سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
آیا قصد دارید سالی درخشان برای تجارت خود رقم بزنید؟

5 اقدام هوشمندانه مالی در سال 2016

8 سال پیش ( 1394/10/19 )
پدیدآورنده : امیر آل علی  

بنا به دلایلی همچون ثابت ماندن نرخ مالیات و رکود اقتصادی که عملا فرصت پیشرفت را از بیشتر شرکت‌ها گرفت، امسال می‌تواند فرصتی طلایی برای شما باشد. تمامی موارد ذکر شده همراه با دلایل دیگر حکایت از آن دارد که امسال بهترین فرصت جهت افزایش درآمد و سرمایه موسسات و شرکت‌ها محسوب می‌شود.در ادامه به معرفی نکاتی که می‌تواند شما را در این مسیر یاری دهد می‌پردازیم، هرچند همواره مواردی نیز یافت می‌شود که کارآفرینان بسیار خوش شانس بوده و بدون آشنایی با اصول تجارت به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند اما شاید ما جزو آن دسته نباشیم به همین خاطر بهتر است نکات لازم را رعایت کنیم تا سالی بی‌نظیر را برای تجارت خود بسازیم، به‌طوری که با پایان یافتن سال همچنان لبخند رضایت را بر چهره داشته باشیم.

1- با کاهش درآمد سهم بیشتری از بازار را تصاحب کنید

گرچه تمامی شرکت‌ها به‌دنبال افزایش میزان درآمد خود هستند، اما همواره نباید تنها به دنبال اهداف کوتاه‌مدت بود، بلکه با توجه به موقعیت خود گاهی باید سود کمتری به‌دست آورد تا توجه مردم را بیشتر به خود معطوف کرد و بدین وسیله میزان مشتریان را بالا‌تر برد. این سیاست زمانی که بازار رقابتی تنگاتنگ دارد بسیار سودمند است.

در واقع کاهش هزینه‌ها تنها شامل این موارد نیست، بلکه شامل مالیات، بیمه، هزینه‌های خیریه و... است که باید به آنان توجه لازم را داشت. بدون شک تمامی این موارد هزینه‌های زیادی را در پی خواهد داشت، اما همان‌طور که اشاره کردیم نتایج بلندمدت فوق‌العاده‌ای نیز در پی خواهد داشت.

2- بازنشستگی بیش از آنچه تصورش را می‌کنید هزینه در بر خواهد داشت

هزینه‌های مرتبط با بازنشستگی از آن دسته هزینه‌هایی است که همواره مورد غفلت مدیران قرار می‌گیرد و همین امر باعث مشکلات زیادی در سال‌های بعدشان خواهد شد، بنابراین لازم است هر ساله مبلغی را برای این امور کنار گذاشت و با این عمل آینده‌نگرانه خود را مهیای آن سازیم.

در واقع بازنشستگی مزایای ویژه‌ای دارد که بدون شک هیچ کارمندی از آن دست نخواهد کشید، از جمله افزایش حقوق به‌صورت سالانه، پوشش درمان و خدمات پزشکی، کمک هزینه‌های تحصیلی فرزندان، عیدی و کمک‌های نقدی، اعطای تسهیلات مادی و. . . که همگی بیانگر آن هستند که توجه ویژه مدیران به این مسئله حیاتی است.

3- بدهی‌های خود را کاهش دهید

بدهـکار بــودن احســاس بسیار منکوب‌کننده‌ای است. خیلی وقت‌ها فشار حاصل از بدهکاری فرد را وادار می‌کند به‌جای اینکه کمترین اقساط را برای بازپرداخت بدهی در نظر بگیرد، برنامه‌ریزی کند تا در اسرع وقت کل بدهی را تسویه کند. تصور اولیه نسبت به مقوله بدهی چندان جالب نیست و افراد و شرکت‌ها همواره از آن به بدی یاد می‌کنند و سعی دارند به هر شکل ممکن بدهکار نشوند، اما واقعیت آن است که بدهی امری معمول و طبیعی در دنیای تجاری محسوب می‌شود و در واقع نمی‌توان از آن فرار کرد اما می‌توان با مدیریت درست کمتر دچار آن شد یا آن را کنترل کرد تا مشکلی جدی به وجود نیاورد.

صرفه‌جویی می‌تواند بهترین راهكار باشد، كارت‌های اعتباری یكی از عوامل مهم ایجاد بدهی و قرض است، زیرا دارندگان آن بیش از آنكه به‌دست بیاورند، خرج می‌كنند و به قول معروف دخل و خرج‌شان با هم هماهنگی ندارد. ماهانه، پولی را كه خرج می‌كنید در دفتر شرکت ثبت کنید. صورت‌حساب و قبض‌های خود را به موقع پرداخت كنید تا بدهی عقب افتاده نداشته باشید.

4- حسابداری کاربلد و مورد اطمینان استخدام کنید

در دنیای امروز هر روز شکل تازه‌ای از ارتباطات اقتصادی به وجود می‌آید و افراد و شرکت‌ها و موسسات با یکدیگر در ارتباط هستند و تغییرات مالی آنها بر یکدیگر تاثیر دارد و روز به روز این فعالیت‌ها پیچیده‌تر می‌شود، این عوامل باعث می‌شود که نقش حسابداری به‌عنوان فراهم‌کننده اطلاعات مالی بیشتر مشخص شود. نیاز روزافزون موسسات و سازمان‌ها به اطلاعات صحیح و بهنگام جهت استفاده در فرآیند تصمیم‌گیری مدیران، مقوله‌ای اجتناب ناپذیر است. در این راستا سیستم اطلاعات مدیریت، منبع اصلی ارائه اطلاعات به‌شمار می‌آید.

سیستم اطلاعات حسابداری به‌عنوان مهم‌ترین زیرمجموعه این سیستم، اطلاعات مالی متنوعی را در اختیار استفاده‌کنندگان این نوع اطلاعات، خصوصا «مدیران هر سازمان» قرار می‌دهد. به طور کلی اطلاعات حسابداری بایستی از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد تا در فرآیند تصمیم‌گیری مورد استفاده قرار گیرد.ویژگی‌های کیفی این گونه اطلاعات نظیر مربوط بودن و قابلیت اتکا از جمله خصیصه‌هایی است که بر میزان به‌کار‌گیری اطلاعات تاثیر می‌گذارد. به همین خاطر وجود حسابدار برای شرکت‌ها بسیار ضروری است تا به حساب‌های شرکت رسیدگی کند و مانع از ورشکستگی و مشکلات مالی شود.

5- در کار خود ثبات داشته باشید

به خاطر داشته باشید ممکن است در مسیر خود با شکست‌های فراوانی مواجه شوید و به توانایی‌های خود شک کرده و هدف خود را دور از دسترس تصور کنید. اما فراموش نکنید که افراد موفق نیز شکست‌های زیادی را در راه تحقق بخشیدن به آرزو‌ها و خواسته‌های خود متحمل شده‌اند اما تفاوت آنها با افراد شکست خورده این است که موفقیت را رفتن از شکستی به شکست می‌دانند و به این جمله اعتقاد یافته‌اند که امید آخرین چیزی است که می‌میرد. ذکر این نکته ضروری است که ایجاد ثبات و تعادل به معنای ریسک نکردن و به حداقل رساندن هزینه‌ها نیست و همواره باید مدیری شجاع باشید و از چالش‌ها و تغییرات فرار نکنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VHrOUC45
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه