سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

طراحی و دکوراسیون در دنیای مدرن جای وسیعی در بین بخش های مختلف زندگی مردمان امروز اشغال کرده است. یکی از این بخش ها دفاتر کار هستند که صاحبان شان با دکوراسیون های ایده آل سعی در هرچه بهتر معرفی کردن کسب وکارشان دارند. حالا سوال اینجاست که آیا طراحی و دکوراسیون دفتر کار تاثیری روی بهره وری آن نیز خواهد داشت؟ شاید داشته باشد و آن را تشخیص نداده باشید.

رعایت نکات به ظاهر کوچک و کم اهمیت در دکوراسیون دفتر کار می تواند کمک زیادی به کسب وکارتان کند. همه ما می خواهیم که در دفتر کارمان راحت و آسوده باشیم زیرا زمان زیادی از روزهای مان را در این محل سپری می کنیم.

اما تا به حال زمانی را به این موضوع اختصاص داده اید که چگونه شیوه دکوراسیون دفتر کارتان می تواند روی بهره وری شما، کارمندان و همکارانی که اطراف تان هستند، تاثیرگذار باشد؟ همه چیز از تزیینات هنری تا نحوه چیدمان مبلمان و نور کافی می تواند روی نتیجه کار تاثیرگذار باشد و نکاتی که در این مطلب ذکر می شود کمک خواهد کرد تا پیشرفت  تان را به بخش های کوچک تری در دفتر کارتان تقسیم کنید.

قدرت رنگ ها

امروزه استفاده از رنگ ها و طرح های متناسب و هماهنگ و در عین حال رنگ هایی که جلوه بسیار زیادی به محل دفاتر کار می دهند، بسیار حائز اهمیت است.

رنگ ها می توانند روی عملکرد مغز تاثیرگذار باشند و ارتباط گسترده ای با خلق وخوی مان دارند. اگر دیوارهای دفتر کارتان رنگ ملایمی از بژ یا سفید کورکننده باشد، با این کار مغزتان را آزار داده اید. انتخاب رنگ مناسب برای محل کارتان می تواند تاثیر فوق العاده ای روی بهره وری تان داشته باشد، بنابراین اهمیت انتخاب استراتژیک بسیار بالاتر می رود.

اگر به دنبال آرامش در یک محیط کار با استرس بالا هستید، آبی رنگی است که پیشنهاد می شود.

اگر به دنبال بالا بردن بهره وری و خلاقیت هستید، قرمز روشن یا زرد پررنگ را برای دیوارهای دفتر کارتان انتخاب کنید. علاوه بر این از تزیینات و دکور هم می توانید برای اضافه کردن رنگ ها استفاده کنید، مثلا پرده های رنگی که می تواند متناسب با رنگ وسایل دفتر کارتان باشد. برای انجام چنین کاری می توانید هم اگر ایده ای ناب در ذهن تان دارید را پیاده کنید، هم از شرکت هایی که کارشان طراحی و دکوراسیون دفاتر کار است بهره مند شوید و در کنار پیشنهادات آنها، ایده های خودتان را نیز ارائه دهید. در نهایت هم اگر هیچ یک از این دو روش موردتوجه تان نبود می توانید با جست وجو در اینترنت نمونه های مناسبی از رنگ آمیزی محل کار را با توجه به آنچه از دفتر کارتان انتظار دارید، پیدا کنید.

در ابتدا انتظارتان را از محل کارتان و آنچه بیش از همه برای تان اهمیت دارد، مشخص کنید و سپس براساس آن تصمیم بگیرید که چه رنگ هایی مناسب با کسب وکار، روحیات و کاری که انجام می دهید، است.

ضرورت مبلمان

همه ما می دانیم که انتخاب مبلمان مناسب امری ضروری است، به خصوص زمانی که صحبت از نشستن در دفتر کار است. مبلمانی را انتخاب کنید که طراحی زیبا داشته، به اندازه کافی راحت باشد و بتواند سلامت افراد را تامین کند.

رعایت استانداردهای لازم برای خرید مبلمان، میز و صندلی های مخصوص محل کار اهمیت بسیاری دارد. از آنجا که در کارهای اداری بیشتر زمان یک کارمند پشت میز کارش سپری می شود، به همین دلیل نشستن بیش از اندازه در صورتی که میز و صندلی استاندارد نباشد، می تواند به بدن افراد صدماتی را وارد کند. بسیاری از افراد حرفه ای روی میزهای ایستاده سرمایه گذاری می کنند که می توان در فواصل روز ارتفاع شان را کم و زیاد کرد.

این میزها فشار وارده به پشت را کمتر می کنند و درد را تسکین می دهند. در مجموع بهره وری یک کسب وکار چیزی فراتر از میز و صندلی شخصی است. در حالی که به فکر تهیه میز و صندلی های مناسب برای دفتر کار، کارمندان و همکاران تان هستید، نباید مشتری ها را نیز از قلم بیندازید. اگر به طور منظم در دفتر کارتان مهمانانی را پذیرا هستید و با مشتریان تان قرار ملاقات می گذارید، حتما باید به مبلمان مناسب آنها نیز بیندیشید.

در واقع می توان گفت هیچ چیز نمی تواند بهره وری یک جلسه کاری را بیشتر از فضای ناکافی و نامناسب برای نشستن از بین ببرد. اهمیت زیبایی شناسی و تاثیر اولیه  می تواند برای یک کسب وکار همه چیز باشد. آیا می خواهید وقتی مشتریان تان وارد دفتر کارتان می شوند، با ترکیبی گیج کننده و نامرتب از مبلمان و دکور مواجه شوند؟ یا ترجیح می دهید یک طراحی منسجم ارائه دهید که افتخار شما را به کسب وکارتان انعکاس می دهد؟ پیدا کردن مبلمان و لوازمی که با یکدیگر هماهنگ باشند، می تواند کمی گران شود ولی می توانید از شرکت هایی که مبلمان اداری را با قیمت های مناسب ارائه می دهند و با یک طراحی خلاقانه و رنگ آمیزی متناسب با این مبلمان، با قیمتی منطقی تر به ایده آل تان برسید. از وسایل کلاسیک، محکم، شیک و نسبتا بزرگ که به زیبایی دیده شود استفاده کنید و از دوباره مبلمان کردن پرهزینه در طول یک سال بپرهیزید.

نور کافی

آیا می خواهید بهترین کار را ارائه دهید؟ برای ارائه دادن کار عالی نیاز است که بتوانید آن را ببینید. روشنایی و نور فاکتورهایی هستند که روی خلق وخو و نتیجه کار ما تاثیر بسزایی دارند و نور مناسب محل کار باید در صدر فهرست اولویت های تان قرار بگیرد.

این نکته را فراموش نکنید که نور کافی جلوه دفتر کارتان است. اگر نور دفتر کارتان بسیار کم باشد، دچار سردرد، چشم درد، خستگی مفرط و حتی کج خلقی می شود. نور ضعیف در محل کار با افزایش احتمال ابتلا به افسردگی نیز در ارتباط است، بنابراین برای حفظ سلامت ذهنی و فیزیکی  لازم است مشکلات مربوط به نور ضعیف را حتما برطرف کنید.

به جای استفاده از نور قوی لامپ های فلورسنت که بالای سرتان قرار دارند، از لامپ های کم مصرفی استفاده کنید که نور طبیعی دارند. اگر دفتر کارتان از یک پنجره برخوردار است، از نصب کردن پرده هایی که جلوی نور خورشید را می گیرند، خودداری کنید. از نورهای لایه لایه استفاده و نور را در بخش های مختلف تقسیم کنید، به این معنا که برای روشنایی از لامپ های سقفی، چراغ های ایستاده و رومیزی بهره مند شوید و دفتر کارتان را روشن تر از قبل کنید.

گزینه های تکمیلی

در کنار رعایت موارد ذکر شده رعایت نکات دیگری نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است تا در جلوه هرچه بیشتر طراحی و دکوراسیون محل کارتان تاثیرگذار باشد. یکی از این نکات رعایت نظافت محل کار و دوری از درهم ریختگی است. درهم ریختگی نه فقط بهره وری را کاهش می دهد، بلکه نشان دهنده ضعف کسب وکارتان مقابل چشمان ناظران و مشتریانی است که وارد دفتر کارتان می شوند.

در عین حال توجه داشته باشید که فضای دفتر کارتان به بخش های مختلفی مجهز باشد و به اندازه کافی فضا برای هر بخش داشته باشد تا بتوانید کاغذها و وسایلی را که به آنها نیازی ندارید، در آنجا قرار دهید و زمانی را نیز در پایان هر روز صرف مرتب کردن بخش های مختلف کنید. به این ترتیب زمانی که صبح روز بعد وارد یک دفتر تمیز می شوید، تاثیر بسزای آن را در بالا بردن بهره وری خواهید دید و مغزتان آماده تر و شفاف تر برای مواجهه با یک روز کاری خواهد بود.

اگر به دنبال راه هایی برای بهبود بخشیدن به جریان کاری  خود، کارمندان و همکاران تان هستید، به نکاتی که در زمینه دکوراسیون و طراحی هستند، توجه کافی داشته باشید و دفتر کارتان را به ماشینی تبدیل کنید که به خوبی روغن کاری شده است.

ارتباط با نویسنده: mona.ashrafzade@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BAS43oL5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه