جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

چاپ کتاب نبشته (به نشانی اینترنتی https://nebeshteh.com/) مجموعه ای است که تمام خدمات مرتبط با حوزه چاپ کتاب را ارائه می دهد. این خدمات شامل تایپ، ویرایش، صفحه آرایی، اخذ مجوز و چاپ است. نوشته حاضر در پی معرفی این مجموعه، مشتریان بالقوه آن و خدماتی است که ارائه می دهد.

چاپ کتاب نبشته

چه کسانی برای چاپ کتاب به مؤسسه چاپ کتاب نبشته مراجعه می کنند؟

چاپ کتاب نبشته علاوه بر سرمایه گذاری در نشر کتاب در این سال ها به همکاری با مؤسسات، دانشگاه ها، پژوهشگران، استادان و نویسندگانی مختلفی مفتخر بوده است.

 نشر کتاب به نیت های گونه گون صورت می گیرد؛ جز مواردی که ناشران در انتشار کتاب سرمایه گذاری می کنند، اغلب، این افراد با هزینه شخصی به چاپ کتاب اقدام می کنند: دانشجویان و استادان دانشگاه، کسانی که برای ارتقاء شغلی و تحصیلی به نشر کتاب و امتیاز احتمالی آن نیاز دارند، مترجمان یا محققانی که موضوعی را برای استفاده دیگران مفید می دانند و می خواهند عده بیشتری از آن بهره مند شوند، کسانی که ذوقی قلم می زنند، دل نوشته، داستان یا اشعاری دارند که می خواهند آن را چاپ کنند.

مؤسسه چاپ کتاب نبشته

چاپ کتاب نبشته مشخصاً در چه حوزه هایی فعال است؟

گروه چاپ کتاب نبشته تا کنون آماده سازی بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب را بر عهده داشته است. به جز تألیف کتاب، تمام خدمات مرتبط با نشر کتاب از جمله تایپ، صفحه آرایی، ویرایش، طراحی جلد، اخذ مجوز و چاپ کتاب فعالیت هایی است که در مؤسسه چاپ کتاب نبشته انجام شده است. توضیح بیشتر درباره هر کدام از این فعالیت ها در ادامه آمده است:

تایپ

در سال های اخیر و با فراگیر شدن کامپیوتر و گوشی های هوشمند و ... کمتر کسی برای نوشتن به سراغ قلم و کاغذ می رود. اغلب نوشته هایی که در این سال ها برای چاپ به ما سپرده شده است، تایپ شده بوده است. با این حال در بعض پروژه ها و هنگام همکاری با بعض استادان هنوز هم به تایپیست و خدمات آنان نیاز است. چاپ کتاب نبشته مفتخر است در این سال ها با تایپیست هایی در ارتباط بوده که از ویرایش و ظرایف آن هم مطلع بوده اند و به ویراستار و فعالیت های بعدی هم کمک کرده اند.

ویرایش

ما در مؤسسه چاپ کتاب نبشته سعی کرده ایم حتی اگر نویسنده ای به پاکیزگیِ متنِ کتابش چندان اهتمام نداشته، کتاب را از نظر علائم نگارشی، نیم فاصله ها و غلط های املایی بپیراییم. کوشیده ایم، حتماً، پیش از اعلام نظر درباره هزینه ویرایش متن چند صفحه ای از آن را، فارغ از نتیجه بررسی توسط صاحب اثر، به طور رایگان و بی قیدوشرط ویرایش کنیم. ویراستارانی که ما مفتخر به همکاری با آنانیم، علاوه بر تسط بر زبان فارسی، با زبان های دیگر هم آشنایند. جز این، تا جایی که مقدور بوده، تلاش کرده ایم هر متن را به ویراستاری بسپریم که تحصیلاتش با آن مرتبط یا نزدیک به آن باشد.

در چاپ کتاب با تیراژ پایین گاهی ویرایش برابر با تمام هزینه های دیگر نشر کتاب به هزینه و صرف زمان نیاز دارد. اما نباید این نکته را از نظر دور داشت که تقریباً تمام کتاب هایی که به آنها اقبالی نیست و جدی گرفته نمی شود، کتاب هایی ناویراسته و از نظر املایی و نگارشی شلخته اند.

صفحه بندی/ صفحه آرایی

در مؤسسه چاپ کتاب نبشته صفحه آرایی کتاب ها در دو محیط ورد و ایندیزاین، بسته به درخواست سفارش دهنده و هزینه و زمانی که برای کار در نظر گرفته شده است، انجام می شود. تعدد سفارش ها سبب شده بتوانیم هزینه های چاپ کتاب را در تمام بخش ها تا حد مقبولی پایین بیاوریم. هزینه های صفحه بندی کتاب هم مشمول نکته ذکرشده است و در عین حفظ کیفیت، سعی کرده ایم هزینه ها را کم کنیم.

چاپخانه کتاب

طراحی جلد

شاید مهم ترین بخش از پروسه نشر کتاب طراحی جلد آن باشد. با یک نظر به طرح جلد با تقریب خوب و تا میزان قابل قبولی می توان درباره کیفیت بقیه مراحل هم قضاوت کرد. با توجه به اینکه ناشر/ صاحب اثر/ سفارش دهنده برای کم کردن از هزینه چاپ کتاب سعی می کند از تمام هزینه های آن بکاهد، طراحی جلد هم از این کاستن ها بی اثر نیست و در اولین مواجهه جلب توجه می کند.

در گروه چاپ کتاب نبشته با توجه به تجربه ای که در این سال ها از انتشار کتاب کسب کرده ایم، ضمن حفظ کیفیت و زیبایی و متناسب بودن جلدها با عناوین آنها کوشیده ایم هزینه ها را برای کسانی که دغدغه هزینه چاپ کتاب اصلی ترین دغذغه آنان است، کاهش دهیم. در کنار این، همواره برای کتاب هایی که سرمایه گذاری کرده ایم یا صاحب اثر مایل بوده هزینه بیشتری صرف کنند، با همکاری بهترین طراحان جلد، طرح هایی ماندگار و درخور برای جلد کتاب ها تهیه کرده ایم. برای دیدن برخی نمونه ها می توانید به وبسایت ما nebeshteh.com مراجعه کنید.

ضمناً تمامی طرح هایی که توسط گروه چاپ کتاب نبشته اجرا می شود با نظر صاحب اثر تکمیل و نهایی می شود، مگر اینکه بنا به توافق، از ایده تا اجرا به ما سپرده شود.

چاپ دیجیتال

مجوزهای چاپ کتاب

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی صدور مجوز چاپ و نشر کتاب است. کتابخانه ملی فیپای کتاب را صادر می کند و خانه کتاب نیز با در اختیار قرار دادن شابک به ناشر و در انتها ثبت کتاب در وبگاه خانه کتاب در این فرایند سهیم است. اخذ مجوز چاپ کتاب هزینه ای برای ناشر نخواهد داشت و در واقع نهادهای یادشده بدون دریافت هزینه به این کار مشغول هستند. صدور مجوز کتاب جز تحویل ۳ ـ ۱۰ نسخه از کتاب ها به واحدهای واسپاری و اعلام وصول (بسته به تیراژ کتاب)، به صرف هیچ هزینه ای نیاز ندارد. طبعا این بخش در مؤسسه چاپ کتاب نبشته بدون دریافت هزینه انجام می شود.

نکته ای که باید در اخذ مجوز کتاب در نظر داشت، رعایت حقوق دیگر مؤلفان و مترجمان و گردآورندگان کتاب هاست. در مؤسسه چاپ کتاب نبشته پیش از عقد قرارداد و پس از آن عنوان و محتوای کتاب، تا جایی که برای این مؤسسه مقدور باشد، بررسی می شود و، طبعاً، هر کتابی از نظر این مؤسسه قابلیت انتشار ندارد. به جز موارد مرتبط با کپی رایت، قوت و ضعف مطالب مندرج در کتاب ها هم بررسی می شود و تنها آثاری که چاپ آنها به گسترش علم و فرهنگ و ادب کمک کند، فرصت انتشار می یابد.

چاپ کتاب

در نهایت چاپ باکیفیت و مطلوب می تواند چند درجه به ارزش کار بیفزاید و در مقابل چاپ بی کیفیت و نازل تمام زحمات را به سادگی به هدر می دهد. در سال های اخیر چاپ دیجیتال کتاب با پرینت کتاب یکی انگاشته شده و، به خصوص، بی دقتی ها و سهل گیری هایی در چاپ جلد صورت گرفته که کیفیت و اعتبار چاپ دیجیتال و چاپخانه کتاب را بسیار پایین آورده است.

در چاپخانه نبشته سعی کرده ایم برای چاپ جلد کتاب ها از بهترین دستگاه های موجود در ایران بهره برداری کنیم. این دستگاه ها بر خلاف موارد مشابه در چاپخانه ها و دفاتر فنی از نوع صنعتی اند و کیفیت چاپ آنها گاه با دستگاه های چاپ افست قابل رقابت است.

سیستم محاسبه هزینه چاپ کتاب

تمام مراحل یادشده در فرم ها و صفحاتی مجزا در سایت نبشته در دسترس است. هر یک از خدمات ویرایش، صفحه آرایی، طراحی جلد و چاپ را می توان به صورت جداگانه سفارش داد یا تمام آنها را به صورت یک جا. طبعاً تلاش ما این بوده که دریافت تمام خدمات به صورت یک جا برای مشتریان کمترین هزینه را داشته باشد.

برای محاسبه هزینه صفحه بندی، پرینت ارزان، چاپ کتاب (به تنهایی) و انجام تمام مراحل ویرایش، صفحه آرایی، طراحی جلد، اخذ مجوز و چاپ فرم های جداگانه ای در نظر گرفته شده است. علاوه بر تلاش برای منصفانه بودن قیمت ها آنها را به روز نگه می داریم تا پیشاپیش امکان اظهار بهانه هایی چون قدیمی بودن نرخ ها و توضیحات گنگ برای گزینه های تفسیرپذیر را برای افزایش قیمت و عدم شفافیت از خود سلب کرده باشیم.

برای ارتباط با گروه نبشته و ثبت سفارش می توانید به نشانی www.nebeshteh.com مراجعه کنید، به بخش های مختلف سایت سر بزنید و پس از انتخاب هر یک از خدمات ما و محاسبه هزینه توسط فرم تخمین هزینه و ثبت مشخصات خود، منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

توجه داشته باشید که گروه چاپ کتاب نبشته در تمام مراحل یادشده آماده ارائه مشاوره رایگان است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Z711H4lr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه