یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

انتخاب بهترین کولر گازی پرتابل گری

کولر گازی پرتابل گری یک دستگاه خنک کننده عالی برای اتاق ها و آپارتمان های بدون دسترسی به تهویه مطبوع مرکزی است. برای نصب نیازی به مهارت خاصی ندارید و خودتان هم می توانید آن را انجام دهید. همچنین، به دلیل پرتابل، سبک و قابل حمل بودن می توان به راحتی آن را در هر مکانی نصب کرد. آن ها دارای ویژگی هایی هستند که کار با آن ها را راحت کرده است. اما قبل از خرید کولر گازی پرتابل برای خانه یا محل کار خود باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید که در این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

فاکتورهای انتخاب بهترین کولر گازی پرتابل گری

 

  1. ظرفیت سرمایش کولر گازی پرتابل گری باید چقدر باشد؟

ظرفیت سرمایش کولر گازی پرتابل گری فاکتور مهمی است که در هنگام خرید باید در نظر گرفت و باید بر اساس اندازه اتاق انتخاب شود. سیستم های تهویه مطبوع قابل حمل بر حسب واحد حرارتی بریتانیا در ساعت (BTU) رتبه بندی می شوند. مدل های با ظرفیت سرمایش یا BTU بالاتر، قدرت خنک کنندگی بیشتری داشته و برای اتاق های بزرگ تر مناسب هستند. مهم است که یک کولر قابل حمل مناسب برای فضای خود بخرید تا از هدر رفتن انرژی یا پول خود جلوگیری کنید. این فاکتور مهمترین عامل در تعیین قیمت کولر گازی پرتابل گری محسوب می شود. برای یک اتاق استاندارد با ارتفاع سقف 2.5 متری، می توان از برآوردهای زیر برای انتخاب کولر گازی پرتابل استفاده کرد:

  • 8000 BTU 5 متر مربع را پوشش می دهد.
  • 10000 BTU 28 متر مربع را پوشش می دهد.
  • 12000 BTU 37 متر مربع را پوشش می دهد.
  • 13000 BTU 42 متر مربع را پوشش می دهد.
  • 14000 BTU 47 متر مربع را پوشش می دهد.

توجه: تخمین های بالا دقیق نیستند. عوامل محیطی ممکن است میزان BTU مورد نیاز را افزایش یا کاهش دهد. به عنوان مثال، اتاق هایی با عایق بندی ضعیف یا دارای وسایل تولید کننده گرما به مدل هایی با ظرفیت سرمایش بیشتری نیاز دارند.

ظرفیت سرمایش کولر گازی پرتابل گری

 

  1. کولر گازی پرتابل گری خود را کجا قرار دهم؟

در طول فرایند خنک سازی، کولر گازی پرتابل گری هوای گرم تولید می کند که باید از طریق شیلنگ هواکش تخلیه شود. معمولا این مدلها با یک کیت پنجره همراه هستند تا هوای گرم را به بیرون بفرستند. این بدان معناست که این کولر گازی پرتابل باید در فاصله نزدیکی از یک پنجره به برق وصل شوند. قرار دادن آنها در کنار پنجره ساده ترین و سریع ترین راه برای نصب آنها است. کولر گازی پرتابل گری می تواند در مکان های مختلفی قرار داده شود. در ادامه به برخی از نکات مهم در این زمینه اشاره می کنیم:

  • بهتر است کولر گازی پرتابل را در محلی قرار دهید که دور از محلهایی باشد که نور خورشید به آن می تابد، چون این موضوع می تواند باعث افزایش دمای داخلی کولر شود.
  • در صورتی که کولر گازی پرتابل دارای لوله خروجی هوا باشد، بهتر است آن را در نزدیکی پنجره یا در محلی قرار دهید، به طوری که از آنجا هوای گرم خارج شود.
  • در صورتی که کولر گازی پرتابل دارای مخزن آب باشد، بهتر است آن را در محلی قرار دهید که آب جمع شده به محیط اطراف آسیب نرساند.
  • بهتر است کولر گازی پرتابل را در محلی قرار دهید که به راحتی به برق متصل شود و به دلیل وجود کابل برق، افراد به آن برخورد نکنند.

کولر گازی پرتابل گری خود را کجا قرار دهم

 

  1. کولرهای گازی پرتابل گری به چه میزان تعمیر و نگهداری نیاز دارند؟

در کولر گازی پرتابل گری، تنها تعمیری که واقعاً باید در مورد آن نگران باشید، تخلیه رطوبت جمع شده در آن است. در تمام مدل ها هنگام خنک شدن، رطوبت هوا جدا می شود. بنابراین نیاز به تخلیه میعانات گازی دارند. در غیر این صورت می توانید مدل خود تبخیر شونده را در نظر بگیرید. راه های متعددی برای خلاص شدن از شر میعانات وجود دارد: در روش دستی باید ظرف را بردارید و در صورت نیاز این میعانات را خالی کنید. یک شلنگ به آن وصل کنید. تخلیه با نیروی گرانش یا از طریق یک پمپ خارجی به داخل یک ظرف انجام می شود.

با این حال، بی دردسر ترین مدل های کولر گازی پرتابل گری، دارای طراحی های کاملاً تبخیر شونده هستند. این مدل ها، تمام یا بیشتر آبی را که جمع آوری می کنند تبخیر می کنند. از آنجایی که رطوبت به طور خودکار از بین می رود، دیگر نگران تخلیه آن ها نخواهید بود و فقط گاهی اوقات ممکن است نیاز به تخلیه داشته باشند. همچنین باید طبق راهنمای دستگاه، فیلترها را تمیز کنید و اگر یخ، روی سیم پیچ ها جمع شد، دستگاه را کاملاً یخ زدایی کنید.

  1. صدای کولر گازی پرتابل گری چقدر است؟

میزان نویز کولر گازی پرتابل گری در مقایسه با کولر گازی پنجره ای که دارای نویز 50 دسی بل است، کمی بیشتر است. در کل، کولر گازی ممکن است باعث تولید صدا و نویز غیرقابل تحمل در منزل شود که علت آن می تواند عواملی شامل افزایش سن دستگاه، نوع آن و شرایط آن باشد. در مدل های جدیدتر سعی شده صدای تولید شده توسط کولر گازی پرتابل کمتر باشد.

 

  1. مصرف انرژی کولر گازی پرتابل گری چه میزان است؟

به طور کلی میزان مصرف انرژی کولر گازی پرتابل گری در حالت سرمایشی و گرمایشی به مدل و ظرفیت آن بستگی دارد. برای تعیین بهره وری انرژی کولر گازی پرتابل گری به شاخص EER آن توجه کنید. این روشی سریع برای تعیین بهره وری انرژی هر وسیله برای در نظر گرفتن محیط زیست و یا صورتحساب های ماهانه انرژی شماست. این شاخص نشان می دهد که به ازای هر واحد خنک کنندگی، چند وات انرژی مصرف می شود. به عبارت دیگر، وسایل با EER های بالاتر، بازده انرژی بیشتری دارند.

نتیجه گیری

کولر گازی پرتابل گری یک راه سریع و ساده برای خنک کردن اتاق ها یا فضاهای کوچک تا بزرگ تر از 100 متر مربع هستند. برای تعیین میزان سرمایش یا رتبه BTU مورد نیاز خود، اندازه اتاق خود را در نظر بگیرید. محل قرارگیری پنجره و پریز را در نظر بگیرید. زیرا کولر گازی پرتابل شما باید از طریق پنجره تهویه را انجام دهد. به یاد داشته باشید، اگر مدل کولر گازی پرتابل گری شما از نوع خود تبخیر شونده نیست، باید مکانی برای تخلیه میعانات در نظر بگیرید. کولر گازی پرتابل، حمل و نصب آسانی دارند و به شما این امکان را می دهند تا در هر کجا که نیاز دارید از آنها استفاده کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rfDon1Ao
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه