شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین زمان سفر به یاسوج

10 ماه پیش ( 1402/3/6 )
 

یاسوج یکی از زیباترین شهرهای استان کهگیلویه و بویر احمد است. اطراف این شهر زیبا و خوش آب و هوا را طبیعت سرسبزی فرا گرفته است. اگر دوست دار طبیعت هستید و به گردش در جنگل، کوهنوری، کمپ زدن و… علاقه دارید، پس یاسوج می تواند بهترین گزینه سفر برای شما باشد؛ اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که بهترین زمان سفر به یاسوج و بازدید از طبیعت زیبا و چشم نواز این شهر چه زمانی است؟ اگر می خواهید بهترین فصل سفر به یاسوج را بدانید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

بهترین زمان سفر به یاسوج

آب و هوای یاسوج

استان کهگیلویه و بویر احمد یکی از استان های چهارفصل کشور است و شهرهای زیادی با آب و هوای متفاوت دارد. منطقه ای که شهر یاسوج در آن قرار دارد در بین مناطق سردسیر این استان بوده و بنابراین خیلی دور از انتظار نیست که آب و هوای یاسوج هم سرد و خشک باشد. در پاییز و زمستان اگر به این شهر سفر کنید، با بارندگی های بسیاری مانند بارش باران و برف رو به رو خواهید شد. در این فصل ها امکان این که از طبیعت این شهر دیدن کنید وجود ندارد؛ اما در اواخر فصل بهار و در فصل تابستان، این شهر آب و هوای متعادل تری داشته و طبیعت آن رو به سرسبزی می رود.

بهترین زمان برای طبیعت گردی در یاسوج

بهترین زمان برای طبیعت گردی در یاسوج

همان طور که اشاره شد، آب و هوای یاسوج در بیشتر طول سال سرد است. مسافران زیادی برای طبیعت گردی به این شهر رفته و برای همین هم در فصل های بهار و تابستان، صنعت گردشگری این شهر رونق بسیاری می گیرد. اگر شما هم برای بازدید از رودخانه ها، آبشارها، جنگل و در کل طبیعت یاسوج به این شهر می روید، باید گفت که اواسط بهار و تابستان بهترین فصل برای این کار است. آب و هوای یاسوج حتی در فصل های گرم سال هم خنک بوده و گرمای هوا هنگام گردش در طبیعت شما را اذیت نخواهد کرد.

برخی از بهترین مکان های گردشگری در فصل تابستان و بهار شامل رودخانه بشار، آبشار یاسوج، پارک جنگلی یاسوج و سایر آبشارهای اطراف هستند. در فصل بهار و تابستان یاسوج به قدری زیباست که تمامی نقاط این شهر جاذبه گردشگری محسوب می شود. اگر به سفر در فصل های بهار و تابستان علاقه داشته باشید، جهرم نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. با تهیه بلیط جهرم می توانید از جاذبه های گردشگری این شهر هم لذت ببرید.

سفر به یاسوج در زمستان

با وجود این که بهترین فصل سفر به یاسوج برای بازدید از طبیعت این شهر فصل بهار و تابستان است، اما سفر به این شهر در فصل زمستان و سرما هم حال و هوای خود را دارد. در زمستان این شهر از برف پوشیده می شود و جنگل های آن نمای بسیار زیبایی را برای طرفداران برف و سرما به وجود می آورد. اگر به عکاسی علاقه داشته باشید هم زمستان می تواند یکی از بهترین فصل های سفر به یاسوج برای شما باشد. تنها کافی است که یک دوربین عکاسی حرفه ای یا حتی دوربین گوشی موبایل خود را در دست داشته باشید تا از منظره برفی و زیبای آبشارها و جنگل های یاسوج عکس بگیرید.

البته باید متذکر شد که هوای یاسوج در این فصل های برفی بسیار سرد بوده و حتما باید هنگام سفر به این شهر لباس های گرم زیادی با خود همراه داشته باشید. اگر در فصل زمستان در کلبه ها و ویلاهای سنتی اطراف یاسوج اقامت داشته باشید، می توانید از منظره زیبا و نفس گیر زمستان این شهر در گرمای اقامتگاه خود لذت ببرید.

بلیط یاسوج

یکی دیگر از دلایلی که یاسوج در فصل زمستان میزبان مسافران بسیاری است، وجود پیست اسکی دنا در این شهر است. پیست اسکی دنا در یاسوج، یکی از قدیمی ترین و بهترین پیست های اسکی در جنوب کشور است. طول پیست اسکی دنا به ۱۵۰۰ متر رسیده و امکاناتی از جمله پت کوب، تله اسکی، کلاس های آموزش اسکی و بسیاری امکانات دیگر دارد؛ حتی اگر تجهیزات لازم برای اسکی را نداشته باشید، باز هم امکان اجاره وسایل در این پیست اسکی وجود دارد. رستوران های اطراف این پیست هم به شما اجازه می دهد که پس از تفریح، از یک وعده غذای گرم لذت ببرید. از اوایل زمستان تا اوایل بهار پیست اسکی دنا از برف پوشیده شده و میزبان گردشگران بسیاری است.

بهترین فصل برای سفری مقرون به صرفه به یاسوج

بهترین فصل برای سفری مقرون به صرفه به یاسوج

همان طور که اشاره شد، آب و هوای یاسوج در بهار و تابستان متعادل تر بوده و در نتیجه مسافران بیشتری از سفر به این شهر استقبال می کنند. همین موضوع باعث می شود که قیمت خیلی از موارد ضروری سفر مانند بلیط یاسوج، هزینه اقامتگاه یا حتی هزینه اجناس در بازارها بیشتر شود.

اما اگر در فصل های پاییز و زمستان قصد سفر به این شهر را داشته باشید، قیمت اقامتگاه ها کاهش یافته و حتی امکان خرید بلیط لحظه آخری یاسوج هم بیشتر می شود. به دلیل کم شدن مسافران، بازارهای محلی هم روی اجناس خود تخفیف بالایی گذاشته تا اجناس خود را راحت تر بفروشند. در نتیجه اگر می خواهید سفری ارزان و مقرون به صرفه به یاسوج داشته باشید، فصل پاییز و زمستان بهترین فصل است.

خرید بلیط برای سفر به یاسوج

در این مقاله با آب و هوای یاسوج آشنا شدیم و متوجه شدیم که هر فصلی می تواند بهترین فصل سفر به یاسوج باشد. این شهر به شهر آبشارهای خروشان و طبیعت چشم انداز معروف است؛ بنابراین اگر می خواهید طبیعت زیبا و آبشارهای معروف یاسوج را مشاهده کنید، بهتر است که در فصل بهار و تابستان بلیط یاسوج را تهیه کرده و به این شهر سفر کنید. اما اگر به دنبال سفری مقرون به صرفه هستید و می خواهید از پیست اسکی دنا دیدن کنید، زمستان بهترین فصل برای شماست. اگر قصد تهیه بلیط سفر به یاسوج یا هر شهر دیگری مانند بلیط جهرم را دارید، همین امروز به فلای تودی سری زده و قیمت بلیت های چارتری و لحظه آخری را مشاهده کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/p9gnaTH9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه