جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

توانایی درک صحیح مکالمات انگلیسی و پردازش آن ها، یکی از ملزومات اصلی زندگی و برقراری ارتباط در یک محیط انگلیسی زبان است. به همین دلیل سنجش مهارت شنیداری داوطلبان، یکی از بخش های اصلی آزمون بین المللی آیلتس را تشکیل می دهد.

در این مطلب نکات مفیدی را برای آمادگی آزمون لیسنینگ آیلتس و کسب نمره بالا در این بخش، بررسی می کنیم. این نکات برای هر دو آزمون جنرال و آکادمیک، قابل استفاده هستند. پس اگر به هر دلیلی به مدرک آیلتس نیاز دارید و در حال شرکت در دوره آموزش آیلتس هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

فرمت آزمون لیسنینگ آیلتس

پیش از هر چیز بد نیست نگاهی به فرمت بخش لیسنینگ آزمون آیلتس بیندازیم. این بخش از آزمون، ظرف ۴۰ دقیقه برگزار می شود. ۳۰ دقیقه از این زمان، به پخش فایل صوتی و ۱۰ دقیقه از آن به پر کردن پاسخنامه اختصاص دارد. البته در آیلتس کامپیوتری، تنها ۲ دقیقه برای انتقال پاسخ ها زمان خواهید داشت.

نکته دیگر این است که در بخش لیسنینگ، باید به ۴۰ سوال پاسخ دهید. این سوالات در ۴ بخش ارائه می شوند و هر یک از آن ها یک نمره دارد. نوع سوالات هر یک از بخش ها نیز به شرح زیر است:

  • بخش اول: در این بخش، باید به مکالمه بین دو نفر گوش کنید. این مکالمه می تواند درباره جنبه های مختلف زندگی روزمره باشد.
  • بخش دوم: در این بخش، باید به صحبت های یک فرد که درباره یکی از موضوعات اجتماعی، مثل یک سیستم حمل و نقل یا تاسیسات آبی باشد.
  • بخش سوم: بخش سوم آزمون لیسنینگ نیز مکالمه بین دو نفر است که درباره یک موضوع مرتبط با آموزش صحبت می کنند.
  • بخش چهارم: این بخش نیز مجددا یک مونولوگ درباره موضوعات آموزشی خواهد بود.

احتمالا در کلاس های آموزش آیلتس، بارها به چنین دیالوگ ها و مونولوگ هایی گوش کرده اید. اما چطور می توان بخش های مهم آن ها را فهمید و به سوالات پاسخ صحیح داد؟ در ادامه همراه ما باشید.

آزمون لیسنینگ آیلتس

آزمون را بشناسید

هر یک از آزمون های سنجش مهارت های زبانی، فرمت و معیارهای خاصی برای ارزیابی مهارت های داوطلبان دارند. بنابراین، برای موفقیت در هر یک از این آزمون ها، باید به طور کامل با قالب و ساختار آن ها آشنایی داشته باشید. آزمون آیلتس نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این تفاصیل، پیش از این که سراغ آموزش آیلتس بروید، به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • ماژول لیسنینگ چند بخش دارد؟
  • انواع سوالات در ماژول لیسنینگ چه چیزهایی هستند؟
  • نمره آزمون چگونه محاسبه می شود؟
  • آیا آزمون نمره منفی دارد؟
  • برای کسب نمره بالا، به چه مهارت هایی نیاز داریم؟

با پاسخ به این سوالات، به یک ایده اولیه از چگونگی عملکرد در بخش شنیداری آزمون به دست می آورید و برای درک نکات تکمیلی آمادکی به دست می آورید.

به طور منظم تمرین داشته باشید

اگر شنونده فعالی هستید، می توانید به راحتی یک نمره لیسنینگ عالی بگیرید. با این حال، تمرین های زیادی برای تقویت مهارت شنیداری وجود دارد. این تمرینات شامل گوش دادن منظم به پادکست، اخبار، مونولوگ ها و... است و علاوه بر لهجه، دایره لغات شما را نیز بهبود می بخشد. به همین دلیلی در برنامه روتین آموزش آیلتس اکثر داوطلبان قرار دارد.

عجله نکنید

هنگام انتخاب پاسخ صحیح، عجولانه تصمیم گیری نکنید. چراکه در فایل های صوتی لیسنینگ آیلتس به جزئیات زیادی اشاره می شود و گوینده به طور مستقیم سراغ اصل مطلب نمی رود. بنابراین عجله کردن، می تواند باعث گمراهی و انتخاب پاسخ اشتباه شود.

در انتقال پاسخ به برگه پاسخنامه دقت کنید

گفتیم که در آیلتس کاغذی ۱۰ دقیقه زمان دارید تا پاسخ هایتان را به برگه پاسخنامه انتقال دهید. فراموش نکنید که این مرحله را بادقت انجام دهید. در واقع پاسخ های شما باید عاری از اشتباهات املایی و دستوری باشد. لذا هنگام انتقال پاسخ ها، موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

  • از مداد استفاده کنید.
  • به شماره سوالی که پاسخش را می نویسید دقت کنید و از جابه جا نوشتن جواب ها بپرهیزید.
  • به دستورالعمل دقت کنید. به عنوان مثال اگر در دستورالعمل قید شده که تنها با یک کلمه به سوال پاسخ دهید، همین کار را بکنید.
  • هرگونه خطای املایی یا دستوری، جواب را رد خواهد کرد.

اول سراغ سوالات بروید

یکی از تکنیک های آموزش آیلتس این است که پیش از پخش نوار لیسنینگ، تمام سوالات را بخوانید. بدین ترتیب، می دانید که باید گوش به زنگ شنیدن چه نکاتی باشید. البته فراموش نکنید که ممکن است گوینده فایل صوتی، از مترادف کلماتی که انتظارش را دارید استفاده کند.

ثبت نام در کلاس آیلتس آنلاین ترجمیک

نوت برداری کنید

هنگام پخش فایل صوتی، آماده یادداشت برداری باشید و نکات مهم مثل تاریخ ها، اعداد، اسامی افراد و سایر کلمات کلیدی را یادداشت کنید. در غیر این صورت، ممکن است نکات مهمی که اتفاقا پاسخ سوال هستند را فراموش کنید. نکته دیگ این است که حتی پس از شناسایی پاسخ ها نیز به فایل صوتی گوش کنید. چراکه ممکن است در بخش های انتهایی، محتوای فایل صوتی تغییر کند.

هیج سوالی را بدون پاسخ رها نکنید

یکی از بهترین ویژگی های لیسنینگ آیلتس، که در دوره ها آموزش آیلتس نیز مورد اشاره قرار می گیرد، نداشتن نمره منفی است. بنابراین دلیلی برای خالی گذاشتن برخی سوالات وجود ندارد.

دایره لغات تان را گسترش دهید

تصور کنید که فایل صوتی در حال پخش است و شما از هیچ کدام از کلمات آن سر در نمی آورید! قطعا بسیاری از نکات را از دست می دهید و دست و پای خود را گم می کنید. خوشبختانه راهکار ساده ای برای این چالش وجود دارد و آن گسترش دایره لغات است.

ثبت نام در کلاس آیلتس آنلاین ترجمیک

پیدا کردن یک کلاس آیلتس معتبر و جامع، یکی از مهم ترین و در عین حال سخت ترین مراحلی است که باید برای موفقیت در آزمون پشت سر بگذارید. اگر شما هم دغدغه پیدا کردن بهترین کلاس آیلتس آنلاین را دارید، ما ترجمیک را به شما معرفی می کنیم.

تمامی کلاس های این موسسه، با همکاری بهترین اساتید آموزش آیلتس و به صورت آنلاین برگزار می شود. همچنین، این کلاس ها در چند سطح مختلف ارائه می شوند. بنابراین می توانید مطمئن باشید که کلاسی که در آن شرکت می کنید، متناسب با سطح تان خواهد بود.

از سطح دانش و اطلاعات خود مطلع نیستید؟ ترجمیک برای این مشکل نیز تدابیری اندیشیده است. این موسسه، از داوطلبان شرکت در کلاس های آیلتس، به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین آزمون تعیین سطح می گیرد. برای شرکت در آزمون تعیین سطح آیلتس آنلاین ترجمیک کلیک کنید.

علاوه بر این، شما می توانید برای مشورت با مشاوران آیلتس دبستان ترجمیک با شماره ۰۲۱۶۷۲۳۵۰۰۰ تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه، شما را برای انتخاب بهترین کلاس راهنمایی می کنند.

ویژگی های کلاس های آموزش آیلتس ترجمیک

فیلم تمامی جلسات، توسط تیم پشتیبانی مجموعه ترجمیک ضبط می شود و در پنل کاربری شما قرار می گیرد. علاوه بر این، از طریق تالار گفتمان، امکان برقراری ارتباط با اساتید را خواهید داشت. از دیگر ویژگی های دوره های این مجموعه، می توان به امکان پرداخت اقساطی شهریه اشاره کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iSmBnc4D
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه