چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمايی و عيب يابى و تعمير پكيج ايران رادياتور

شرکت ایران رادیاتور یکی از بزرگترین شرکت ها در ایران است که طیف گسترده ای از تجهیزات صنعتی را به فروش می رساند. پکیج نیز یکی از محصولات این فروشگاه است. پکیج ایران رادیاتور با داشتن سیستم هیدرولیک که از جنس برنج بوده از طول عمر و دوام بالا برخوردار است. از طرف دیگر نسبت به دیگر محصولات این کمپانی قیمت به صرف تری دارد. رادیاتور و مشعل ایران رادیاتور از دیگر محصولات این شرکت است.

کاربرد پکیج ایران رادیاتور گرمایش محیط و آب مصرفی است که ایمنی بالایی دارد و جمع و جور است. از دیگر مزایای پکیج ایران رادیاتور می توان به نگهداری آسان و استفاده مستقل از دیگر واحدهای مسکونی اشاره کرد. این تجهیزات انواع مختلفی دارند که شامل L و K است.

مشکلات رایج در پکیج ایران رادیاتور

از مشکلات رایجی که پکیج های ایران رادیاتور دارند می توان به روشن نشدن دستگاه و عدم گرمایش کافی وغیره اشاره کرد. در واقع این موارد شایع ترین مشکلاتی هستند که این تجهیزات با آن ها مواجه می شوند. در ادامه به بررسی این مسائل خواهیم پرداخت.

روشن نشدن دستگاه

اگر این وسیله از نظر فنی مشکلی داشته باشد مثل نقص فنی در تغذیه برق آن یا خراب شدن قطعات با مشکلاتی مثل عدم راه اندازی دستگاه مورد نظر مواجه می شود. در این صورت باید یک متخصص آن را بررسی کند تا دلیل اصلی این مشکل را پیدا کند.

عملکرد غلط و گرمایش نامناسب

این مشکل می تواند به دلایل مختلفی برای پکیج رخ دهد که شامل عدم تعویض به موقع فیلتر پکیج، فشار کم آب در سیستم، خرابی ترموستات وغیره است.

نشتی آب

بزرگترین مشکلی که پکیج ایران رادیاتور با آن رو به رو می شود نشتی آب است. این حادثه می تواند به کل سیستم پکیج را نابود کند که این اتفاق به دلیل خراب شدن لوله و یا شیرهای آب اتفاق می افتد و در این صورت باید اقدام به تعویض آن کرد.

صداهای عجیب

منظور از صداهای عجیب در واقع صداهای غیر عادی است که تا قبل از آن از پکیج به گوش نمی رسید. این مشکل می تواند به خاطر اهرم ها، پمپ ها و یا سایر قطعات به وجود آید.

سیستم اطلاع رسانی

زمانی که سیستم کد خطا اعلام خرابی پکیج می کند یعنی باید به تعمیر آن بپردازید. البته تنها برخی از پکیج ها این قابلیت را دارند که تفسیر آن باید توسط یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص انجام شود.

افت فشار

نشتی آب و یا مشکل در پمپ و مخزن آب باعث افت فشار آن می شود. البته می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد؛ اما این موارد شایع ترین علت افت فشار پکیج است.

چرا پکیج ها با مشکل می شوند؟

  • عدم تعیین ارتفاع مناسب برای شعله
  • اصطلاحا هوا داشتن و یا ورود هوا به سیستم رادیاتور
  • نیمه باز قرار دادن شیرهای رفت و برگشت رادیاتور
  • قاطی کردن آب بایپاس
  • عدم عملکرد صحیح گردش آب
  • کاهش فشار بار
  • تشکیل رسوب در رادیاتور و مبدل ثانویه
  • وجود پیچ و خم زیاد در شوفاژ

راهنمایی عیب یابی پکیج ایران رادیاتور

پکیج های ایران رادیاتور معمولا به دلایل مختلفی خراب می شوند که مشکلات رایج آن ها را در بالا بررسی کردیم؛ اما برای عیب یابی این مشکلات به فاکتورهایی که در ادامه بیان می شود دقت کنید .

عیب یابی سرد بودن پکیج

امکان دارد آب مصرفی رادیاتور گرم باشد در حالی که رادیاتور کاملا سرد است. در این وضعیت برای عیب یابی آن می توان گفت که یا مشکل از پمپ است و یا قطعات دیگری با مشکل مواجه شدند. برای مثال امکان دارد به خاطر فعال ماندن سوپاپ بایپاس، خرابی شیر سه طرفه و موتوری، از کار افتادن سنسور شوفاژ، معیوب بودن ترموستات، بسته بودن شیرها و اشکال در فلوسوئیچ باشد.

عیب یابی سرد بودن آب پکیج

از اصلی ترین دلایلی که باعث خرابی پکیچ و عدم گرمایش آن می شود شامل ارتفاع نامناسب شعله و خراب بودن سنسور حرارتی، رسوب زدن مبدل حرارتی و فعال بودن مهره زیر شیر موتور است. البته دلایل دیگری که باعث رخ دادن این وضعیت می شود خراب بودن پتانسیومتر، باز بودن سوپاپ و اشکال در پمپ است .

عیب یابی روشن شدن سریع و انفجاری پکیج

این مشکل می تواند به خاطر تنظیم نبودن فاصله جرقه تا مشعل آن، افزایش یا کاهش فشار گاز، عدم استفاده از دودکش، ضعیف بودن ولتاژ جرقه، استفاده از گاز مایع به جای گاز شهری و مسائلی از این دست رخ دهد. البته مسدود شدن سوراخ های مشعل و کثیف بودن سطح برنر نیز از موارد تاثیر گذار بر این اشکال هستند.

عیب یابی کاهش فشار و افزایش دما پکیج

افت فشار پکیج ایران رادیاتور به خاطر نشتی آب و وجود هوا در مدار گرمایش اتفاق می افتد. افزایش دما پکیج نیز می تواند به دلیل عدم تنظیم صحیح منبع انبساط باشد. در این صورت کاهش فشار باد منبع انبساط و پاره شدن دیافراگم عامل رخ دادن آن است.

عیب یابی افزایش بی دلیل فشار بار پکیج

از اصلی ترین دلایلی که باعث رخ دادن این وضعیت می شود می توان به راه یابی مدار مصرفی به مدار گرمایشی اشاره کرد. در نتیجه مدار گرمایشی در وضعیت شارژدهی دائمی قرار می گیرد؛ لذا خرابی شیر پر کن و مبدل اصلی در پکیج تک مبدل را به همراه دارد.

تعمیر پکیج ایران رادیاتور

تعمیر این پکیج دو حالت دارد. در حالت اول اگر مهارت یا تخصص لازم را ندارید پیشنهاد می شود حتما از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرد. در وضعیت دوم با پیروی از یکسری نکات و دستور العمل ها می توانید به تعمیر آن بپردازید.

اما این قطعه باید اول توسط یک تعمیرکار حرفه ای عیب یابی شود و سپس اگر نیاز بود لوله کشی و سیستم آن رفع عیب شوند. بعد از عیب یابی آن در صورت لزوم باید قطعه خراب را تعویض کرد تا تجهیزات جدیدی جایگزین آن شود.

سخن پایانی

پکیج ایران رادیاتور یکی از تجهیزات مهم و پر کاربرد است که توسط همین کمپانی تولید و عرضه می شود. این قطعه انواع مختلفی دارد که به دلایل متفاوتی نیز خراب می شود به طوری که باید یا قطعات آن را تعمیر و یا تعویض کرد.

علائم خرابی پکیج ایران رادیاتور شامل افت فشار آن، عدم عملکرد صحیح، عدم گرمایش آب و محیط و مواردی از این قبیل است. البته گاها پیش می آید که با توجه به سیستم کد خطادر پکیج ها افراد کاملا متوجه معیوب شدن پکیج شوند ؛ اما تفسیر کدها فقط توسط یک تکنسین حرفه ای قابل بررسی است.

شرکت ایران یکی از بزرگترین شرکت ها در ایران است که تولید کننده محصولات گرمایشی و سرمایشی از جمله رادیاتور ، پکیج گرمایشی ، مشعل ، داکت اسپلیت و کولر گازی ایران رادیاتور است ، همچنین برای مشاهده لیست قیمت محصولات شرکت میتوانید به سایت ایران رادیاتور شاپ https://iranradiatorshop.com/ مراجعه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Lv9KImty
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
س :
4 ماه پیش
چه مطالب اموزنده ای
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آباد
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه