سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

فرصت بازدید از روستاهای تاریخی آفریقا با تور گردشگری

در کشور آفریقای جنوبی علاوه بر جاذبه های گردشگری متنوع و گوناگون روستاهایی وجود دارند که با معماری متفاوت و سبک زندگی خاص مردم خود اطلاعات ارزشمندی را در مورد تاریخ و فرهنگی غنی این کشور در اختیار ما قرار می دهند. شما می توانید در تور آفریقای از روستاهای جذاب این کشور نیز بازدید کنید. رزرو تور آفریقای جنوبی با مجری مستقیم، بهترین قیمت، خدمات و امکانات را برای شما فراهم می کند.

معرفی تعدادی از روستاهای آفریقای جنوبی

در روستاهای آفریقای جنوبی در کنار لذت بردن از طبیعت و معماری خاص منازل می توانید رقص ها و آوازهای بومی مردم را هم از نزدیک مشاهده کنید. روستاهایی که می توانید در زمان سفر خود از آن ها بازدید کنید به شرح زیر هستند:

۱. دهکده فرهنگی شانگانا، مپومالانگا

یکی از روستاهای جالبی که در آن تاریخ و آداب و رسوم مردم آفریقا به نمایش گذاشته شده شانگانا است که در اطراف بازار شلوغ مارولا قرار گرفته است. صنعتگران حرفه ای از سراسر منطقه در این محل با یکدیگر فعالیت کرده و قطعات سفالی و سنگی زیبایی را مثل مجسمه، گلدان و... تولید می کنند.

در صورت بازدید از شانگانا در ماه میراث (Heritage Month) می توان فستیوال های گوناگونی را در این روستا مشاهده کرد که در یکی از آن ها داستان مردم این دهکده به همراه موسیقی، رقص و اجرا روایت می شود.

۲. دهکده فرهنگی لسدی، گوتنگ

در سال ۱۹۹۵ دهکده لسدی به عنوان نوعی جاذبه ی توریستی با هدف جشن گرفتن تنوع فرهنگی مردم در آفریقای جنوبی شکل گرفت و در حال حاضر در پنج خانه ی سنتی خود از قبیل باسوتو، پدی، زولو، خوسا و ندبله فرهنگ های متفاوت این کشور را به تصویر می کشد.

دهکده فرهنگی لسدی، گوتنگ

۳. دهکده سنتی دومازولو، کوازولو-ناتال

دومازولو بزرگ ترین دهکده ی فرهنگی در آفریقای جنوبی است که با بازدید از آن می توان در مورد نقش اجداد و طبیبان سنتی، اهمیت احشام در این روستا و نقش آن ها در ازدواج و لباس سنتی اطلاعات جالبی به دست آورد.

پارک پرندگان و خزندگان واقع در نزدیکی این روستا بزرگ ترین مجموعه ی پرواز آزاد پرندگان در استان بوده و گونه های مختلفی از مارها، قورباغه ها، مارمولک ها و کروکودیل ها نیز در آن سکونت دارند.

۴. دهکده فرهنگی خایا لا بانتو، کیپ شرقی

این دهکده در سال ۱۹۹۴ با هدف حفظ فرهنگ خوسا (Xhosa) ساخته و حفظ شد. در بازدید از این روستا می توانید مهمان نوازی مردم را از نزدیک تجربه کرده و با آداب و رسوم، هنر و صنایع دستی غنی این محدوه هم آشنا شوید.

مردم دهکده در تور بازدیدی گردشگران با رقص خوشامدگویی سنتی، طبل و لباس های رنگارنگ محلی به استقبال آن ها رفته تا این افراد نیز با آداب و رسوم مردم این محدوده آشنا شوند.

۵. دهکده فرهنگی شاکلند، کوازولو ناتال

شاکلند ادای احترامی به تاریخ ملت زولو است و بازدیدکنندگان را با تاریخ، میراث و سهم این ملت در جامعه مدرن امروزی آشکار می کند. در بازدید از شاکلند دو انتخاب پیش روی شما قرار دارد:

  • تجربه ی ناندی سه ساعته
  • تور شبانه برای آموزش واقعی

در تور شبانه نوعی مراسم سنتی برگزار شده و مهمانان با شرکت در آن اطلاعات ارزشمندی را در مورد آداب و رسوم و سیستم های اجتماعی مردم این منطقه به دست آورده و در عین حال می توانند با سانگوما (رهبر معنوی) و اینیانگا (گیاه شناس سنتی) هم مشورت کنند. در آخر باید بدانید که در تور شبانه می توان رقص سنتی این منطقه به نام یوکوسینا (ukusina) را هم از نزدیک مشاهده کرد.

دهکده تاریخی بوتشابلو، مپومالانگا

۶. دهکده تاریخی بوتشابلو، مپومالانگا

این دهکده که در ابتدا به عنوان محلی برای انجام مأموریت مسیحیان تأسیس شد، نوعی موزه فضای باز است که آداب و رسوم و کارهای هنری مردم خود را به تصویر می کشد.

در حال حاضر مردمی که در این دهکده زندگی می کنند از نوادگان قبیله ی باپدی هستند که برای اولین بار در این محل ساکن شدند. زنان این بخش همچنان به لباس های سنتی خود وفادر بوده و تلاش می کنند رسوم و سنت های خود را به نسل های دیگر منتقل کنند.

۷. دهکده فرهنگی ماتسامو، مپومالانگا

تأسیس این دهکده در سال ۲۰۱۴ انجام شد و هدف اصلی آن ترویج فرهنگ سوازی (Swazi) از طریق ترکیب آموزش و سرگرمی با یکدیگر است. مردم روستا از بازدیدکنندگان با آهنگ های محلی بی نظیر، رقص، موسیقی و غذاهای سنتی فوق العاده پذیرایی می کنند.

در تور بازدیدی از این روستا ضمن بازدید از کلبه ها و سایر بناهای موجود با مردم هم در مورد فعالیت های روزانه ی آن ها، کشت محصولات و ساخت صنایع دستی ارتباط برقرار خواهید کرد. البته امکان شرکت کردن در فعالیت های مختلف روستایی مثل منجوق زدن، ساخت طبل، آسیاب ذرت، دوشیدن گاو و... نیز وجود دارد.

۸. دهکده فرهنگی موتسنگ، استان شمال غربی

در این موزه ی زنده که تأسیس آن حدود ۱۹ سال پیش انجام گرفت هشت گروه فرهنگی بومی وجود دارند که آداب و رسوم، سنت، فرهنگ و تاریخ غنی خود را با استفاده از روایت، رقص، آهنگ و صنایع دستی با سایرین به اشتراک می گذارند.

در این تور ضمن بازدید از سبک های معماری مختلف و ساختارهای اجتماعی این گروه ها می توانید با درمانگر سنتی دهکده نیز ملاقات کرده و در بار محلی موجود هم غذاهای سنتی را امتحان کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fULqIHiw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه