یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

چرا ماشین جدید بخریم؟ این یک سوال مهم است که هر فردی ممکن است با آن مواجه شود. به خصوص زمانی که هزینه های ایاب و ذهاب به معیشت خانوار فشار وارد کند یا خودروی قدیمی نیاز به تعمیرات گسترده و پرخرج داشته باشد. به هر حال امروزه ماشین شخصی، یک وسیله حمل و نقل حیاتی است که دیگر صرفا جنبه لوکس و تجملاتی ندارد.

اگر سال ها صاحب یک خودرو بوده اید با گذشت زمان، خودرو قدیمی شما نیاز به تعمیرات پیچیده تری پیدا کرده است. در نتیجه، خرید یک ماشین جدید می تواند بسیار مفید باشد. این فایده زمانی بیشتر خواهد شد که دست روی یک خودرو اقتصادی بگذارید. گزینه هایی مانند کوییک، ساینا، پژو یا سمند. اگر سدان اقتصادی سایپا چشمتان را گرفته باشد، به احتمال زیاد دوست دارید تا جزییات دقیق تری از مقایسه ساینا اس و ساینا معمولی را بدانید. پس با ادامه مطلب همراه باشید.

مقایسه ساینا اس و ساینا معمولی

مقایسه ساینا معمولی با ساینا اس از وجوه مختلف

مقایسه ساینا معمولی با ساینا اس، مقایسه بین دو سدان اقتصادی و پرطرفداری است که سایپا برای مشتریان ایرانی در نظر گرفته است. پنج سال پس از اینکه مهندسان دومین شرکت بزرگ خودروساز کشورمان، نسخه فیس لیفت تیبا با نام ساینا را وارد بازار کردند، از ساینا S رونمایی شد. خودرویی که از نظر ظاهری و آپشن ها نسبت به برادر بزرگترش برتری قابل توجهی داشت. قصد داریم به صورت تطبیقی از نظر ظاهری، فنی، ایمنی و آپشن ها به مقایسه ساینا اس و ساینا معمولی بپردازیم.

مقایسه طراحی ظاهری ساینا و ساینا معمولی

مقایسه ظاهری ساینا S و ساینا معمولی، در واقع بررسی تفاوت های اصلی در شکل و بدنه دو خودرو است. ساینا S به عنوان یک نسخه ویژه از ساینا تولید شده و دارای ظاهری جذاب تر و مدرن تر است. با مقایسه این نسخه با مدل معمولی، شاهد تغییراتی در طراحی خودرو هستیم. ساینا S با داشتن قابلیت های متعددی همچون چراغ های دی لایت، تغییر در فرم سپر و چراغ عقب، جلوه های کروم شده و دکوراسیون داخلی مدرن، جذابیت بیشتری به مشتری ارائه می کند. این خودرو دارای صندلی های چرمی و نمایشگر لمسی بزرگی است که نشان دهنده ارتقای سطح طراحی و تجهیزات داخلی خودرو است. به طور کلی، مقایسه ساینا اس و ساینا معمولی نشان می دهد که نسخه S یک سدان اقتصادی با طراحی جذاب تر و مدرن تر است که به راحتی پسندیده می شود.

مقایسه طراحی داخلی ساینا و ساینا معمولی

ساینا S و ساینا معمولی دو سدان پرفروش در بازار خودرو ایران هستند که با وجود اینکه قیمت ساینا s و ساینا معمولی در کارخانه و بازار آزاد متفاوت است، اما همچنان تقاضای زیادی برای خرید آن ها وجود دارد.

طراحی داخلی این دو مدل خودرو چندان با یگدیگر متفاوت نیست. در نسخه اس، غربیلک فرمان به شکل دی کات درآمده، پشت آمپر، ظاهری جذاب تر و لوکس تر پیدا کرده است، شکل ریموت و سوییچ جدید شده و دکمه های داشبورد تغییر شکل داده اند. با مقایسه ساینا اس و ساینا معمولی در بخش طراحی داخلی می توان دریافت که همین تغییرات به ظاهر ساده، کابینی جذاب تر را در اختیار خریداران ساینا در نسخه اس قرار داده است.

مقایسه فنی ساینا و ساینا معمولی

موتوری که در سینه ساینا اس قرار گرفته است، دقیقا همان پیشرانه ساینا معمولی است. بنابراین هر کدام از این دو سدان مدرن سایپا را که خریداری کنید، صاحب ماشینی با موتور 4 سیلندر و 1.5 لیتری خواهید شد. کد فنی موتور به کار رفته در این خودروها M15 است و این مشخصات نشان می دهد که این موتور، همان موتوری است که قبلا در تیبا نیز به کار رفته بود. بنابراین اگر به رغم اختلاف قیمت تیبا ۲ با انواع نسخه های ساینا، اما این محصولات از پیشرانه ای مشابه بهره مند هستند.

این موتور قدرتی معادل 87 اسب بخار دارد و با سرعت 8300 دور در دقیقه می چرخد. حداکثر گشتاور مورد انتظار موتور ساینا 128 نیوتن متر است. درباره مقایسه ساینا اس و ساینا معمولی در بخش فنی و مصرف سوخت باید گفت، هر دو خودرو مخزن سوختی معادل 41 لیتر بنزین را در خود جای داده اند و مصرف سوخت آن ها برای هر 100 کیلومتر ۷ لیتر است. تنها تفاوت فنی دو خودرو در این است که ساینا اس در نسخه دنده اتومات نیز به بازار عرضه شده است.

مقایسه ایمنی ساینا S و ساینا معمولی

اگرچه آپشن ها و امکانات ایمنی آنچنانی به ساینا در نسخه اس اضافه نشده است، اما به هر حال می توان اذعان داشت که استانداردهای ایمنی ساینا S نسبت به نسخه قبلی قدری ارتقا پیدا کرده است. در مقایسه ساینا اس و ساینا معمولی موارد ساده ای مانند سپر جدید یا چراغ روشنایی روز نشان می دهد که ساینا در نسخه اس می تواند امتیاز بهتری در حوزه حفاظت از عابران پیاده کسب کند. ساینا اس مجهز به سیستم کنترل و مدیریت خودرو موسوم به BCM است که طبیعتا استانداردهای ایمنی این خودرو را افزایش داده است.

خرید ساینا از سایا خودرو

 هر دو خودرو دارای 2 ایربگ هستند که می توانند جان راننده و سرنشین جلو را در تصادفات نجات دهند. در این خودروها از سنسوری استفاده شده است که به راننده هشدار می دهد کمربند ایمنی را ببندد. ساینا اس مجهز به ترمز ABS و ترمز کمکی BA است و با کمک ترمز EBD نیروی ترمز به طور متناسب بین چرخ های مختلف توزیع می شود.

مقایسه امکانات رفاهی ساینا و ساینا معمولی

بزرگترین تفاوتی که مهندسان سایپا بین دو نسخه ساینا به وجود آوردند، افزودن آپشن های جدید به ساینا اس بود. با مقایسه ساینا اس و ساینا معمولی در بخش امکانات رفاهی، نسخه اس خودرویی آپشنال تر و راحت تر به نظر می رسد. شما با خرید ساینا اس می توانید سیستم صوتی را از روی فرمان کنترل کنید. همچنین از قابلیت های صفحه نمایش هفت اینچی آن که قابل اتصال به بلوتوث و اندروید است نیز لذت ببرید. ساینا اس در حالت فول آپشن به راننده این امکان را می دهد که صفحه موبایل خود را روی صفحه دیجیتال خودرو نمایش دهد.

ساینا S مجهز به دوربین عقب، صندلی های چرمی و شیشه های عقب دودی است. صندلی های عقب این خودرو به صورت استاندارد به ایزوفیکس مجهز شده اند. در مقایسه ساینا اس و ساینا معمولی از نظر امکانات رفاهی باید گفت که سنسورهای مختلفی به نسخه اس اضافه شده است که به راننده کمک می کند تا کنترل بهتری بر خودرو داشته باشد. به کمک سنسور TPMS فشار باد تایرها همواره تحت نظر است و حسگر AUTO Light سطح نور را پیوسته تجزیه و تحلیل می کند.

ساینا اس را از کارخانه بخریم یا بازار آزاد؟

خرید ساینا اس مستقیماً از کارخانه، مزایای بسیاری دارد، از جمله اولین مزیت این است که قیمت خودرو در این حالت بدون واسطه با تولید کننده تعیین می شود و با پایین ترین قیمت می توانید ماشین بخرید. به عنوان مثال قیمت دیگنیتی در کارخانه قطعا ارزان تر از بازار آزاد است. اما با این وجود، خرید خودرو از کارخانه، معایبی نیز دارد. یکی از این معایب، زمان موردنیاز برای تحویل خودرو است. زمانی که خودرو به صورت سفارشی ساخته می شود، ممکن است تا چند ماه یا حتی یک سال طول بکشد تا به دست شما برسد. همچنین شما مجبور هستید تا همه هزینه تمام شده خودرو را یکجا و به صورت نقدی بپردازید. اما اگر با مقایسه ساینا اس و ساینا معمولی به این نتیجه رسیدید که یکی از این دو خودرو را خریداری کنید، بدون اینکه در سامانه ثبت نام کنید و منتظر نتیجه قرعه کشی بمانید و اگر می خواهید خودرو را فورا تحویل بگیرید یا قصد خرید شرایطی و قسطی ماشین را دارید، بهتر است سراغ بازار آزاد بروید.

بر خلاف برخی اظهار نظرها، مزایای خرید خودرو از بازار آزاد بسیار زیاد است. در بازار آزاد، قیمت خودروها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود، بنابراین شما می توانید بهترین قیمت را برای ساینا پیدا کنید. در بازار آزاد، می توانید از تنوع بیشتری از خودروها برخوردار شوید و خودرویی را با ویژگی ها و قیمتی که برای شما مناسب است، پیدا کنید. یکی دیگر از مزایای خرید خودرو از بازار آزاد، این است که شما می توانید خودروی خود را به صورت اقساطی خریداری کنید. کافی است با یک مرکز معتبر و خوشنام مانند سایا خودرو وارد معامله شوید.

خرید ساینا از سایا خودرو

بهترین مرکز فروش خودرو باید ویژگی های مهمی داشته باشد تا بتواند بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. ما در این مقاله به مقایسه ساینا اس و ساینا معمولی پرداختیم تا شما بتوانید راحت تر برای خرید تصمیم بگیرید. اما بسیاری از شما قصد خرید ساینا از بازار آزاد را دارید. پیشنهاد ما این است مرکزی را برای معامله انتخاب کنید که دارای تنوع محصولات، قیمت مناسب و کیفیت خدمات باشد.

مرکز فروش باید خدمات با کیفیت و حرفه ای ارائه دهد تا مشتریان به رضایت کامل برسند. این خدمات شامل تحویل فوری، قراردادهای شفاف، ارائه مشاوره رایگان پیش از خرید خودرو، فروش خودروها به شیوه نقد و اقساط، قیمت واقعی، حاشیه سود متعارف و عمل به تمامی تعهدات مندرج در قرارداد است.

چنانچه با مطالعه مقاله مقایسه ساینا اس و ساینا معمولی تصمیم قطعی گرفته اید که یکی از این دو سدان اقتصادی را از بازار آزاد خریداری کنید، سایا خودرو بهترین مجموعه ای است که می توانید برای خرید خودرو روی خدمات آن حساب کنید. برای استعلام قیمت انواع ساینا و نیز اطلاع از شرایط خرید خودرو با مراکز فروش این مجموعه تماس بگیرید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PbWAuDo7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه