یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

­تفاوت مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

تفاوت مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان یکی از سوالات پرتکرار دانش آموزان است که باید از آن اطلاع دقیق داشته باشند و بر این اساس برای تحصیل در هر یک از این مدارس تصمیم گیری کنند. در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی سطح آموزش بسیار بالاست و دانش آموزان پایه علمی بسیار قوی خواهند داشت. اما با این حال هر یک از این دو مدرسه تفاوت های در شرایط ثبت نام خواهند داشت که در ادامه به توضیح کامل آن ها می پردازیم. عدم اطلاع از تفاوت مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان ممکن است در آینده مشکلات جدی را به وجود آورد. شما می توانید برای کسب اطلاع بیشتر با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو تماس بگیرید.

 

تفاوت مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی هر دو جز مدارس سطح بالای کشور هستند و دانش آموزان این مدارس کیفیت بسیار بالای آموزش را تجربه خواهند کرد. با این وجود همواره این سوال برای برخی از دانش آموزان و والدین وجود دارد که تفاوت مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در چیست و آیا تحصیل در هر یک از این دو مدرسه فرقی با دیگری دارد یا خیر. 

مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در موارد مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند و با توجه به اینکه برای ورود به هر دو مدرسه، به شرکت در آزمون ورودی و سعی و تلاش زیاد نیاز است، دانش آموزان باید از این تفاوت ها آگاه بوده و بر این اساس تصمیم گیری نمایند. در صورتی که در انتخاب مدرسه برای متوسطه اول و دوم با سردرگمی مواجه شده اید، می توانید از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید و با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام در قسمت سرچ تلگرام عبارت " مشاوره تحصیلی دانتل کو " جست و جو کرده و عضو شوید.

 

 

تفاوت مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در شرایط ثبت نام

تحصیل در مدارس دولتی هیچ شرط خاصی ندارد و تمامی دانش آموزان امکان ثبت نام در این مدارس را خواهند داشت. اما برای ادامه تحصیل در هردو مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، شرایطی وجود دارد که دانش آموزان باید آن ها را دارا باشند و در غیر این صورت امکان نام نویسی نخواهند داشت. تفاوت مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در شرایط ثبت نام به شرح موارد زیر می باشد. 

 

شرایط ثبت نام نمونه دولتی

*دانش آموزان باید در آزمون ورودی نمونه دولتی شرکت کرده و رتبه حد نصاب را به دست آورند. 

*دانش آموز نباید در هیچ یک از دروس مقطع قبلی افتاده باشد. 

*تمامی امتحانات خرداد ماه باید با موفقیت گذرانده شده باشد. 

*معدل دانش آموز باید حداقل ۱۷ باشد. 

*نمره سالانه دانش آموز در تمامی دروس باید حداقل 15 باشد. 

*تحصیل در مقطع هفتم در مدارس نمونه دولتی با بررسی سوابق تحصیلی انجام می شود و نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست. 

حتما بخوانید: ثبت نام نمونه دولتی

 

 

شرایط ثبت نام تیزهوشان

*شرکت در آزمون تیزهوشان و کسب رتبه حد نصاب

*داشتن معدل حداقل ۱۹ از تفاوت مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

*بالا بودن تمامی نمرات دانش آموز

نکته: توجه داشته باشید که شرط اصلی برای تحصیل در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان داشتن نمرات عالی و سطح علمی بالا می باشد. در صورتی که دانش آموز در طول دوران تحصیل نتواند نمره قابل قبول کسب کند و وضعیت علمی او از حد لازم پایین تر برود، مدرسه می تواند شرایط اخراج یا انتقال دانش آموز را فراهم کند. برای جلوگیری از بروز مشکل در ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت نمایید. 

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون تیزهوشان

 

 

سایر تفاوت های تیز هوشان و نمونه دولتی

مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس نمونه دولتی سطح بالاتر هستند و همانطور که از شرط معدل برای ورود به این مدارس مشخص است، مدارس تیزهوشان سخت گیری بیشتری نسبت به وضعیت علمی دانش آموزان خواهند داشت و رقابت نیز در مدارس تیزهوشان شدیدتر می باشد. 

یکی دیگر از تفاوت مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در شهریه و امکانات این دو مدرسه می باشد. شهریه تحصیل در مدارس تیزهوشان بسیار بالاتر از مدارس نمونه دولتی است و با توجه به بالا بودن شهریه، امکانات بسیار زیادی نیز در مدارس مهیا است. در مدارس تیزهوشان برنامه های کمک درسی و فوق برنامه با شدت بیشتری اجرا می گردد. 

 

مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو

مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی مزایا و معایبی دارند. دانش آموزان در این مدارس بهتر یاد می گیرند و نسبت به دانش آموزان مدارس عادی سطح علمی بالاتری خواهند داشت. پایه درسی قوی در این مدارس شانس دانش آموز برای قبولی در کنکور و ورود به دانشگاه های برتر را نیز افزایش می دهد. اما از سوی دیگر جو رقابتی شدید این مدارس دانش آموزان را دچار استرس و اضطراب زیادی می کند و ممکن است همین مساله زمینه ساز سایر مشکلات گردد.

چنانچه در مورد ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی دچار سردرگمی شده اید و یا در مورد تفاوت مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان سوالی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه قبولی در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

تفاوت مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان چیست؟

در متن مقاله به تفاوت مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان به طور کامل پرداخته شده است.

شرط معدل برای ورود به مدارس تیزهوشان چند می باشد؟

دانش آموزان برای ورود به این مدارس باید حداقل معدل 19 را داشته باشند. 

آیا مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی معایبی نیز دارند؟

بله با توجه به سطح بالای رقابت در این مدارس دانش آموزان ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lhr6taSd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه