چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 1 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

10+1 ترفند برای مرتب کردن کمد لباس

چی بپوشم؟! فرقی ندارد صبح است و می خواهید سر کار بروید یا عصر است و یک قرار دوستانه دارید، این جمله هر زمان که بخواهید جایی بروید سراغتان می آید. واقعیت تلخ این است که درصد زیادی از کسانی که با این سوال روبرو می شوند کمد مرتبی ندارند. یعنی وقتی کمدتان منظم نیست و لباس ها دسته بندی نشده اند، قطعا باید دو سه بار همه شان را مرور کنید تا شاید به نتیجه برسید. الان فکر کنم قانعتان کرده باشم که برای دور شدن از استرس و صرفه جویی در زمان آماده شدن (که انصافا خیلی مهم است) باید کمدتان را مرتب و منظم کنید. چطوری؟ با همین راه های ساده ای که خدمتتان عرض می کنم.

 

1- لباس های هر فصل را جدا کنید

از کارهای ساده شروع کردیم. هر نوع لباس و پوشیدنی که فصل استفاده ازش گذشته، کنار بگذارید. به این ترتیب تعداد لباس ها کم می شود و جای بیشتری خواهید داشت و انتخاب کردن هم ساده می شود. روی این لباس ها را با یک پوشش نایلونی بپوشانید یا آنها را داخل جعبه و محفظه ای بچینید تا از گرد و خاک در امان باشند. لباس های فصل قبل را ترجیحا در یک اتاق یا جالباسی دیگر بگذارید.

 

2- واجب ها در اولویت

همه ما لباس هایی داریم که به خاطر علاقه ویژه به آنها، همیشه دم دستمان می چینیم. یا شلوار جینی داریم که اندازه مان نیست و فکر می کنیم «شاید» یک روزی به تنمان بخورد. بهتر است منطق را جایگزین احساس کنید و با مواردی از این دست به طور موقت خداحافظی کنید. البته از آنجایی که نمی خواهیم خیلی سفت و سخت بگیریم، اگر این لباس ها محدود به یکی دو مورد باشد اشکالی ندارد. اما فضای اصلی کمد را به آنها اختصاص ندهید. می توانید جای دیگری برایشان در نظر بگیرید.

 

3- اولویت بندی لباس ها

گفتیم یکی از دلایل مرتب کردن کمد لباس جدید و شیک این است که لباس های اصلی در دسترس مان باشند. پس پوشیدنی هایی را که بیشتر استفاده می شوند جلو و آنهایی که کمتر به تن می کنید، عقب بگذارید. با خودتان تعارف نکنید؛ آنهایی را که بیشتر می پوشید دم دست بگذارید، نه آنهایی را که دلتان می خواهد بیشتر بپوشید!

 

4- بهترین استفاده از فضای عمودی

احتمالا برای شما هم پیش آمده که فضای عمودی زیادی در اختیار دارید که بخش عمده آن بدون استفاده مانده؛ در واقع لباس ها از چوب لباسی آویزان هستند و فضای زیادی را اشغال کرده اند. راه های مختلفی برای استفاده بهینه وجود دارد که یکی از آنها اضافه کردن یک میله دیگر به کمد است. به این ترتیب لباس ها را در دو ردیف می توانید آویزان کنید. راه دیگر، استفاده از فضای پشت در است؛ وسایل ارزان قیمت زیادی وجود دارد که این فضا را به جایی برای کفش، شال و اقلام کوچک تبدیل می کند.

بهترین استفاده از فضای عمودی

5- چوب لباسی یکدست و ساده

اگر از چند مدل چوب لباسی مختلف استفاده کنید، نظم داخل کمد به هم می خورد و لباس ها هم مرتب قرار نمی گیرند. ضمن اینکه چوب لباسی های بی کیفیت ممکن است شکل و فرم لباس شما را خراب کند. از چوب لباسی های یکسان و البته مرغوب استفاده کنید.

 

6- جایی برای کیف و کفش

سازماندهی کمد و اتاق لباستان بیشتر از فضای زیاد، به کمی هوش احتیاج دارد. این می تواند یک ایده ساده برای جای کفش باشد. برای مثال، جاکفشی ایستاده می تواند به کفش های شما نظم دهد و جا را برای پوشیدنی های دیگر باز کند. بعضی ها هنوز کفش ها را داخل جعبه هایشان می گذارند، در حالی که بیشتر باعث شلوغی کمد می شوند. ضمن اینکه شما می توانید مجموعه کفش هایتان را در اتاق به نمایش بگذارید. چرا که نه؟

 

7- آویزان کنیم یا تا بزنیم؟

این سوالی است که باید از خودتان بپرسید. جوابش مهم و کمک کننده است. وقتی مشخص کنید چه چیزی را باید آویخت و چه لباسی را باید تا زد، هم به لحاظ ذهنی آمادگی بیشتری حین انتخاب لباس دارید و هم فضاها به خوبی تقسیم بندی می شوند. برای مثال پیشنهاد می کنیم ژاکت ها و پلیورهای پشمی را تا بزنید و در کشو بچینید.

 

8- دسته بندی کنید

این راه خودش به چند روش مختلف تقسیم می شود. یعنی می توانید لباس ها را به شکل های مختلفی گروه بندی کنید. یکی از ساده ترین و کاربردی ترین روش ها این است که آنها را بر اساس مکان استفاده مرتب کنید؛ لباس های محل کار، لباس های مهمانی، لباس های غیررسمی. آنهایی که شبیه به هم هستند هم کنار هم بچینید. به این ترتیب نظم خوبی به کمد می دهید.

 

9- آویز ساده

اگر ترفندها جوابگوی نیاز شما نیستند و فضای کمی دارید، یک رگال یا آویز ساده لباس تهیه کنید. این کالا به طور معمول هزینه بسیار کمی دارد و گوشه اتاق شما جا می گیرد. در واقع هم به لحاظ مالی صرفه جویی می کنید و هم به لحاظ فضا.

 

10- تکنیک کاربردی

گاهی وقت ها خودتان هم نمی دانید دقیقا کدام لباس را بیشتر استفاده می کنید. اگر کمد لباستان لبریز از لباس است، یک تکنیک بامزه بهتان معرفی می کنیم؛ تمام چوب لباسی ها را برعکس بگذارید. از این به بعد هر لباسی را که برداشتید و پوشیدید، روی چوب لباسی بگذارید و به شکل درستش آویزان کنید. پس از مدتی برگردید و کمد را نگاه کنید؛ چوب لباسی هایی که برعکس اند همان لباس هایی اند که نپوشیده اید و آنهایی که درست اند، به طور معمول استفاده می کنید.

 

11- کمد سفارشی

این مورد بیشتر از اینکه ترفند مرتب سازی باشد، یک راه ساده برای اضافه کردن فضای بیشتر برای لباس ها است. کمدها تنوع زیادی دارند و در مدل های مختلفی عرضه می شوند، با این حال ممکن است شما چیزی که مطابق سلیقه و نظر و البته نیازتان باشد پیدا نکنید. مدلی که به خواسته تان نزدیکتر است انتخاب کنید، اما اندازه آن را بنا به نیاز خودتان سفارش دهید. بعضی از سایت ها و فروشگاه ها این کار را برایتان انجام می دهند؛ برای مثال، فروشگاه اینترنتی سه گامه (به نشانی www.segameh.com) این امکان را به شما می دهد که اندازه کمد را تغییر دهید تا دقیقا آنچه می خواهید ساخته شود. در سفارش این کمدها که از جنس خوب MDF هستند، طرح و رنگ رویه را هم می توانید خودتان انتخاب کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zBagSNDl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه