جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

راه‌های زیادی برای تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای یا یک کارآفرین موفق وجود دارد. برای بیشتر فعالان عرصه کسب‌و‌کار، موفقیت و کسب شهرت هم‌پای ثروت‌آفرینی و کسب درآمد ارزشمند است. از این رو کارشناسان اقتصادی معتقدند، کارآفرینی بیش از آنکه یک مهارت اکتسابی باشد یک نوع بیماری مزمن است. افراد کارآفرین هیچ‌گاه در یک جایگاه سازمانی تعریف شده دوام نمی‌آورند و همواره به دنبال راه‌هایی برای راه‌اندازی یک بیزینس شخصی و خلق یک برند یا نام تجاری شخصی هستند. وقتی شما هدفی را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین مطرح انتخاب می‌کنید باید بدانید که هر چقدر در کار به سمت جلو حرکت می‌کنید و مشهور‌تر می‌شوید با چالش‌های جدی‌تری مواجه خواهید شد بنابراین، باید به سختی کار کنید و از شرایط بازار آگاهی کاملی 

478569595

داشته باشید. هرچند تبدیل شدن به یک کارآفرین یا سرمایه‌گذارموفق بیش از هر چیزی به ویژگی‌های فردی افراد بستگی دارد اما مهارت‌ها و راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌تواند این افراد را در مسیرکار‌‌آفرینی حمایت کند، زمانی که یک کسب‌و‌کار جدید را آغاز می‌کنید یا برای سرمایه‌گذاری در بازاری جدید آماده می‌شوید، راه‌های مختلفی برای موفقیت دربازار وجود دارد. در واقع هر سرمایه‌گذار به شیوه خود عمل می‌کند و هرگز نمی‌توان نسخه‌ای را پیچید که همه سرمایه‌گذاران بتوانند از آن استفاده کنند راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌تواند موفقیت شما را در بازار تضمین کند.

تنظیم اهداف برای حل یک مشکل عمده در جامعه

مهدی قاسمی از کارشناسان اقتصادی می‌گوید: ساده‌ترین و بدیهی‌ترین راه برای تبدیل شدن به یک فرد موفق در دنیای کسب‌و‌کار برنامه‌ریزی براساس حل یک مشکل عمده از جامعه است. این عامل یکی از اصول اساسی کسب‌و‌کار‌های موفق در جهان است که در بررسی تمام کسب‌و‌کار‌های موفق به‌عنوان یک عامل مشترک مشهود است. وی در ادامه می‌افزاید: بیل گیتس یک مشکل در جهان IT را حل کرد که برای او شهرت و ثروت به همراه داشت، هنری فورد یک مشکل در صنعت خودرو را حل کرد و با آن به شهرت و ثروت زیادی دست یافت، استیو جابز یک مشکل در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را شناسایی و برطرف کرد و پاداش کار خود را دریافت کرد و. . . . افرادی از این دست که همگی برنامه‌ریزی‌هایی در جهت تسهیل مشکلات جامعه گام برداشتند کم نیستند، از این‌رو ابتدایی‌ترین اصل برای موفقیت در سرمایه‌گذاری و دنیای کسب‌و‌کار را باید در برنامه‌ریزی برای حل یک مشکل عمده در جامعه تلقی کرد. مشتریان شما برای چیزی پول پرداخت می‌کنند که برای آنها رفاه به دنبال داشته باشد.

پذیرش و شرکت در مسئولیت‌های اجتماعی

صاحبان کسب‌و‌کار در حال حاضر آگاه‌تر از همیشه حرکت می‌کنند. آنها تنها به دنبال به دست آوردن ثروت نیستند، بلکه در برنامه‌ریزی‌های خود اهداف اجتماعی را نیز دنبال می‌کنند این کار نه تنها چهره مطلوبی از آنها در جامعه به وجود می‌آورد بلکه می‌تواند مسیری برای خلق ثروت و محبوبیت برندشان به حساب‌ آید. این کارشناس اقتصادی در این باره عنوان می‌کند: برای موفقیت در کسب‌و‌کار نه‌تنها باید نیاز‌ها و مشکلات موجود در جامعه را بشناسید و برای آن راه‌حلی ارائه دهید، بلکه باید هم سو و هم جهت با افراد جامعه مسئولیت‌های اجتماعی را نیز بر عهده بگیرید. وقتی ظرفیت‌های مالی‌تان به شما این اجازه را می‌دهد که در بزنگاه‌های اجتماعی حضور داشته باشید نباید تنها به فکر منافع شخصی و کسب ثروت بیشتر باشید.

برنامه‌های مبتنی بر جامعه حمایت

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر نقش برنامه‌های مبتنی بر جامعه حمایت عنوان می‌کند: یکی دیگر از نکاتی که همواره برای تبدیل شدن به یک کارآفرین برتر رعایت کنید حمایت از یک برنامه مبتنی بر جامعه این امر می‌تواند با حمایت از برنامه‌های اجتماعی محبوب در جامعه اتفاق بیفتد با این کار شما یک برنامه‌ریزی مبتنی بر جامعه حمایت برای خود و کسب‌و‌کارتان طراحی کرده‌اید، ایده این است که با مردم همراه شوید تا مردم هم با شما وبرندتان همراه شوند.

توانمندی رهبری در صنعت

برای تبدیل شدن به یک کارآفرین مشهور و موفق شما هرگز نباید تنها برای کسب‌و‌کار خود برنامه‌ریزی کنید. قاسمی در رابطه با تاثیرات دوجانبه صنعت و کسب‌و‌کار فردی می‌گوید: موقعیت کسب‌و‌کار شما وابسته به اضاع کلی صنعتی است که در آن فعالیت می‌کنید بنابراین همواره باید جاه طلب باشید و خود را برای بر عهده گرفتن نقش رهبری در صنعت آماده کنید. کسب‌و‌کار شما فارغ از وضعیت کلی صنعت نیست بنابراین همواره باید نوآور و خلاق باشید و برای توسعه صنعت خود تلاش کنید.

وی اضافه می‌کند: از سوی دیگر، موفقیت در کسب‌و‌کار فردی به توسعه یک صنعت کمک می‌کند و در این زمینه ما صنایعی را می‌شناسیم که با یک فرد خاص شناخته شده و تا اسم آن صنعت به گوش می‌رسد این افراد صاحب سبک در آن صنعت به ذهن متبادر می‌شود از این رو این بحث در یک تعامل دو طرفه مطرح است و باید هر دو جنبه کار را در نظر گرفت.

حداکثر رضایت مشتری را هدف قرار دهید

وقتی شما کالای‌تان را می‌فروشید، همه چیز عالی نیست. باید به این توجه داشته باشید که بیشترین رضایت را برای مشتری به ارمغان آورید. مشتریان راضی پلی برای توسعه و شهرت سرمایه‌گذاری شما محسوب می‌شوند. قاسمی می‌گوید: بر پایه تئوری‌های رشد شما همواره باید بهترین باشید و در راستای بهبود و ارتقای وضعیت موجود حرکت کنید. برای این کار به جای شکل‌دهی یک سازمان با ویژگی‌های سرزمین پنگوئن‌ها در سرزمین فرصت‌ها سرمایه‌گذاری کنید و تنوع و نو‌آوری را به‌عنوان یک اصل اساسی برای بهبود بپذیرید.

این کارشناس اقتصادی در پایان عنوان می‌کند: در نهایت باید بگویم که این‌ها اصول پذیرفته شده و مشترک در کسب‌و‌کار‌های موفق است اما اگر فرض کنیم که شما یک سرمایه‌گذار موفق هستید، بیش از همه باید سعی کنید پویایی را در سازمان‌تان حفظ کنید و به افراد خلاق فرصت اجرای ایده‌های‌شان را بدهید. در شرایط فعلی کسب‌و‌کار، این سازمان‌های نوآور هستند که جایگاه بهتری دارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ac9Vjh26
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه