چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 15 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

ساندویچ پانل یا پنل ساندویچی شامل دیواره ها و سقف هایی می شود که با ترکیبات سبک ساخته شده اند و از دو طرف دارای ورق فلزی و در میان دارای فوم عایق هستند. درست مانند یک ساندویچ همبرگر که از دو طرف با نان پوشانده شده است، ساندویچ پانل نیز از دو طرف با ورق های فلزی آلومینیوم، گالوانیزه و آلوزینک پوشانده می شود؛ به همین خاطر به آن ساندویچ پانل می گویند.

ساندویچ پنل ها از نظر کاربرد، شکل، نوع ورق و عایق متفاوت هستند و هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند و در قسمت های مختلف سازه مورد استفاده قرار می گیرند. پانل ها وزن سبکی دارند و عایق حرارتی و صوتی خوبی برای سازه ها محسوب می شوند.

از آنجایی که پانل های ساندویچی به سرعت ساخته و نصب می شوند، برای پوشش دهی سریع ساختمان ها و سایر سازه ها، مورد استفاده قرار می گیرند. انعطاف پذیری و تطبیق پذیری پنل ها به گونه ای است که می توان در هر مکانی از آن ها بر حسب سلیقه مشتری استفاده نمود.

ساندویچ پنل یک محصول نوین 3 لایه ای هست که دارای دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری هستند و به دلیل راندمان بالا، سرعت بالا، استحکام بیشتر، عمر طولانی و ... جایگزین مناسبی به جای مصالح سنتی مثل آجر و سیمان است. همچنین ساندویچ پانل ها در مقایسه با مصالح سنتی، قیمت مناسب تری نیز دارند.

ساندویچ پانل و کاربردهای آن

کاربرد ساندویچ پانل چیست؟

از پنل ساندویچ می توان در انواع صنایع برودتی و سردخانه ها استفاده نمود. کاربردهای ساندویچ پانل عبارتند از:

  • ساخت سازه ها و سوله های صنعتی
  • انواع سردخانه های کوچک و بزرگ
  • انبارها
  • سالن های ورزشی و استخرها
  • سازه های صحرایی مانند درمانگاه ها و بیمارستان ها
  • تعمیرگاه های سیار
  • نمازخانه ها
  • ویلاها و ساختمان های تجاری و اداری
  • ساخت کانکس
  • کانتینر حمل و نقل
  • سردخانه های صنعتی و نیمه صنعتی

انواع ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها برای پوشش داخلی و خارجی ساختمان ها، مورد استفاده قرار می گیرند. از لحاظ پوشش دهی پانل ها، به دو دسته ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی تقسیم می شوند. از آنجایی که دیوارها دارای جداره های عمودی و سقف ها دارای جداره های مورب هستند، تولیدکنندگان، پانل ها را در دو نوع دیواری و سقفی تولید می کنند، چرا که پانل سقفی دارای گام است. اما به طور کلی این دو دسته خود در دو دسته دیگر با کاربری مختص به خود تقسیم بندی می شوند. این دو کاربری و دسته دیگر ساندویچ پانل سردخانه (سقفی و دیواری) و ساندویچ پانل کلین روم (سقفی و دیواری) است.

ساندویچ پانل کلین روم یا اتاق تمیز به منظور استفاده و ساخت اتاق های ویژه بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و ... استفاده می شوند که به مراتب در شرایط خاص تری این پانل ها را باید تولید کرد.

ساندویچ پانل سردخانه هم به منظور ساخت انواع سردخانه های صنعتی، سردخانه های ثابت و متحرک، سردخانه انباری و ... دیگر کاربرد دارند.

ویژگی های ساندویچ پنل چیست؟

ساندویچ پنل ها دارای ویژگی های مختلفی هستند و این ویژگی ها به شرح زیر است:

1.وزن سبک

عایق میانی ساندویچ پانل ها وزن کمی دارد و همین مسئله باعث کاهش وزن پانل ها و در نهایت کاهش وزن کلی سازه می شود. سازه ای که با پانل های ساندویچی ساخته شود، به نسب مصالح سنتی مانند سیمان و آجر، 30 برابر سبک تر است و در مقابل رانش زمین و زمین لرزه به مراتب مقاومت بیشتری دارد.

2.استحکام و مقاومت بالا

با وجود اینکه پانل های ساندویچی وزن کمی دارند، اما به نسبت مصالح سنتی مقاومت و استحکام آن ها بالاست. به همین خاطر امروزه از پانل ها، برای ساخت و ساز استفاده می شود.

3.عایق حرارتی و صوتی

پنل های ساندویچی به دلیل داشتن لایه های عایق حرارتی درون خود، می توانند از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و به کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش ساختمان کمک کنند. همچنین به دلیل داشتن لایه های عایق صوتی، قابلیت کاهش صدا را دارند و کیفیت صوت را در داخل ساختمان بهبود می بخشند.

4.مقاوم در برابر آتش

ساندویچ پانل ها بسته به کاربری که دارند، می توانند کندسوز یا نسوز باشند. مناطقی که در آن ها احتمال آتش سوزی بالاست، بهتر است از ساندویچ پنل استفاده شود تا آتش مهار شده و خسارت های جانی و مالی، به افراد وارد نشود.

5.هزینه ی نگهداری پایین

از آنجایی که پانل ها در برابر رطوبت و عوامل خورنده طبیعت مقاوم هستند، پوسیده یا خورده نمی شوند و به همین خاطر هزینه ی نگهداری پایینی دارند. علاوه بر این به راحتی جابجا شده و به سرعت نصب می شوند.

ضخامت ساندویچ پانل

پانل های ساندویچی دارای ضخامت 2 تا 25 سانتی متر هستند و بر اساس نیاز پروژه و درخواست مشتری سفارش داده می شوند. فوم عایق داخل ساندویچ پانل ها از پلی اورتان، اکس پی اس (XPS) با دانسیته یا چگالی 2+40 و پلی استایرن با دانسیته 2+20 و پشم سنگ با دانسیته 2+120 کیلوگرم بر متر مکعب است.

ابعاد ساندویچ پنل

پانل ها معمولا در عرض 1000 میلی متر ساخته می شوند و طول آن ها بر اساس نیاز پروژه و خواسته مشتری، متغیر است. برای محاسبه اندازه ساندویچ پانل، بایستی ضخامت، طول و عرض هر سه را با یکدیگر در نظر گرفت.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل

پانل های ساندویچی در زمان اجرا و در دوره بهره برداری دارای مزایای بسیاری هستند. عمده ترین مزایای این پانل ها عبارتند از:

  • قابل شستشو
  • نصب سریع و آسان
  • انعطاف پذیر
  • مقاوم در برابر حرارت و رطوبت
  • مقاوم در برابر نفوذ حشرات موذی
  • سازگار با محیط
  • دارای رنگ ها و طرح های متنوع
  • مناسب شرایط آب و هوایی مختلف

نحوه نصب ساندویچ پانل

با توجه به اینکه برای نصب مصالح مدرن، ابزار و تجهیزات مخصوص نیاز است، بایستی از افراد متخصص و مجرب کمک گرفت تا پانل ها به درستی در کنار هم قرار بگیرند. پس از مرحله نصب، نوبت به آب بندی ساختمان می رسد. برای اتصال کامل پانل ها، بایستی از اسپری پلی یورتان استفاده نمود تا چسبندگی بیشتری داشته باشند و از نفوذ سرما و گرما به داخل جلوگیری کنند.

قیمت ساندویچ پانل

برای تعیین قیمت ساندویچ پانل باید عوامل گوناگونی مانند نوع متریال، متراژ و کاربری سازه را در نظر گرفت. از طرفی به دلیل وجود نوسانات اقتصادی در بازار ارز نمی توان قیمت مشخصی برای آن ها مشخص نمود. بنابراین برای اطلاع از قیمت به روز ساندویچ پانل، با کارشناسان فروش ما تماس گرفته و استعلام قیمت بگیرید.

راه های ارتباطی برای خرید ساندویچ پانل

شماره تلفن خرید ساندویچ پنل

  • 051-36228814
  • 051-36228800

قیمت ساندویچ پانل

جمع بندی

ساندویچ پانل ها در ساخت و ساز و صنعت ساختمانی، مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از راهکارهای مناسب برای عایق بندی حرارتی و صوتی هستند. پانل ها از سه لایه تشکیل شده اند، که دو لایه زیری و رویی از ورق های فلزی با جنس گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم می باشند. لایه میانی، فوم عایق است که می تواند از جنس پشم شیشه، پشم سنگ، پلی اورتان یا پلی استایرن باشد.

از ویژگی های پنل های ساندویچی می توان به مقاومت بالا در برابر رطوبت، آتش و حوادث طبیعی اشاره کرد. پانل ها دارای کاربردهای فراوانی هستند و با توجه به نیاز پروژه، می توانند در طرح ها و رنگ های متنوع ساخته شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره قبل از خرید، با ما تماس حاصل فرمایید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/u0sJIP55
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه