یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 5 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر پیچ ایمپلنت بیفتد چه کنیم؟

ایمپلنت دندان یک راه حل عالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته بوده و با هدف یک روش دائمی طراحی و در نظر گرفته شده است که در دهان باقی بمانند. به هر حال گاهی اوقات این مسئله دور از انتظار نیست که پیچ ایمپلنت بیفتد یا به عبارتی ایمپلنت دندان شل شود.

تا به حال به این فکر کرده اید که آیا ایمپلنت دندان شما یک روزی خواهد افتاد؟ یا آیا با لمس آن دندان مصنوعی شما حرکت می کند؟ اگرچه این مسئله نادر است، اما گاهی ممکن است ایمپلنت های دندانی شل شوند. اما اگر ایمپلنت دندان بیفتد چه؟ چه کاری باید انجام دهید؟

در ادامه محتوا در مورد نحوه مراقبت صحیح از ایمپلنت ها و اقداماتی که در صورت شل شدن یا افتادن ایمپلنت توضیح خواهیم داد. از اینکه تا پایان مطلب ما را همراهی می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ایمپلنت دندان

آیا ایمپلنت ها می افتند؟

به طور معمول امکان افتادن ایمپلنت وجود ندارد. تاج ها پس از اتصال کامل با بافت های استخوانی در استخوان فک روی ایمپلنت ها ثابت می شوند. البته موارد بسیار نادری از افتادن واقعی ایمپلنت دندان وجود دارد، زیرا در استخوان فرو رفته اند.

چیزی که گاهی اوقات اتفاق می افتد، این است که پیچ ایمپلنت می افتد، یا افتادن تاج یا تکیه گاهی که تاج روی آن ثابت شده است. در چنین شرایطی، زمانی که فکر می کنید ایمپلنت دندان شما افتاده است، ابتدا با دندانپزشک خود تماس بگیرید. پس در بیشتر موارد، چیزی که می افتد، پیچ اباتمنت یا دندان جایگزین شده است، نه پیچ فلزی کاشته شده واقعی. با ایمپلنت دیجیتال دیگر نگران اجرای دقیق ایمپلنت و افتادن پیچش نباشید.

چرا پیچ ایمپلنت شل می شود؟

پیچ ایمپلنت ممکن است به دلایل رایج زیر شل شود:

پیچ ایمپلنت

- بهداشت ضعیف دهان

عادات بد دندانی یکی از دلایل مهم شکست ایمپلنت است. لثه شما باید عاری از باکتری باشد تا بتواند ایمپلنت را نگه دارد. عاداتی مانند سیگار کشیدن نیز می تواند باعث از بین رفتن ایمپلنت شما شود.

- از دست دادن تراکم استخوان

از دست دادن استخوان فک می تواند دلیلی برای شل شدن پیچ ایمپلنت دندان باشد. در واقع ایمپلنت شما ممکن است به درستی با استخوان فک شما ادغام نشود و شروع به حرکت کند. پیچ آن حتی می تواند از جای خود بیفتد. این یک مورد جدی بوده و نیاز به توجه فوری دارد. برخی از افراد تصور می کنند که ایمپلنت ها ارزان می تواند موجب افتادن شود که این تصور کاملا اشتباه است. ایمپلنت ارزان در کلینیک های مختلف وجود دارد که هزینه های شما را کاهش می دهد و کیفیت بسیار بالایی دارد.

- تاج شل

تاج یا قسمت بالایی دندان مصنوعی شما ممکن است لق شود. دندان قروچه، گاز گرفتن و جویدن می توانند تاج را شل یا از جای خود خارج کند.

- پری ایمپلنتیت (بیماری لثه)

پری ایمپلنتیت یک بیماری التهابی لثه است که می تواند روی ایمپلنت های دندان تاثیر بگذارد. ذرات غذا ممکن است روی ایمپلنت و تاج شما و اطراف آن گیر کرده و منجر به بیماری لثه شود.

- شرایط پزشکی

برخی از شرایط پزشکی خطر شکست ایمپلنت دندان را افزایش می دهند، مانند دیابت، داروهای ضد افسردگی، آرتریت روماتوئید و ... .

مرکز تخصصی ایمپلنت

اگر پیچ ایمپلنت بیفتد چه کنیم؟

وقتی بیماران تماس می گیرند و می گویند که ایمپلنت آنها افتاده است، دندانپزشک باید بفهمد که دقیقا چه چیزی بیرون آمده است. چرا که در اکثر مواقع این ضمیمه یا پیچ اباتمنت بالایی است که افتاده و نه ایمپلنت واقعی. احتمال افتادن ایمپلنت واقعی دندان بسیار نادر است. با این حال، اگر ایمپلنت واقعا بیفتد، بیمار باید معاینه شود و گزینه های مناسب دیگری به او ارائه شود.

به طور کلی، مراقبت از دهان و دندان برای جلوگیری از شل شدن و افتادن پیچ ایمپلنت ضروری است. اگر ایمپلنت دندان شما به دلایلی افتاد، باید فورا با دندانپزشک خود تماس بگیرید. قسمتی که افتاده را نگه داشته و هنگام مراجعه به کلینیک با خود ببرید.

سعی کنید از همان ابتدا به یک مرکز تخصصی ایمپلنت که به خوبی شناخته شده است، مراجعه نمایید تا از هر گونه اتفاق ناخوشایند جلوگیری به عمل آمده و ایمپلنت دندان شما با بالاترین درصد موفقیت نصب شود.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CIxZrsvH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه