جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

 

کرایو اسپری (Cryospray) یک دستگاه پزشکی است که برای درمان زگیل های پوستی، مولوسکوم ها، کراتوزهای اکتینیک، سلول های سرطانی پوستی و برخی بیماری های دیگر استفاده می شود. این دستگاه، یک روش درمانی غیر قابل برگشت است که با استفاده از نیتروژن مایع (ازت نیز نامیده می شود)، بافت بیماری زای را از بین می برد.

در این روش، دستگاه کرایو اسپری ، با استفاده از یک سری نوک های مختلف، نیتروژن مایع را به صورت مستقیم بر روی بافت بیماری زای پوستی اعمال می کند. گاز نیتروژن مایع باعث یخ زدن و تخریب سلول های بیماری زای پوستی می شود. این فرایند باعث مرگ و نابودی بافت بیماری زای پوستی شده و کمک به بهبودی و درمان بیماری می کند.

استفاده از اسپری کرایو عموماً به عنوان یک روش درمانی کم ترین خطر و عوارض جانبی را دارد و برخلاف روش های درمانی دیگر مانند جراحی و لیزر، از بیمار برای آن استفاده، نیاز به بیهوشی و دردسرهای پس از عمل ندارد. با این حال، ممکن است پس از استفاده از کرایو ، برخی علائمی مانند درد، قرمزی، تورم و آسیب های پوستی موقتاً به وجود آید که در عموم موارد به سرعت بهبود می یابند.

انواع دستگاه کرایو

کرایو اسپری کلیبنیکال : این دستگاه با نیتروژن مایع پر میشود . و دارای مخازن به حجم های مختلف 250 و 500 سی سی میباشد. همچین دارای پروب های مختلف با شکل ها و اندازه های متفاوت است . کرایو اسپری کلینیکال دمای منفی 196 درجه سانتی گراد را به طور مستقیم برای پوست اسپری میکند . این دستگاه برای مصارف پزشکان و بیمارستان ها مناسب میباشد .

کرایو اسپری خانگی : این اسپری کرایو نیتروکسی پن نام دارد و از گاز n2o پر شده است و دمای منفی 60 درجه سانتی گراد را بر روی پوست اسپری میکند . کاز با این اسپری بسیار ساده میباشد و خود شخص در منزل به راحتی میتواند کرایو تراپی را انجام دهد. پک کرایو نیتروکسی پن دارای یک اسپری به حجم 200 سی سی و دو عدد ژل ضد فریز و همچنین یک نازل میباشد . این کرایو برای درمان انواع زگیل پوستی ، زگیل تناسلی و میخچه مناسب است .

حال این سوال پیش میاید که کرایو نیتروکسی پن دمای منفی 60 درجه برای درمان زگیل تاثیر گذار هست یا خیر ؟ بله کرایو خانگی جوابدهی بالایی دارد زیرا ویروس به دلیل ساختار ژنی خود به تغییر دمایی بسیار حساس هست و با دمای منفی 60 درجه سانتی گراد کامل از بین میرود .

کرایو پن : کرایو پن یک دستگاه با سرمادهی منفی 80 درجه سانتی گراد هست که دارای کپسول های مخصوص N2O است . هر کپسول برای استفاده سه تا چهار بار میباشد.

کرایو زنان : مطابق با تحقیقاتی که انجام شده است، دستگاه کرایو سرجری یا کرایو زنان یکی از روش های درمانی است که برای درمان بیماری هایی مانند زگیل دهانه رحم (Cervical Ectropion) به کار می رود. زگیل دهانه رحم به عبارتی دیگر، افزایش سطح بافتی دهانه رحم به سوی داخل مهبل است که ممکن است باعث ایجاد خروج خونریزی از دستگاه تناسلی شود.

در روش کرایو، با استفاده از گاز نیتروژن مایع، بافت های زگیل شده از بین می روند. این روش به دلیل عدم نیاز به بیهوشی کامل و همچنین کاهش زمان بازیابی نسبتبه روش های دیگر، مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، این روش در برخی موارد ممکن است با عوارضی همچون درد، خونریزی و عفونت همراه باشد، بنابراین برای استفاده از این روش باید به همراه پزشک مورد نظرتان مشورت کنید.

دستگاه کرایو

بعد از کرایو تراپی چه موارد را باید رعایت کرد

زمان بهبود پوست پس از استفاده از کرایو ، بسته به اندازه و موقعیت منطقه درمانی، و همچنین فردی که درمان را دریافت می کند، متفاوت است. به طور کلی، پوست بعد از درمان با کرایو پن بین ۱ تا ۴ هفته زمان می برد تا بهبود یابد.

پس از روش کرایوتراپی، پوست ممکن است قرمز، تورم داشته باشد و حتی ممکن است تاول بر روی پوست شکل بگیرد. این واکنش طبیعی به درمان است و نشانگر این است که کرایو پن موقعیت بیماری را با موفقیت هدف قرار داده است. در روزهای بعدی، تاول ممکن است پاره شود و روی منطقه درمانی پوست به شکل یک خط خشک تبدیل شود. مهم است که از خشک شدن این بخش خودداری کرده و آن را جدا نکنید، زیرا این می تواند به تأخیر در بهبودی و بروز جای زخم و جای سوختگی منجر شود.

در طول فرایند بهبودی، مهم است که منطقه درمانی را تمیز و خشک نگه دارید. از تماس مستقیم با نور خورشید پرهیز کنید و در هنگام خارج شدن از منزل از محافظت خود در برابر آفتاب استفاده کنید. همچنین، تا زمانی که منطقه درمانی بهبود نیافته است، بهتر است از شنا در آب و غوطه وری در آب خودداری کنید.

در صورتی که در طول فرایند بهبودی علائم غیرعادی یا مشکلاتی مانند درد شدید، تورم بیش از حد، یا نشانه های عفونت را تجربه می کنید، باید به پزشک خود اطلاع دهید. او می تواند راهنمایی کند و درمان لازم را توصیه کند تا بهبودی مناسبی را اطمینان بخشد.

باید توجه داشت که تداوم در درمان یکی از نکات اساسی برای بهبودی صد در صدی است .

آیا بعد انجام کرایو میتوان فعالیت ورزشی داشت ؟

بله، پس از درمان با کرایو پن، معمولاً می توانید به فعالیت های ورزشی خود ادامه دهید. با این حال، بسته به موقعیت درمانی و محل استفاده از کرایو پن، احتمال وجود عوارض جانبی و تأخیر در بهبودی وجود دارد. برای اینکه بهترین نتیجه از درمان با کرایو پن بگیرید، بهتر است پس از درمان، تا زمانی که پوست بهبود یافت، فعالیت های ورزشی شدید را به تعویق بیاندازید.

در صورتی که درمان با کرایو پن روی ناحیه ای از بدنی که در آن حرکت شدید دارید انجام شده باشد، ممکن است به شما پیشنهاد شود که تا زمان بهبود کامل پوست، از فعالیت های ورزشی که نیاز به حرکت شدید دارند، خودداری کنید. همچنین، در صورتی که درمان بر روی صورت انجام شده است، به شما توصیه می شود که نزدیکان خود را مطلع کنید تا در صورت نیاز، از پوشیدن ماسک استفاده کنند و به آرایش و لوازم آرایشی اجتناب کنند تا احتمال بروز عوارض کمتر شود.

در هر صورت، برای بهترین نتیجه از درمان با کرایو پن، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و نظر او را در مورد ادامه فعالیت های ورزشی شما پس از درمان بپرسید.

برقراری رابطه جنسی بعد از کرایو تراپی زگیل

پس از درمان با کرایو اسپری ، معمولاً می توانید به فعالیت های روزمره خود، از جمله رابطه جنسی، بازگردید. با این حال، بسته به نوع درمان و موقعیت درمانی، ممکن است برخی محدودیت ها و توصیه های خاصی برای پس از درمان وجود داشته باشد.

با درمان با کرایو پن، ممکن است پوست درمان شده حساس و آسیب پذیر باشد. در نتیجه، در صورتی که درمان روی ناحیه ای از بدن که به طور مستقیم در تماس با نواحی حساس جنسی می باشد، انجام شده باشد، ممکن است به شما توصیه شود که تا زمان بهبود کامل پوست، از رابطه جنسی خودداری کنید تا احتمال بروز عوارض کمتر شود.

همچنین، در صورتی که پوست شما پس از درمان با کرایو پن دچار التهاب، خارش، درد و یا ناراحتی شود، بهتر است از رابطه جنسی خودداری کنید تا بهبودی کامل پوست را تسریع کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uz1AhKFP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه