چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

باتری ماشین و نگهداری از آن

4 ماه پیش ( 1402/9/27 )
 

حتماً می دانید که در تمام ماشین ها وسیله ای به نام باتری وجود دارد که می تواند برق ماشین را تامین نموده و پس از شارژ شدن باعث روشن شدن و انواع کارهای الکتریکی ماشین شود. وجود باتری برای ماشین ضروری و مهم است؛ زیرا بدون آن موتور ماشین روشن نخواهد شد و شما نیز نمی توانید هیچگونه فعالیت نیازمند برق و الکتریسیته را انجام دهید. حتماً دیده اید زمانی که سوئیچ را در جاسوییچی فرو می کنید و استارت می زنید برق ماشین روشن می شود و موتور استارت می خورد همه این عملیات تنها با وجود باتری محقق می شود و بدون وجود آن ماشین حتی استارت هم نخواهد خورد.

روشن شدن چراغ های ماشین، پایین و بالا بردن شیشه ها و گوش دادن به انواع موسیقی همه این فعالیت ها نیازمند وجود باتری است. باتری ها انواع مختلفی دارند و عملکرد آنها با یکدیگر متفاوت است گذشته از این موضوع برندهای مختلفی از باتری در بازار وجود دارند که شما می توانید هر یک را انتخاب نموده و خریداری کنید. بهتر است در نگهداری از باتری ماشین دقت کنید تا شاهد عمر مفید آن باشید.

باتری ماشین و نگهداری از آن

وظیفه باتری ماشین چیست؟

باتری ماشین به عنوان یک منبع انرژی برای ماشین عمل کرده و وظایف مختلفی را به عهده دارد که بدون وجود آن از هیچ یک از اجزای ماشین هیچ کاری بر نمی آید. مواردی که در زیر می بینید از وظایف باتری ماشین است:

  • باتری ماشین در زمان خاموش بودن ماشین، برق سیستم های مختلفی که نیازمند به الکتریسیته هستند را تامین می کند، این سیستم ها شامل سیستم تهویه، سیستم صوتی، روشنایی ماشین و غیره... می شود.
  • باتری وظیفه راه اندازی و شروع به کار موتور را دارد به این صورت که جریان الکتریکی را به سمت استارتر هدایت نموده و باعث روشن شدن موتور خواهد شد.
  • باتری ماشین می تواند موجب تثبیت ولتاژ آن شود، به این صورت که با نوسانات ولتاژ در بخش های مختلف سیستم های الکتریکی باتری ماشین ولتاژ را تنظیم نموده و مانع خرابی های مکرر آن قطعات خواهد شد.

جالب است بدانید که عملکرد باتری ماشین به این صورت است که سلول های مختلف آن که از الکترولیت و الکترودهای مثبت و منفی ساخته شده اند، با روشن شدن موتور و استارت خوردن سیستم برق رسانی انرژی و عملکرد باتری از طریق حرکت الکترودهای مثبت و منفی از طریق الکترولیت امکان پذیر خواهد شد.

منظور از ظرفیت ذخیره باتری چیست؟

تا زمانی که با جزئیات و قسمت های مختلف باتری های ماشین آشنا نشوید نمی توانید آن را بررسی نموده و در صورت خراب شدن برای تعمیر یا خرید باتری ماشین اقدام کنید. همچنین در صورت شناخت این موارد می توانید در جهت نگهداری از آن نیز کوشا باشید. منظور از ظرفیت ذخیره باتری ماشین این است که در زمان های مختلف و ساعات متفاوت توانایی و قابلیت روشن کردن موتور و روشن کردن چراغ های جلو و عقب و حتی راه اندازی برف پاک کن را داشته باشد. در این صورت اگر شما در جاده ای برفی هم گیر کنید باتری شما را از این وضعیت نجات خواهد داد توجه داشته باشید که باتری باید از برند مرغوب و با کیفیت باشد. نکته قابل توجه در این زمینه نگهداری درست از باتری ماشین است.

نشانه های خرابی باتری کدام است؟

نشانه های خرابی باتری کدام است؟

قبل از اینکه باتری به صورت ناگهانی و یکباره خراب شود، نشانه ها و علائمی از خود نشان خواهد داد. بنابراین شما با بررسی این نشانه ها می توانید به فکر خرید باتری جدید برای ماشین خود باشید؛ زیرا همانطور که می دانید وجود باتری برای ماشین از علائم حیاتی آن محسوب می شود و نمی توان از وجود آن صرف نظر کرد و هرگونه خرابی باتری ماشین می تواند برای راننده و سرنشینان خطرات و اتفاقات جبران ناپذیری ایجاد کند.

یکی از واضح ترین علائم و نشانه های خرابی باتری نشانگر وضعیت باتری است که در مواقع لزوم رنگ آن تغییر نموده و هشدارهای لازم را به راننده اعمال می کند. نکته دیگر میزان شدت روشنایی چراغ هاست که اگر ضعیف شده باشند قطعاً نشان از خرابی باتری می دهند. هرگاه باتری خراب شود یا کم کم قابلیت و ظرفیت خود را از دست بدهد استارت خوردن ماشین با مشکل مواجه خواهد شد و موتور ماشین به راحتی روشن نمی شود. در نهایت باید عملکرد سیستم های الکتریکی را مورد بررسی قرار دهید برای مثال راه اندازی سیستم تهویه و رادیو و موزیک و برف پاک کن ها برای روشن شدن دچار مشکل خواهند شد.

خرید باتری سپاهان

هرگاه احساس کردید باتری ماشین در حال تضعیف و خراب شدن است باید برای خرید باتری جدید برای ماشین اقدام کنید. خرید باتری سپاهان برای انواع ماشین ها ثابت کرده که عمر مفید بسیار بالایی داشته و تاکنون رضایت مشتریان را جلب نموده است. سپاهان یکی از تولید کنندگان داخلی ایران است که باتری های مختلف را با کیفیت عالی تولید و روانه بازار می کند. تولید باتری های سپاهان با استفاده از ماشین آلات و دستگاه های اروپایی ساخته می شود. بنابراین از نظر کیفیت و مرغوبیت جایی برای حرف باقی نمی ماند. اگر ماشین سنگین دارید بهتر است از باتری های ۱۱۰ الی ۲۰۰ آمپر و اگر ماشین سبک و سواری دارید بهتر است باتری های ۱۰۰ آمپر را از شرکت سپاهان خریداری کنید که گارانتی سپاهان برای خرید هر یک از این باتری ها به ترتیب ۸ الی ۱۸ ماه و ۱۵ الی ۲۴ ماه است.

خرید باتری سوزوکی

گاهی ممکن است خودرو شما نیازمند خرید باتری سوزوکی با بهترین کیفیت باشد، باتری های سوزوکی در واقع از جمله برندهای با کیفیت سپاهان باتری بوده که تحت لایسنس سوزوکی ژاپن تولید و به بازار عرضه می شود. برای خرید باتری سوزوکی حتماً به تاریخ تولید آن توجه کنید و همچنین قیمت آن را با قیمت های موجود در بازار مقایسه کنید. البته که باتری سوزوکی دارای گارانتی بوده و شما در صورت عدم رضایت می توانید آن را تعویض نمایید. باتری های سوزوکی با آمپرهای متفاوت برای انواع ماشین ها تولید شده و خرید آن به راحتی امکان پذیر است. هم اکنون می توانید با استفاده از شماره های درج شده با پشتیبانان و مشاوران در ارتباط باشید و سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

خرید باتری واریان صبا باتری

اگر مایل باشید می توانید برای خرید باتری واریان مورد نظر خود را به با کیفیت ترین و معتبرترین برند ایرانی صبا باتری مراجعه کنید. صبا باتری یکی از بزرگترین تولید کنندگان باتری در خاورمیانه است که توانایی تولید باتری های مختلف برای ماشین های سبک و سنگین را داشته و رضایت خوبی هم به دست آورده است. اگر قصد خرید باتری واریان دارید می توانید صبا باتری را سفارش داده و با قیمت مناسب و هم سطح با کیفیت باتری های خارجی محصول مورد نظر خود را در محل تحویل بگیرید. از این رو لازم نیست نگران کیفیت و مواد اولیه برای ساخت باتری مورد نظر باشید زیرا صبا باتری در این زمینه تجربه و سابقه درخشانی داشته و از نظر تولید باتری در مقایسه با تولیدات خارجی بی نظیر عمل کرده است.

بهترین برند باتری ماشین

انواع روش های نگهداری از باتری ماشین

در حفظ و نگهداری از ماشین و باتری آن باید نهایت دقت و توجه را به کار بگیرید؛ در این صورت شاهد خراب شدن و از کار افتادن باتری ماشین نخواهید بود و هزینه های هنگفتی بابت خرید یا تعمیر آن نخواهید پرداخت. مواردی که در زیر می بینید نکاتی درباره نگهداری از باتری ماشین است که به شما در عمر مفید باتری ماشین کمک می کند:

  • سعی کنید ماشین را به مدت طولانی گوشه ای از پارکینگ رها نکنید و هر چند وقت یکبار آن را روشن نموده و از آن استفاده نمایید. حتی اگر چند ماشین دارید باز هم به صورت چرخشی از آنها استفاده کنید تا بدون استفاده نمانند زیرا عدم استفاده از باتری می تواند سلامت آن را به خطر بیندازد.
  • سعی کنید ماهی یک بار در صورت استفاده کوتاه و ماهی ۲ الی ۳ بار در صورت استفاده زیاد از ماشین، قطب های باتری را تمیز کنید تا از سولفاته شدن اطراف آن جلوگیری به عمل آورید.

 

  • بهتر است زمانی که موتور ماشین خاموش است به مدت طولانی از سیستم الکتریکی آن مثل سیستم صوتی و روشنایی استفاده نکنید. در واقع زمانی که موتور ماشین خاموش است باید استفاده از سیستم روشنایی و صوتی را به حداقل برسانید و در کوتاه ترین زمان ممکن از آن صرف نظر کنید.
  • در هوای گرم و داغ و سوزان تابستان هیچگاه ماشین را به حال خود رها نکنید زیرا حرارت شدید و گرما می تواند باعث آسیب رسیدن به باتری ماشین شود و به مرور زمان عملکرد آن را تضعیف کند.
  • سعی کنید از باتری برای خودرو استفاده کنید که متناسب با محل زندگی و آب و هوای محل تردد ماشین باشد؛ در این صورت شاهد خراب شدن آن نخواهید بود و نهایت دقت در نگهداری را از آن به کار خواهید گرفت.

هر چند وقت یک بار می توانید با استفاده از مولتی متر باتری ماشین را تست نموده و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

بهترین برند باتری ماشین چیست؟

برندهای مختلف و بسیار زیادی در بازار وجود دارند که شما می توانید باتری ماشین را از آنها خریداری کنید. اما بدون اغراق به شما خواهیم گفت که برندهایی همچون سپاهان و سوزوکی و صبا باتری از با کیفیت ترین و بهترین برندهای موجود در بازار هستند که باتری های ماشین را با بهترین مواد اولیه و دستگاه های پرقدرت اروپایی تولید نموده و به بازار عرضه می کنند. عمر مفید باتری های برند داخلی گویای رضایت مشتریان و کیفیت فوق العاده آنها است. برای خرید آنلاین می توانید از طریق شماره تماس های درج شده اقدام کنید و با مشاوران و پشتیبانان در ارتباط باشید تا دقیق ترین و مناسب ترین راهنمایی ها و اطلاعات را دریافت کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/X8NP16r2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آباد
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه