جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

برندها نه تنها سبك مصرف و روش برقراری ارتباط را در ما تغییر داده‌اند، بلكه باعث پیشرفت دنیای علم نیز شده‌اند. برندهای بزرگ سالانه میلیون‌ها دلار برای تحقیقات و نوآوری در حوزه‌هایی نظیر بیولوژی مولكولی، شیمی، آیرودینامیك، الكترودینامیك و دیگر زمینه‌ها سرمایه‌گذاری می‌كنند. این مقاله نگاهی به گسترده‌ترین كشفیات علمی برندهای جهانی و رقیب در سال 2014 می‌اندازد.

 

1-‌ نوشیدنی چربی‌سوز بحث‌برانگیز نستله

اوایل امسال شركت سوییسی تهیه‌كننده مواد‌غذایی، نستله، تحقیقی راجع به آنزیم AMPK را منتشر كرد كه با انجام فعالیت‌های فیزیكی به منظور افزایش متابولیسم در بدن انسان فعال می‌شود. موسسه علوم بهداشت متعلق به این شركت در شهر لوزان اخیرا با انجام یکسری آزمایشات، موفق به اثبات این موضوع شد كه اجزای طبیعی گیاهی تشكیل‌دهنده یك ماده غذایی می‌توانند به جای فعالیت فیزیكی این آنزیم را تحریك كنند. بنا به گزارش‌های دریافتی، نستله به سوی استفاده از این ماده غذایی به‌عنوان یكی از اجزای تشكیل‌دهنده اصلی نوعی نوشیدنی جدید خود گام برداشته كه با تسریع متابولیسم بدون انجام هر گونه تمرینات ورزشی طاقت‌فرسا، كالری سوزانده می‌شود.

در برابر انتقادات عمومی كه مدعی بودند این محصول به طور بالقوه مردم را از انجام حركت ورزشی دلسرد می‌كند، یكی از اعضای این گروه كاری محققان، پرفسور كی ساكاموتو باور داشت كه برخلاف افكار عمومی، هدف از انجام این كار توسعه محصولاتی است كه به تبلیغ و افزایش آثار ورزش روی بدن انسان كمك می‌كنند. به هر حال، محققان می‌پذیرند كه فرآیند آزمایش و تایید یك محصول كالری سوز ممكن است سال‌ها زمان ببرد.

2-‌ شكلات مقاوم در برابر حرارت Mars

در آوریل 2014 غول شكلات‌سازی Mars در رقابت با شركت امریکایی تولیدكننده شكلات، مواد‌غذایی و نوشیدنی به نام Mondelēz (2012) و همچنین نستله (2013)، یك شكلات مقاوم در برابر درجه حرارت بالای 37 درجه سلیسیوس را ثبت اختراع كرد. بر خلاف همتایان خود، روش Mars در امكان حفظ همان طعم را به وجود آورده و كیفیت محصول را كاهش نمی‌دهد. این در حالی است كه شرایط برای حمل شكلات مقاوم در برابر درجه حرارت بالای Mars در بازارهایی با آب و هوای گرم نظیر هند یا برزیل بهتر می‌شود.

 


3-‌ قرص‌هـــای نانوی Google X برای تشخیص اولیه سرطان

در ماه اكتبر بخش تحقیق و توسعه نیمه‌محرمانه گوگل موسوم به Google X، مسئول توسعه خودروهای بدون راننده و هواپیماهای بدون سرنشین، از یكسری قرص‌های هوشمند رونمایی كرد كه تحولی عظیم در دنیای علم به شمار می‌رود. این قرص‌ها حاوی هزاران نانو‌ذرات هستند كه به ابزار پوشیدنی كاربر وصل خواهند شد. این اجزای ریز با گردش در جریان خون، سلول‌های سرطانی یا نشانه‌هایی از سخت شدن رگ‌ها، میزان بالای پتاسیم یا هر‌گونه نشانه دیگری از بیماری‌های جدی را در بدن فرد كشف می‌كنند كه می‌تواند در صورت تشخیص زود‌هنگام جلوی ابتلا به آن گرفته شده یا به شكل موثر درمان شود. هدف از انجام چنین پروژه‌ای تغییر كاربرد دارو از محصولی واكنشی و تراكنشی به محصولی پیش‌گیرنده است. نانوذرات به شما توانایی كاوش در بدن در سطحی ملكولی و سلولی را می‌دهند. سپس نانوذرات به دلیل خاصیت مغناطیسی خود به یك مكان واحد فراخوانده می‌شوند. این مكان عروق سطحی مچ دست است و محققان می‌توانند یافته‌های آنها را جویا شوند.

4-‌ پایه شارژ بی‌سیم Witricity ویژه لوازم الكترونیكی كوچك و بزرگ

فقط برندهای بزرگ جهانی نیستند که در خط مقدم انقلاب علمی قرار می‌گیرند، بلكه موسسه نوپای Witricity نیز امسال یك نوع تكنولوژی را توسعه داده كه امكان شارژ لوازم برقی به‌صورت بی‌سیم را فراهم می‌كند. به این ترتیب جریان مستقیم یا خفیف از طریق میدان مغناطیسی به وجود آمده توسط یك سیم‌پیچ متصل انتقال داده شد. اگرچه امكان دسترسی به آن به مسافت دو متر و 40 سانتی‌متری محدود می‌شود اما این نوآوری قبلا آزمایش خود را روی خودروی‌های برقی تویوتا و كامپیوتر‌های رومیزی Intel پس داده است.

5-‌ فرش پرنده Hendo

دو امریکایی به نام‌های جیل و گرگ هندرسون یك نوع تكنولوژی «تعلیق» مغناطیسی امیدبخش را توسعه داده‌اند كه می‌توانست به طور بالقوه برای ثابت نگاه داشتن ساختمان‌ها در طول زلزله مورد استفاده قرار گیرد. حالا این فناوری یكسری تخته‌های هوا موسوم به Hoverboard را تغدیه كرده كه می‌توانند با مسافری ایستاده روی خود بالاتر از سطح زمین شناور بمانند. به هر حال قیمت این فرش‌های پرنده مدرن 10 هزار دلار است و محدودیت‌های متعددی دارند؛ آنها فقط می‌توانند ارتفاع یك اینچی داشته باشند. امكان معلق ماندن این فرش‌ها فقط روی عناصر رسانا نظیر مس یا آلومینیوم وجود دارد. با توجه به عمر كوتاه باتری این فرش‌ها، آنها فقط می‌توانند برای مدت 15 دقیقه در هوا معلق بمانند.

6-‌ مجسمه‌های نوری Magic Leap3D

Magic Leap احتمالا یكی از بحث‌برانگیز‌ترین تكنولوژی‌هایی است كه سرمایه‌گذاری‌های فراوانی از سوی شخص ثالث (542 میلیون دلار از سوی گوگل در اكتبر 2014) روی آن انجام شده است. گفته می‌شود که مجسمه‌های نوری Magic Leap3D مرزهای میان دنیاهای واقعی و مجازی را از بین می‌برند. ماموریت و اهداف تولید این محصول، مبهم ولی در عین حال شگفت‌آور است. بنا به گزارش‌ها، یك شركت فعال در زمینه تكنولوژی در فلوریدا به توسعه فرم كاملا جدید واقعیت افزوده می‌پردازد كه به دنیای واقعی وارد شده و یك واقعیت سینمایی است. برای مشاهده اشیای مجازی دیگر نیازی به گذاشتن یكسری ابزار‌ها روی سر مانند Google Glass یا هدست Oculus Rift نیست. این شركت قصد تولید ابزاری را دارد كه طرح انیمیشنی 3D را روی میدان دید بیننده قرار خواهد داد.

كاربرد‌ها و فرصت‌های ناشی از این تكنولوژی جدید بی‌شمار بوده و با ایجاد تصویری جلوی چشم افراد، به‌خصوص در صنایع سرگرمی و تبلیغات می‌تواند بسیار مفید واقع شود. به هر حال پزشكان نگران عوارض استفاده از این اشیای مجازی روی چشمان انسان و سلامتی او هستند.

به گفته دكتر جوزف اف. ریزو، یك پروفسور چشم‌پزشكی در دانشكده پزشكی هاروارد، ابزارهای مجهز به صفحه نمایش تصویری سوار روی سر، منجر به بروز یكسری علائم موسوم به «بیماری شبیه‌ساز» می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dZo8cS4v
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه