جمعه, ۱ بهمن(۱۱) ۱۴۰۰ / Fri, 21 Jan(1) 2022 /
           
فرصت امروز

6 کتاب برتر سال 2021 برای مدیران

1 ماه پیش ( 1400/9/13 )
نویسنده : برایان لیندنبرگ   مترجم : امیر آل علی  

بدون شک مهمترین اقدام برای هر مدیری این است که بهترین استراتژی ممکن برای تیم خود را اتخاذ نماید. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دانسته های قدیمی، نمی توان نیازهای جدید و متغیر حال حاضر را به خوبی پوشش داد. به همین خاطر بسیار مهم است که افراد به صورت مداوم سطح اطلاعات خود را به روز نمایند. در این زمینه بهترین منبع بدون شک کتاب بوده و با توجه به این امر که هر ساله تعداد بی شماری به چاپ می رسد، طبیعی است که مطالعه تمامی آنها از عهده افراد خارج باشد. به همین خاطر بسیار مهم است که برطبق یک اولویت اقدام کرده و هر سال حداقل بهترین ها را مطالعه کرده باشید. در این راستا با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات سال نو، زمان مناسب جهت مطالعه شکل گرفته است. در ادامه شش کتاب برتر سال 2021 را بررسی خواهیم کرد.

6 کتاب برتر سال 2021 برای مدیران

1-ویژگی های یک استراتژی مناسب

نویسنده: کریس پیتر

در این کتاب تلاش شده است تا دیدگاه شما نسبت به استراتژی ها تغییر کند. درواقع هدف نویسنده صرفا ارائه یکسری توصیه ها نبوده و تلاش می کند تا هر شرکت را به سطحی برساند که بتوانند بهترین استراتژِی برای خودشان را انتخاب کنند و یا در این زمینه نوآوری هایی را داشته باشند. درواقع این مسئله نیازمند بازنگری در وضعیت حال حاضر شرکت و تطابق آن با اهداف است. درواقع تا زمانی که این مرحله را طی نکرده باشید، عملا نمی توانید تصمیم گیری درستی را داشته باشید. در آخر این کتاب تلاش کرده است تا ویژگی های یک استراتژی مناسب را بررسی کند. 

مطلب مرتبط: 6 کتاب برتر سال 2021 برای غلبه بر رقبا

2-پنج حرکت بعدی شما 

نویسنده: پاتریک بت دیوید 

نویسنده این کتاب خود از تاثیرگذارترین افراد حوزه تجارت محسوب شده و مدیرعامل برندهای مطرحی نظیر PHP است. وی در شبکه های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و کانال او در یوتیوب، به طور متوسط بیش از 100 هزار بازدید را به ثبت رسانده است. درواقع وی در کتاب خود استراتژی های تجاری را به بازی شطرنج تشبیه کرده است که شما باید برای پنج حرکت بعدی خود برنامه ریزی داشته باشید. این موضوع باعث خواهد شد تا اقدامات شما، همسویی لازم را پیدا کند و با برنامه جلو بروید. درواقع به نظر وی اشتباه بزرگ بسیاری از برندها این است که تنها برای قدم بعدی برنامه ریزی می کنند. نکته جذاب در رابطه با این کتاب، لحن ساده در کنار نمونه های متعدد است که باعث خواهد شد تا هر بخش را به خوبی درک نمایید. 

3-استراتژی اقیانوس آبی

نویسنده: چان کیم

در جهان امروز رقابت در تمامی عرصه ها به بالاترین حد خود رسیده و این موضوع باعث شده است تا امکان فعالیت برای برندهای تازه کار بسیار سخت باشد و آنها شانس کمی برای رقابت با غول های عرصه خود را پیدا کنند. با این حال نمونه هایی را می توان مثال زد که علی رغم نوظهور بودن، موفق شده اند تا دستاوردهای بسیار بزرگی را به دست آورند. نمونه این موارد را می توان در برندهایی نظیر شیائومی، تسلا و تیک تاک مشاهده کرد. در این رابطه سوال اصلی این است که چرا این برندها موفق شده اند تا کاری را انجام  دهند که اکثر کسب و کارها از انجام آن ناتوان هستند. درواقع پاسخ درست این است که آنها از استراتژی اقیانوس آبی استفاده می کنند که براساس آن شما باید به بخش هایی توجه داشته باشید که باعث خواهد شد تا از رقابت با سایر برندها خارج شده و در یک حوزه جدید فعالیت نمایید. در این زمینه شما باید نیازهایی را پیدا کنید که هنوز به خوبی برطرف نشده است و فرصت های جدید برای خود در بازار ایجاد نمایید. این موضوع بدون شک نیازمند رعایت اصول و آگاهی از مثال های متعددی است که نویسنده در این کتاب به صورت جامع، صحبت‎های لازم را بیان می کند. 

4-معضل نوآوران

نویسنده: کیلتون ام. کریستنسن

اگرچه این کتاب بیش از 20 سال قبل منتشر شده است، با این حال همچنان ارزش مطالعه خود را حفظ کرده و لازم است تا هر کارآفرین آن را مطالعه کند. درواقع ایده اصلی این کتاب بسیار جالب است و به عقیده نویسنده سازمان های بزرگ به خاطر آن که همه چیز را به خوبی انجام می دهند، متحمل شکست می شوند. این ایده به قدری جذاب بوده که باعث شد تا مجله فوربس به نویسنده کتاب عنوان مغز متفکر سال را بدهد. درواقع چنین ایده ای باعث می شود تا برندها بسیار محتاط شوند و همین امر زمینه رشد سایر برندها را به همراه دارد. این امر در حالی است که جامعه، تشنه اتفاقات جدید بوده و لازم است تا موارد نوظهور و جدید را کشف نمایید. خوشبختانه این کتاب تنها به اعلام مشکل بسنده نکرده و راهکارهای لازم را نیز ارائه می دهد. 

5-تفکری که با اختلال همراه است 

نویسنده: پیتر بی نیکول

همه ما با این جمله آشنا هستیم که راز موفقیت برندها در تفکر خلاق است. درواقع در این زمینه اگر مدیر شرکت تفکر خلاق داشته باشد، بدون شک ارزش بالاتری را هم خواهد داشت. با این حال چرا علی رغم آگاهی از اهمیت این موضوع، همچنان اکثر برندها با این مسئله، مشکلات زیادی را دارند؟ این کتاب تلاش کرده است تا دلایل رایج این مسئله را بررسی نماید و در آخر راهکارهای لازم را ارائه دهد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ذهن خلاق اقدامی مقطعی نبوده و شما باید به دنبال حفظ ابدی آن باشید و همین مسئله، بزرگترین چالش است. 

مطلب مرتبط: 9 کتاب جدید در زمینه تجارت الکترونیک

6-اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2021

نویسنده: مایکل بردینگ

امروزه تاثیر اینترنت به حدی زیاد است که هیچ کسب و کاری بدون توجه به آن نمی تواند به کار خود ادامه دهد. در این زمینه نقش شبکه های اجتماعی، مهمتر از سایرین بوده و به همین خاطر لازم است تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید. درواقع اگرچه اینترنت بستری رایگان را برای فعالیت به وجود آورده است، با این حال فعالیت در آن بدون بودجه بندی و اقدامات حرفه ای، نتیجه ای را دربر نخواهد داشت. نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که دامنه فعالیت در حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی، بسیار گسترده بوده و لازم است تا از جدیدترین منابع استفاده کنید. با توجه به این امر که کتاب فوق، امسال منتشر شده است. بدون شک پاسخگوی خوبی برای نیازهای شما خواهد بود. 

منبع : success
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1YMRwAJq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
عالمی :
1 ماه پیش
متاسفانه اکثر کتاب هایی که شما ذکر کردید حتی انگلیسش هم موجود نیست. لطفا منبع و یا ترجمه اصلی ذکر کنید
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه