پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 9 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

دستگاه مارک زن یا تاریخ زن ، یک نوع جت پرینتر است که برای چاپ روی پلاستیک با جت پرینتر استفاده می ‌شود. این دستگاه از تکنولوژی جت پرینت استفاده می ‌کند که به طور معمول با استفاده از جوهر های مخصوصی که به سرعت خشک می‌ شوند، متن و الگو های مختلف را بر روی پلاستیک چاپ می‌ کند.

این نوع جت پرینتر ها برای چاپ بر روی اشیای پلاستیکی مختلف مانند بطری‌ ها، بسته ‌بندی ‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر محصولات پلاستیکی استفاده می ‌شوند. آن‌ ها دارای قابلیت چاپ با کیفیت بالا، سرعت بالا و قابلیت انعطاف‌ پذیری در چاپ می باشند. همچنین، با استفاده از جوهر های ویژه، می‌ توان روی سطوح پلاستیکی مختلف، از جمله پلاستیک ‌های نرم و سخت، چاپ کرد.

استفاده از جت پرینتر یا اصطلاح عمومی آن مارک زن و تاریخ زن در صنایع مختلف مانند بسته ‌بندی، تولید صنعتی، تبلیغات و برند سازی، تولید مواد غذایی و دارویی و صنایع دیگر رایج می باشد.

چاپ روی پلاستیک با جت پرینتر چه مزایایی دارد؟

دستگاه تاریخ زن بر روی پلاستیک دارای مزایای زیادی است. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می‌ کنیم.

1.    سرعت بالا

دستگاه مارک زن دارای قابلیت چاپ با سرعت بالا را می باشد که در فرآیند های تولیدی با حجم بالا بسیار مفید است. این دستگاه به سرعت و بهره‌ وری بالاتری در عملیات علامت‌ گذاری و برنامه ‌ریزی کمک می ‌کند. جت پرینتر اتوماتیک ، نسبت به جت پرینتر دستی ، سرعت بیشتری دارد . 

جت پرینتر دستی

2.    چاپ مستقیم

یکی از مزیت ‌های اصلی دستگاه مارک زن بر روی پلاستیک، این است که می ‌تواند به صورت مستقیم بر روی سطح پلاستیک بدون نیاز به برچسب ‌زنی جداگانه چاپ کند. این ویژگی زمان و هزینه را کاهش می ‌دهد و امکان چاپ پیچیده ‌تر و دقیق ‌تر را فراهم می ‌کند.

3.    دقت بالا

جت پرینتر دارای دقت بالایی است که به کاربر امکان می ‌دهد الگو ها، حروف، اعداد و تصاویر دقیق را بر روی پلاستیک چاپ کند. این دقت بالا برای علامت‌ گذاری محصولات، کد ها، تاریخ تولید، لوگو ها و سایر اطلاعات بسیار مهم است.

4.    انعطاف پذیری در طراحی

با استفاده از جت پرینتر مارک زن، می ‌توان به راحتی الگو ها و طرح‌ های مختلف را تغییر داد و به روز رسانی کرد. این امکان به کاربر اجازه می‌ دهد تا در صورت نیاز به تغییر در علامت‌ گذاری، به سرعت آن را انجام دهد.

5.    مقاومت در برابر فرسایش

چاپ حاصل از جت پرینتر بر روی پلاستیک معمولاً در برابر فرسایش و سایش مقاومت خوبی دارد. این به معنی این است که طرح چاپ شده بر روی پلاستیک برای مدت طولانی قابل مشاهده و قابل خواندن خواهد بود.

چاپ روی پلاستیک با جت پرینتر

کاربرد های دستگاه مارک زن روی پلاستیک

چاپ با جت پرینتر روی پلاستیک در زمینه های مختلفی کاربرد دارد. برخی از کاربرد های اصلی آن عبارتند از:

1.    بسته بندی محصولات

با استفاده از جت پرینتر ، می ‌توان بر روی بسته‌ بندی‌ های پلاستیکی متن، مربوط به محصول را چاپ کرد. این موضوع در فروش محصولات بسیار مؤثر است.

2.    صنعت الکترونیک

در تولید قطعات الکترونیکی و دستگاه‌ های الکترونیکی، دستگاه مارک زن بر روی پلاستیک می ‌تواند برای چاپ شماره سریال، برچسب ‌های اطلاعاتی، بارکد ها و نماد ها استفاده شود.

3.    صنعت خودرو

در صنعت خودرو، از دستگاه مارک زن بر روی پلاستیک برای چاپ برچسب‌ ها، نام قطعات، کد محصول و اطلاعات فنی استفاده می ‌شود. همچنین، می ‌توان از آن برای چاپ طرح‌ ها و الگو های مختلف روی قطعات پلاستیکی خودرو استفاده کرد.

4.    صنایع آرایشی و بهداشتی

در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی از جت پرینتر مارک زن بر روی پلاستیک می‌ توان برای چاپ نام محصول، تاریخ انقضا  و سایر اطلاعات مورد نیاز استفاده شود.

5.    صنایع غذایی و دارویی

در تولید محصولات غذایی و دارویی نیز، دستگاه مارک زن بر روی بسته‌ بندی ‌ها و بطری ‌های پلاستیکی می ‌تواند برای چاپ اطلاعات مربوط به تاریخ تولید، تاریخ انقضا، مواد تشکیل دهنده، راهنمای مصرف و سایر اطلاعات لازم مورد استفاده قرار بگیرد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با دستگاه مارک زن روی پلاستیک و نکات مربوط به آن آشنا کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5NitlIJ1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آباد
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه