پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

طلا از سویی در هفته ای که گذشت توانست مرز مهم روانی 2 هزار دلاری را حفظ کند و از سوی دیگر در روز جمعه افت قیمتی شدیدی داشت و همین دو موضوع سبب نظرات متفاوت در بازار فلز زرد شده است.

قیمت طلا در روز جمعه نزدیک به 1.6 درصد کاهش قیمت داشت اما نهایتا هفته را بالاتر از مرز 2 هزار دلار به پایان برد.

به گزارش فرصت امروز به نقل از سایت طلا،قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی بیش از 31 دلار کاهش یافت زیرا گزارش فرصت های شغلی آمریکا در بخش غیرکشاورزی بسیار قوی تر از انتظار بود و اثر احتمال توقف روند کاهش نرخ بهره را خنثی کرد.

پیش بینی قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا با تعطیلی بازارهای جهانی 31 دلار کاهش یافت و هر اونس 2018 دلار معامله شد.

تازه ترین نظرسنجی Kitco News Gold نشان می دهد که تحلیلگران وال استریت به صورت نسبی نسبت به بازار طلا در هفته آینده نگاه مثبتی ندارند؛ در عین حال، سرمایه گذاران خرد به طور قابل توجهی به این بازار در هفته آتی امیدوار هستند.

این تحلیل های متفاوت در حالی مطرح می شود که بازار طلا هفته را با حفظ حمایت بحرانی بالای 2000 دلار در هر اونس به پایان رساند.

طلا از سویی در هفته ای که گذشت توانست مرز مهم روانی 2 هزار دلاری را حفظ کند و از سوی دیگر در روز جمعه افت قیمتی شدیدی داشت و همین دو موضوع سبب نظرات متفاوت در بازار فلز زرد شده است

تحلیلگران خاطرنشان می کنند که افزایش دستمزدها همچنان، افزایش مداوم تورم را به همراه خواهد داشت، مساله ای که فدرال رزرو را مجبور می کند تا موضع سیاست پولی تهاجمی تر خود را حفظ کند.

تورستن پولیت، اقتصاددان ارشد Degussa، در این باره تاکید کرد که او همچنین می بیند که طلا در آینده نزدیک با مشکل مواجه خواهد شد، زیرا بعید است که فدرال رزرو تا قبل از تابستان نرخ بهره را کاهش دهد.

با این حال، او افزود که این نوسانات، نقطه ورود محکمی برای سرمایه گذارانی ایجاد می کند که به دنبال ایجاد موقعیت بلندمدت در بازار طلا هستند.

این هفته، 22 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، هفت تحلیلگر، معادل 32 درصد، نسبت به طلا در کوتاه مدت خو ش بین، 9 تحلیلگر، معادل 41 درصد، به این بازار بدبین و شش تحلیلگر، معادل 27 درصد، روند را بازار را کم نوسان ارزیابی کردند.

در همین حال، 774 نفر در نظرسنجی های آنلاین شرکرت کردند.از این تعداد، 500 نفر معادل 65درصد روند قیمت طلا را افزایشی، 163 نفر دیگر معادل 21درصد این روند را کاهشی و 111 رشرکت کننده معادل 14 درصد این بازار را کم نوسان پیش بینی کردند.

هر آمار اقتصادی که نشان از کند شدن اقتصاد آمریکا دارد و در نتیجه نرخ بهره در میان و کوتاه مدت کاهش می یابد احتمالا قیمت طلا را تقویت کند.

اما همچنان تحولات مربوط به بخش بانکی و سقف بدهی آمریکا در کانون توجه است.

بی ثباتی اقتصادی و کاهش نرخ بهره، تقاضا برای طلا را که دارایی بدون بهره است افزایش می دهد.

تای وونگ، یک تاجر فلزات مستقر در نیویورک گفت: « این آمارها، فدرال رزرو را به سمت افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن سوق نمی دهد اما احتمال کاهش نرخ بهره هم پایین آمده است.»

همچنین پس از انتشار این آمار، سوددهی 10 ساله خزانه داری افزایش یافت و از جذابیت طلا به عنوان دارایی بدون بهره کاست.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cNbLMTuR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه