پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه ویدئو پروژکتورها، اسمارت بردها ( تخته­ های هوشمند) و... نقش پررنگی را در سیستم ­های آموزشی ایفا می­کنند. مربیان و اساتید همگی بر این باور هستند که استفاده از این قبیل وسیله­ های ارتباطی، باعث بهبود کیفیت تدریس و انتقال و تفهمیم ساده­ تر مطالب علمی می­شوند. نیمی از محبوبیت بسیاری از مدارس غیرانتفاعی و سوپر لاکچری تهران با امکانات جالب به جهت استفاده از انواع پروژکتور، اسمارت برد، نرم ­افزارهای مختلف و ... است. با توجه به اهمیت ابزار مذکور، بهتر است در حین خرید و تهیه آن­ها دقت به خرج داده شده و به نکات مختلفی توجه گردد.

مدارس غیر انتفاعی و سوپر لاکچری در تهران با امکانات جالب

انواع ویدئو پروژکتور در سیستم آموزشی

در مدارس مختلف با توجه به محیط کلاس، محتوای درس، تجهیزات و امکانات مدرسه و... ویدئو پروژکتور مناسب انتخاب می­شود. در ادامه به برخی از رایج ­ترین انواع ویدئو پروژکتور در مدارس اشاره شده است:

ویدئو پروژکتور قابل حمل و جیبی: این دسته از پروژکتور را به دلیل ابعاد کوچک و وزن کمی که دارند، به سادگی می­توان از کلاسی به کلاس دیگر و حتی به خارج از محیط مدرسه برد.

ویدئو پروژکتورهای تدریسی: این نوع از پروژکتور همان طور که از نامش نیز مشخص است، مناسب جهت استفاده در مدارس و سایر محیط های آموزشی است. همچنین اغلب آن­ها قابلیت ضبط صدا، نمایش دادن انواع نمودارها، جداول و داده­ های مختلف هستند.

ویدئو پروژکتورهای تعاملی: به دلیل کیفیت بالا و قابلیت به نمایش گذاشتن انواع تصاویر، ویدئو و داده ­ها، در اکثر مدارس و محیط ­های آموزشی مورد استفاده قرار می­گیرند.

 

مزیت استفاده از ویدئو پروژکتور در مدارس

مزیت استفاده از ویدئو پروژکتور در مدارس

استفاده از پروژکتور در مدارس و سایر سیستم­ های آموزشی، علاوه بر موارد مذکور فوق، مزیت­ های دیگری را نیز به همراه دارد که در ادامه به آن­ها اشاره شده است:

پخش تصاویر، فایل­های صوتی، ویدئو و داده ­های مختلف، در کلاس­های درسی به وسیله ویدئو پروژکتور، باعث تفهمیم ساده ­تر دانش آموزان می­شود. مربیان با استفاده از این وسیله می­توانند مطالب درسی را با روش­های متنوع ­تر و بهتری به دانش آموزان انتقال دهند.

به دلیل تنوعی که پروژکتورها دارند، تاثیر مثبت بیشتری بر دانش آموزان می­گذارند. با این روش دانش آموزان از مطالب درسی خسته نشده و اشتیاق بیشتری به یادگیری نشان می­دهند.

با استفاده از ویدئو پروژکتور برای مدرسه نیاز به استفاده از ماژیک و تخته به حداقل می­رسد چراکه تمامی مطالب را می­توان به سادگی و تنها با یک کلیک، بر روی صفحه مخصوص به نمایش گذاشت.

انواع اسمارت برد در مدارس

تکنولوژی اسمارت برد یا تخته هوشمند نیز، به بخشی جدایی ناپذیر از سیستم تدریس و آموزش تبدیل شده است. امروزه در بسیاری از مدارس تهران و سایر شهرها، به جای تخته و ماژیک از تخته ­های هوشمند استفاده می­شود. در ادامه به برخی از رایج­ترین انواع اسمارت برد اشاره شده است:

  • اسمارت برد چند رسانه ای (Multi Media): این اسمارت برد امکان پخش تصاویر، ویدئو و داده­ های مختلف را به کاربرد می­دهد. این ویژگی باعث عدم نیاز به لپ تاپ، ماژیک و... می­شود.
  • اسمارت برد قابل حمل: برخی از انواع اسمارت برد، نسب به سایر مدل ها وزن کمتری داشته و به سادگی قابل حمل و انتقال به خارج از محیط کلاسی هستند.
  • اسمارت برد با قابلیت ضبط صدا: اسمارت بردهایی که قابلیت ضبط و پخش انواع صوت را دارند، کاربرد فراوانی در مدارس و سایر محیط ­های آموزشی دارند.

اسمارت بردها غالبا لمسی بوده و قابلیت دستور گرفتن دقیق و بالایی دارند. این دستگاه ­ها نیز مانند ویدئو پروژکتور، پروسه آموزش مطالب مختلف را تسهیل می­کنند. به همین دلیل خرید وایت برد هوشمند در بسیاری از مدارس، به امری حتمی و واجب تبدیل شده است.

 

مزیت استفاده از اسمارت برد در مدارس

همان طور که پیش­تر نیز به آن اشاره شد، استفاده از تکنولوژی­ هایی مانند پروژکتور یا اسمارت برد در مدارس، مزیت­ های بسیاری را به همراه دارد. در زیر به برخی از مزیت­ های استفاده از اسمارت برد در سیستم آموزشی اشاره شده سات:

افزایش همکاری دانش آموزان در کلاس­های درسی، از جمله مهمترین مزایا به شمار می­رود. معلمان می­توانند از داشن آموزان بخواهند تا مطالب تدریس شده را، بر روی اسمارت برد نوشته و یا جدول و نمودار آن را ترسیم کنند.

پس از نوشتن یا ترسیم مطالب بر روی اسمارت برد، همواره امکان تصحیح و ویرایش مطالب وجود دارد. افراد می­توانند به سادگی و تنها با لمس کوتاه، مطالب را ویرایش و یا پاک کنند.

استفاده از اسمارت برد جهت تدریس درس­ هایی مانند ریاضی، علوم و درس­ های عملی، مفید و موثر بوده و در نتیجه باعث تسهیل تدریس می­شود.

 

نحوه خرید اسمارت برد و ویدئو پروژکتور برای مدارس

با توجه به اهمیتی که این دو وسیله امروز در سیستم آموزشی دارند، هنگام تهیه آن­ها بهتر است دقت کافی به خرج داده شود. محصولات مذکور باید از نمایندگی و شرکت­های معتبر خریداری شوند. دای تک یکی از شرکت­های باسابقه و معتبر در زمینه فروش انواع تخته ­های هوشمند و ویدئو پروژکتور است. این شرکت تمامی محصولات خود را با گارانتی به مشتری ارائه می­دهد. علاوه بر این افراد می­توانند پیش از خرید، از مشاوران شرکت کمک گرفته تا مناسب ­ترین محصول را به توجه به بودجه و نیاز خود خریداری کنند.

همچنین شرکت دای تک دارای خدمات پس از فروش است. خریداران می­توانند پس از خرید نهایی محصول، در صورت نیاز با بخش پشتیبانی شرکت تماس گرفته و مشکل یا سوال خود را مطرح کنند.

https://daitech.ir
۰۹۱۹۶۷۸۲۲۵۴
۰۲۱-۹۱۳۱۴۰۱۴

محصولات دای تک دارای راندمان بالا، تنوع بالا و کیفیت بالاست.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dF1J5GqO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه