شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

با این امکانات قطار، دیگر حوصله تان سر نمی رود

 

اولین چیزی که درباره سفر با قطار به ذهن می رسد طولانی بودن سفر و سررفتن حوصله است و گاهی تصور اینکه ساعت ها در کوپه خود بنشینید و در حین تماشای بیرون صدای تلق تلق قطار یک لحظه از گوشتان خارج نشود، دیوانه کننده است. هر چقدر هم با موبایل خود بازی کنید و با هدفون موزیک گوش دهید باز نمی توانید تا لحظه رسیدن به مقصد با این ها سرتان را گرم کنید. به عبارتی تنها موزیک و موبایل نمی توانند برای سفرهای طولانی مشغول کننده باشند! بهتر است گزینه های سرگرم کننده زیادی داشته باشید تا سفر خوشایندی را تجربه کنید. با اینکه دهه های زیادی از شروع سفر با قطار می گذرد ولی هنوز هم ممکن است خیلی از ما از امکانات متنوعی که این وسیله نقلیه در طول سفر در اختیارمان می گذارد، بی خبر باشیم. این امکانات و خدمات با در نظر گرفتن نیازهای مسافران ارائه می شوند و ساعات راحت و مفرحی را برای آن ها رقم می زنند. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله با این امکانات آشنا شوید تا بلکه رغبت بیش تری برای خرید بلیط قطار داشته باشید.

 

رستوران و مهمانداری

با اینکه در سفرهای هوایی هم خدمات پذیرایی توسط مهمانداران انجام می شود ولی تنها در سفر با قطار می توانید آزادی عمل زیادی داشته باشید و بدون توقف در مسیر، از صندلی های خود بلند شوید و مثل اینکه خانه را برای خوردن غذا در رستوران ترک می کنید، به بیرون از کوپه بروید و در محیط دیگری غذای خود را میل کنید. اکثر قطارها واگن یا واگن هایی را به رستوران اختصاص داده اند، مهمانداران هم ساعت پذیرایی را با مراجعه به کوپه مسافران با آن ها هماهنگ می کنند. در قطارهای لوکسی مثل زندگی و فدک پذیرایی در سطح هتل های ۵ ستاره انجام می شود و البته این بستگی به کلاس بلیط قطار شما و میزان هزینه پرداختی دارد. در بعضی از قطارها حتی می توان مراحل طبخ و سرو غذای سفارشی را در رستوران تماشا کرد.

 

مانیتور

کوپه های قطار مجهز به سیستم صوتی و تصویری هستند تا مسافران برای سرگرمی هر چه بیش تر در طول سفر دغدغه ای نداشته باشند. هر چند کیفیت برخی مانیتورها و سیستم های صوتی در برخی قطارهای لوکس فوق العاده است ولی در همه آن ها مسافران می توانند با استفاده از این مانیتورها فیلم تماشا کنند یا موسیقی های روز را انتخاب و گوش کنند. وضعیت آب و هوایی و موقعیت مکانی قطار نیز از طریق این مانیتورها قابل بررسی هستند. در برخی از قطارها می توان با استفاده از این مانیتورها مهمانداران قطار را احضار و درخواستشان را مطرح کنند. ضمنا در برخی قطارها هر کوپه ۴ نفره دارای ۲ مانیتور است.

 

بلیط قطار

 

هدفون

گوش دادن به موزیک باعث ترشح هورمون دوپامین از مغز شده و احساس رضایت و لذت روحی به ارمغان می آورد. با وجود اینترنت و سرویس های استریم موسیقی می توان با خرید یک اکانت به آرشیو بزرگ و گسترده ای از آهنگ های سبک های مختلف و همچنین پادکست های محبوب دسترسی داشت و در طول سفر به راحتی موسیقی های مورد علاقه خود را گوش داد. اگر هدفون خود را همراهتان نیاورده باشید، می توانید از مهماندار قطارهایی مثل مهتاب، سفیر بنیاد و نور درخواست هدفون کنید و در حین گوش دادن به موسیقی صدای تلق تلق قطار را از سرتان محو کنید. به طور حتم کیفیت این هدفون ها معمولی و قابل قیاس با هدفون خودتان نخواهد بود ولی می تواند شما را از دنیای پرسر و صدای واگن ها به یک خلوت و آرامش ببرد.

 

پریز برق

اگر تجربه زیادی در سفر با قطار داشته اید، می دانید که پریز برق از امکانات تازه قطارها نیست؛ بلکه سال هاست این امکان در کوپه های قطار وجود داشته؛ ولی قبلا نمایشی و بدون کارایی بوده است. اما قطارهای امروزی پریز برق واقعی دارند و مسافران قطار می توانند برای شارژ گوشی، تبلت، لپ تاپ و وسایل دیجیتالی دیگرشان از آن استفاده کنند و نگران تمام شدن باتری آن ها نباشند. البته این پریزهای برق برای بیش تر مسافران کارایی های دیگری دارند و معمولا آن ها برای استفاده از کتری برقی و دم کردن چای هم از این پریزهای برق استفاده می کنند. بعد از اینکه سوار قطار شدید و متوجه فراموش کردن شارژر گوشی خود شدید، نگران نباشید اکثر قطارها شارژرهای انواع گوشی ها را دارند و در اختیار مسافران قرار می دهند. کافی است از طریق مانیتور کوپه مهماندار قطار را صدا کنید.

 

کتاب و روزنامه

اگر میانه خوبی با کتاب و روزنامه دارید، می توانید از پرسنل قطار درخواست کتاب یا روزنامه داشته باشید و یا حتی جدول های روزنامه را حل کنید. با حل جدول سودوکو گذشت زمان را حس نمی کنید و به خوبی سرگرم می شوید. البته اگر مدت زیادی را به مطالعه سپری کنید، سردرد می گیرید و بهتر است به جای نسخه چاپی کتاب ها، فایل های صوتی کتاب های پرفروش و محبوبی که تا به حال فرصت مطالعه آن ها را نداشته اید، دانلود کنید و در ظرف چند ساعت این کتاب را گوش کنید و فقط به نسخه های چاپی جدول ها و مجله ها اکتفا کنید. کتاب های جذاب به تندتر سپری شدن زمان کمک می کنند و سرگرم کننده خوبی هستند و قطاری مثل قطار زندگی یک واحد کتابخانه هم دارد و هر کتابی در آن پیدا می شود.

 

قدم زدن در مسیر

عدم تحرک زیاد و یک جانشینی آن هم به مدت طولانی روی صندلی می تواند دردهایی در قسمت کتف، شانه، گردن و پاهای شما به وجود بیاورد. همان طور که گفته شد، آزادی عمل مسافر در قطار بیش تر از سایر وسایل نقلیه است و حتی می تواند دقایقی را در خلوت خود بگذراند یا با رزرو کوپه دربست تمام مسیر را تنها باشد. با این وجود با خرید بلیط قطار می توانید کمی در راهروی قطار قدم بزنید و سری به رستوران آن بزنید و یک نوشیدنی سفارش دهید، یا اگر همراهانتان در کوپه های دیگر هستند، به آن ها سر بزنید. پس اگر از نشستن زیاد روی صندلی خسته شدید از جای خود بلند شوید و کمی راه بروید.

 

لوازم خواب

یکی از بهترین مزایای سفر با قطار امکان دراز کشیدن و خوابیدن روی تخت است که این کار به سرحال شدن شما کمک می کند و از طرفی متوجه گذشت زمان نمی شوید. اگر تنهایی سفر می کنید می توانید بلیط کوپه مخصوص بانوان یا آقایان را تهیه کنید و در کوپه خود راحت باشید و یا اگر به همراه خانواده و دوستان خود سفر می کنید، در کوپه خود را ببندید و چند ساعتی بخوابید. بیش تر قطارها لوازم خواب از قبیل پتو و ملحفه بهداشتی و تمیز را به صورت بسته بندی شده در اختیار مسافران قرار می دهند و چون خدمه قطار به صورت روزانه این لوازم را می شویند، نیاز نیست نگران تمیزی آن ها باشید. البته هر چه قطار لوکس تر باشد، سرویس خوابی با کیفیت بالا به مسافرانش عرضه می شود. در هر صورت اگر فرد خوش خوابی هستید، خواب می تواند سرگرمی خوبی در طول سفر با قطار باشد.

 

اپلیکیشن سفرمارکت ارزان ترین بلیط قطار

 

سخن آخر

سفر با قطار به طور حتم یکی از ایمن ترین و راحت ترین راه های سفر است و نسبت به وسایل نقلیه دیگر فرصت سرگرمی بیش تری در طول سفر را به مسافران خود می دهد، البته برای بهره مندی از سفری راحت و آسوده بهتر است کوپه ای دربست کرد و زمان سفر را با آرامش و راحتی سپری کرد و از خلوتی بدون مزاحت برخوردار بود. بخشی از این راحتی و سرگرمی نیز با پرداخت هزینه بیش تر و رزرو بلیط قطارهای لوکس محقق می شود. این قطارها با امکانات متنوع خود سفرهای طولانی و طاقت فرسا را به سفری لذت بخش و مفرح تبدیل می کنند. شما هم اگر تجربه سفر با قطار داشته اید، نظرات خود را در انتهای این مقاله به اشتراک بگذارید و با نصب اپلیکیشن سفرمارکت ارزان ترین بلیط قطار را در موتور جستجوی آن پیدا کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pbSw4lGY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
خلدی :
10 ماه پیش
سرویس خواب اصلا تمیز نیست لطفا بازرسی شود ممنونم
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه