یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

زمانیکه نرخ ارز افزایش میابد بسیاری از افراد برای تبدیل سرمایه نقدی خود اقدام به سرمایه گذاری بر روی املاک مینمایند . در این مطلب موضوعی که مورد بحث ما میباشد این است که زیر شاخه های املاک هر کدام دارای چه میزان بازده و ریسک برای سرمایه گذاری میباشد . از این رو به بررسی تفاوت سرمایه گذاری ویلا و زمین با آپارتمان مسکونی در تهران میپردازیم و همچنین املاک تجاری را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد تا اگر قصد ورود به بازار مسکن برای تبدیل سرمایه خود دارید اطلاعات لازم و کافی برای این کار را خدمت شما ارائه کرده باشیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید .

سرمایه گذاری بر روی املاک

بررسی سرمایه گذاری ویلا و زمین

در ابتدا قبل از مقایسه بهتر است به بررسی شرایط سرمایه گذاری در ویلا و زمین بپردازیم . بطور کلی زمانیکه شما برای سرمایه گذاری در یک محدوده ویلایی وارد یک منطقه میشوید بهتر است بدانید که در آن محدوده بومیان احتمالا مالکان عمده زمین بوده و املاکی ها نیز از اهالی همان منطقه میباشند و این باعث میشود که قیمت گذاران اصلی نیز همان بومیان آن محدوده باشند و در واقع در چنین شرایطی یافتن ماهیت واقعی قیمت زمین یا ویلا در آن نقطه چالش بر انگیز است . 

همچنین توجه داشته باشید که اگر شما در آنجا زمین یا ویلایی خریداری نمایید قطعا اگر روزی بخواهید آنرا به فروش برسانید باید با همان بومیان منطقه در رقابت باشید زیرا اگر مشتری جدیدی وارد منطقه شود ترجیح املاک این است که ابتدا زمین های خودش را بفروشد تا سود بیشتری کسب نماید . در نتیجه بهترماهیت قیمت همیشه یک موضوعی است که اگر میخواهید آنرا بررسی کنید بهتر است چند کیلومتر اطراف آن زمین را نیز قیمت بگیرید تا بتوانید حدود قیمت را پیدا نمایید . اما در خرید ملک مسکونی در تهران قیمت هر منطقه مشخص است و این را حتی هر فردی که تهران زندگی میکند میتواند حدس بزند به عنوان مثال اگر قیمت پروژه ایران 2 در منطقه چیتگر را بیشتر از حد قیمت منطقه اعلام کنند قطعا خریدار میتواند به سرعت متوجه این اختلاف قیمت و غیر واقعی بودن آن شود .

پروژه ایران 2

سود کدام نوع سرمایه گذاری بیشتر است ؟

همانطور که در بالا اشاره نمودیم زمانیکه قیمت گذاران و فروشندگان عده ای از همان منطقه باشند قطعا قیمت گذاری به شکلی انجام شد که با سرعت بیشتری رو به افزایش خواهد رفت تا املاک مسکونی در تهران که شاید در یک منطقه هزاران مالک وجود دارند که هر کدام شرایط خاص خودشان برای فروش را دارند . ولیکن همانطور که اشاره نمودیم قیمت میتواند غیر واقعی باشد و در واقع به نظر می آید قیمت ویلا و زمین همیشه دارای حباب میباشد و برای فروش آن نیز همین موضوع میتوان برای خریدار امروز دردسر ساز شود . 

بسیاری از افراد ویلا را میسازند و قیمتی روی آن میگذارند که یک خریدار باید آنرا بپسندد تا پولی که درخواست میشود را پرداخت نماید وگرنه اگر قیمت زمین خالی و ساخت را محاسبه نمایید متوجه اختلاف قیمت خواهید شد ولیکن در املاک مسکونی قیمت گذاری در یک محدوده دارای نظام خاصی است و قیمت ها برای خرید و فروش واقعی تر است و مهمتر از همه نقد شوندگی آن بسیار بالاست در حالیکه نقد شوندگی در ویلا و زمین بسیار ضعیف است و این بزرگترین نقطه ضعف آن بعد از نداشتن قیمت مشخص است . به عنوان مثال قیمت پروژه فراز فرتاک را میتوان با یک جستجوی ساده در املاک آماده به فروش در اطراف آن یافت و اگر امکانات برج ها با یکدیگر مقایسه شوند قیمت مشخص و واقعی از آن پیدا خواهد شد . 

ریسک هر کدام از سرمایه گذاری ها چقدر است ؟

قطعا تا اینجای مطلب توانسته اید اطلاعات مناسبی از هر کدام از سرمایه گذاری ها کسب نمایید . برای بررسی ریسک یک سرمایه گذاری چندین فاکتور وجود دارد که اولین آن وضعیت سند و جواز ساخت است که در این حالت بسیاری از ویلا و زمین هایی که در حال حاضر معامله شده و ساخت و ساز در آنها انجام میشود بصورت غیر مجاز ساخته میشوند و در نتیجه سندی بابت ملک ان نیز وجود ندارد و از طرفی ریسک تخریب ویلا های غیر مجاز همیشه در کمین است . در قدم بعدی نقد شوندگی را یکی از فاکتور های مهم باید در نظر بگیریم که همانطور که آنرا بررسی کردیم مشخص شد که در مورد زمین و ویلا به علت حباب داشتن قیمت ها و همچنین وجود املاک مشابه که توسط بومیان معامله میشود قطعا یک چالش عمیق برای نقد شوندگی آن وجود دارد . 

پروژه دیپلمات چیتگر

البته نقاطی شناخته شده در مناطق ویلایی وجود دارند که قیمت آنها مشخص است و در واقع برند میباشند . این برند بودن آنطور نیست که هر شهرکی در شمال کشور خود را برند بنامد بلکه چند نقطه مشخص است که خرید و فروش در آنجا شکل خاصی دارد و قیمت ها نیز مشخص است ولیکن در تهران تقریبا میتوان تمام نقاط آنرا بدین شکل نامید زیرا این شهر به عنوان پایتخت همیشه افرادی را در هر قشری دارد که خواهان سکونت در هر کدام از مناطق تهران میباشند و در نتیجه زنده بودن خرید و فروش باعث واقعی بودن قیمت آن میشود . گرچه پروژه های در حال ساخت نظیر پروژه دیپلمات چیتگر از نظر خجم معاملات با املاک آماده تفاوت زیادی دارند و شرایط خرید و فروش آنها نیز به گونه ای دیگر است .

کلام آخر 

بطور کلی سرمایه گذاری در هر کدام از این حوزه ها نیاز به تخصص و تجربه دارد و هر شخصی با توجه به میزان سرمایه و ریسک پذیری میتواند گزینه ها مختلفی را برای سرمایه گذاری انتخاب نماید که در نهایت با توجه به روحیات خود این کار را انجام میدهد . ممکن است برای برخی سرمایه گذاری های طولانی مدت جواب دهد و برای برخی زود بازده بودن آن مهم است که قطعا در گزینه های زود بازده سود کمتر است ولیکن در پروژه هایی که بصورت طولانی مدت انجام میشوند سود بیشتری حاصل سرمایه گذار خواهد شد . در این مطلب به بررسی تفاوت سرمایه گذاری ویلا و زمین با آپارتمان در تهران پرداختیم تا اگر قصد ورود به حوزه املاک به عنوان ایمن ترین سرمایه گذاری در کشورمان شناخته میشود بتوانید اطلاعات لازم و اولیه را کسب نمایید .

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SNVdgy4Q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه