش از ۷۰ سال سابقه در زمینه تولید لاستیک دارد. شرکت هانکوک سالانه بیش از ۹۰ میلیون لاستیک تولید می کند و به اغلب کشورهای جهان از جمله ایران صادرات دارد. این شرکت علاوه بر لاستیک به تولید لنت ترمز، باتری و رینگ های آلومینیومی نیز می پردازد. لاستیک هانکوک به صورت فابریک توسط بسیاری از خودروسازان معتبر و پرفروش جهان از جمله خودروسازان آلمانی و کره ای مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله ویژگی های لاستیک هانکوک می توان به چسبندگی بالا، مقاومت فوق العاده در برابر شرایط آب و هوایی سخت، مقاومت در برابر پنچری و احتمال ترکیدگی پایین اشاره کرد. طرح و گل لاستیک هانکوک به صورت ویژه طراحی می شود و یکی از اصلی ترین دلایل شتاب گیری آسان خودروها، همین گل های ویژه لاستیک هانکوک است.

لاستیک دانلوپ

لاستیک دانلوپ

شاید بتوان لاستیک دانلوپ را یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین لاستیک ها در جهان دانست زیرا بیشتر از ۱۰۰ سال قدمت دارد. شرکت لاستیک سازی دانلوپ در سال ۱۸۸۹ در ایرلند تاسیس شد و به یکی از اولین تولید کنندگان لاستیک های بادی مبدل گشت. دانلوپ در ابتدا به تولید لاستیک دوچرخه می پرداخت اما رفته رفته گسترش پیدا کرد و حالا به تولید لاستیک برای انواع وسایل نقلیه از جمله خودروهای سواری، کامیون، تجهیزات کشاورزی، هواپیما و خودروهای مسابقه ای می پردازد. دانلوپ در بسیاری از کشورها نمایندگی دارد و در برخی از کشورها نیز کارخانه های خود را راه اندازی کرده و به تولید لاستیک می پردازد. این شرکت از همان ابتدا با ژاپن و کمپانی های ژاپنی از جمله کمپانی سومیتومو رابطه بسیار خوبی داشت به همین دلیل درصد بزرگی از لاستیک های دانلوپ توسط این کمپانی تولید می شوند. اغلب لاستیک های دانلوپی که در ایران وجود دارند، از طریق ژاپن وارد کشور شده اند و می توان گفت که اکثر آنها تولید ژاپن هستند.

از جمله مهمترین ویژگی های لاستیک دانلوپ می توان به صدای بسیار کم آن ها اشاره کرد. مهم نیست خودرو در چه مسیری باشد، حتی در مسیرهای خاکی نیز لاستیک دانلوپ کمترین میزان صدا را تولید می کند و از این لحاظ برای راحتی سرنشینان، یک انتخاب عالی است. علاوه بر این لاستیک های دانلوپ چسبندگی بالایی، خصوصا در پیچ جاده ها ایجاد می کنند و باعث می شوند که کنترل خودرو و فرمان پذیری آن به مراتب افزایش پیدا کند. با توجه به استفاده از بهترین متریال، لاستیک های دانلوپ دارای کمترین میزان استهلاک هستند و دیرتر از سایر لاستیک ها نیاز به تعویض پیدا می کنند. لاستیک های دانلوپ به طور کلی در سه نوع تابستانی، زمستانی و تمام فصل تولید می شوند.

لاستیک کومهو

لاستیک کومهو

کومهو یکی دیگر از کمپانی های با سابقه کره ای در زمینه تولید لاستیک است که در ایران هم محبوبیت بالایی دارد و یکی از ارزان قیمت ترین لاستیک های خارجی موجود در بازار ایران به شمار می رود. شرکت لاستیک سازی کومهو در سال ۱۹۶۰ کار خود را آغاز کرد و تنها در عرض ۱۰ سال به اندازه ای رشد کرد که توانست به بیش از ۲۰ کشور جهان صادرات لاستیک داشته باشد. امروزه کومهو در ۱۵۰ کشور جهان فعالیت دارد و لاستیک های آن بیش از ۴۰ میلیون فروش سالیانه را تجربه می کنند. تولیدات این کمپانی در خودروهای سواری، شاسی بلند، وانت ها، کامیون ها، اتومبیل های مسابقات اتومبیلرانی، جت های جنگنده و هواپیماهای غیرنظامی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

از ویژگی های بارز و مهم لاستیک کومهو می توان به قیمت پایین، تناسب با شرایط آب و هوایی ایران، عملکرد مناسب در شرایط آب و هوایی زمستانی، دوام بالا، انتقال کم صدا و ضربه به بدنه خودرو و چسبندگی مناسب اشاره کرد. در مجموع لاستیک های کومهو یکی از گزینه های مناسب برای خرید لاستیک خارجی هستند و غالبا با خودروهای تولید ایران هم سازگاری مناسبی دارند.

فاکتورهای مهم در خرید لاستیک مناسب برای خودرو

با وجود برندهای مختلف و انواع لاستیک در سایزها و ویژگی های مختلف، خرید یک لاستیک مناسب برای خودرو، برای اغلب افراد چالش برانگیز است و خیلی ها به دلیل نداشتن آگاهی کافی، دچار ضررهای مالی فراوانی می شوند. یکی از ساده ترین راه ها برای انتخاب لاستیک مناسب خودرو، توجه به لاستیک فابریک و دفترچه راهنمای خودرو است. اصولا لاستیک فابریک، بهترین و مناسب ترین لاستیک برای هر خودرویی است و کمپانی های سازنده خودرو، با در نظر گرفتن جوانب مختلف اقدام به استفاده از نوع خاصی از لاستیک برای تولیدات خود می کنند. البته کمپانی ها معمولا لاستیک هایی را انتخاب می کنند که قابلیت استفاده به صورت چهار فصل را داشته باشند. کلمه چهارفصل شاید در این جا کمی گمراه کننده باشد و تصور شود که این لاستیک ها در هر نوع آب و هوایی عملکرد عالی دارند، در حالی که اینطور نیست. لاستیک های چهارفصل برای شرایط آب و هوایی سرد و زمستانی، عملکرد مناسبی ارائه نمی دهند و اگر در مناطق سرد و کوهستانی زندگی می کنید، توصیه ما به شما استفاده از لاستیک های زمستانی است.

آج لاستیک معمولا مهمترین ملاک برای تشخیص کیفیت و قابلیت استفاده یک لاستیک است. میزان سایش آج، عددی است که توسط کمپانی سازنده لاستیک اعلام می شود و معنی آن طول عمر و میزان دوام لاستیک است. معمولا عدد میزان سایش آج بعد از کلمه treadwear روی لاستیک ها درج می شود و هر چه میزان آن بالاتر باشد، دوام لاستیک بالاتر بوده و میزان سایش آن در طول زمان کمتر خواهد بود.

بعد از آج لاستیک، درجه سرعت از بالاترین اهمیت برخوردار است. درجه سرعت مشخص می کند که یک لاستیک قابلیت استفاده در چه سرعتی را دارد. درجه سرعت به صورت حرفی و از L تا Y متغیر است. هرچه درجه سرعت بالاتر باشد، لاستیک توان بیشتری برای تحمل سرعت های بالاتر خواهد داشت. بنابراین اگر سرعت برای شما مهم است، حتما باید از لاستیک مناسب استفاده کنید. لاستیک هایی که درجه سرعت پایینی دارند، در سرعت های بالا، احتمال ترکیدگی بیشتری خواهند داشت.

خرید لاستیک اورجینال (اصل) از فروشگاه معتبر لوازم خودرو

تا اینجا با تولیدکنندگان معتبر لاستیک و معیارهای مهم برای انتخاب لاستیک آشنا شدیم اما همه اینا در صورتی کاربرد دارد که شما بتوانید لاستیک اصل و اورجینال پیدا کنید. متاسفانه در بازار ایران، به دلایل مختلف از جمله نبود نمایندگی های معتبر، نمونه های تقلبی لاستیک های خارجی به وفور یافت می شود و خریداران، این محصولات بی کیفیت و غیر اصل را با نام و قیمت محصولات اصلی خریداری کرده و علاوه بر زیان های مالی، دچار زیان های جانی ناشی از تصادفات و ناایمن بودن خودرو هم می شوند.

بنابراین توصیه می کنیم برای داشتن لاستیکی اصل و اورجینال از یک فروشگاه متخصص اقدام به خرید لاستیک خارجی کنید. با خرید لاستیک اصل و لمس کیفیت بالای لاستیک های خارجی ضمن آنکه از رانندگی نرم و روان لذت می برید، سلامت خود و سرنشینان خودرو را نیز بیمه خواهید کرد. حالا سوال اینجاست که از کجا لاستیک اورجینال خریداری کنیم؟

فروشگاه آنلاین یدک لند یکی از با سابقه ترین و معتبرترین فروشگاه های اینترنتی فعال در زمینه فروش قطعات خودرو از جمله لاستیک است که تمامی قطعات و محصولات خود را به صورت مستقیم از تامین کننده اصلی تهیه می کند و همین باعث می شود که تمامی محصولات این فروشگاه اورجینال بوده و دارای هولوگرام معتبر باشند.

علاوه بر آن با خرید آنلاین لاستیک، فرصتی برای مقایسه مشخصات و قیمت لاستیک برای شما فراهم می شود تا در نهایت بهترین و مناسب ترین لاستیک خودروی خود را تهیه نمایید. نام یدک لند را در مرورگر خود سرچ کنید و وارد دنیایی از لوازم مصرفی خودرو شوید و از هر کجای کشور که هستید لوازم مورد نیاز خود را تنها با چند کلیک ساده سفارش دهید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PVmLr4Fv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه