یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 12 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

7 زن قدرتمند جهان در سال 2016

7 سال پیش ( 1395/10/30 )
پدیدآورنده : گلنوش محب علی  

هر ساله فوربس، لیستی از رده بندی قدرتمندترین زنان جهان را رونمایی می کند. این بار هم مطابق رسم هر  سال، این رده بندی را منتشر کرده است. در این میان نام زنان برجسته و مهم عرصه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی به چشم می خورد.

از نگاه مجله فوربس، آنها باهوش ترین و قدرتمند ترین زنان دنیا هستند. دستاوردهای آنان بسیار قابل توجه است، به ویژه که آنها غالبا در محیط هایی بسیار دشوار و پیچیده توانسته اند به چنین جایگاهی دست پیدا کنند و موقعیت کنونی آنها و موفقیت  شان نتیجه تلاش و مهارت و قدرت آنهاست.

در اینجا می بینیم که مجله فوربس هر ساله لیستی از 100 زن قدرتمند دنیا را با در نظر گرفتن معیارهایی مثل نفوذ، مخاطبان رسانه ای و ثروت معرفی می کند. نتایج این بررسی ها، در ماه ژوئن اعلام شد و با وجود تغییرات کمی که نسبت به سال گذشته داشت، سهم آمریکای شمالی بیشتر از همه جا بوده است.

در اینجا هفت زن قدرتمند جهان را معرفی می کنیم:

1- آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان

برای ششمین سال متوالی است که نام آنگلا مرکل را در بالاترین سطح این رده بندی می بینیم. براساس مطالعه فوربس، اگر یک رهبر واحد که قادر به رویارویی با چالش های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا باشد، او آنگلا مرکل است که تصمیم به باز کردن مرزهای آلمان برای مهاجران گرفت. او به دلیل شخصیت بی نظیری که دارد، در این جایگاه قرار گرفته است.

2- هیلاری کلینتون، سیاستمدار

دومین نفری که در این رده بندی جای گرفته، هیلاری کلینتون است که برای دومین سال متوالی این مقام را به دست می آورد. او نخستین زنی بود که برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاندیدا شد، همچنین نخستین سناتور زن در نیویورک و نخستین زنی بود که حاضر به رقابت برای به دست گرفتن قدرت در کاخ سفید شد. اگر هیلاری کلینتون به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب می شد، یک رویداد تاریخی رقم می خورد.

3- جانت یلن، اقتصاددان

جانت یلن اقتصاددان و استاد بازنشسته، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده از ژانویه 2014 است. جانت یلن، نخستین زنی است که این موقعیت را به دست آورده است. او همچنین پروفسور بازنشسته دانشکده بازرگانی هاس در دانشگاه برکلی کالیفرنیاست. جانت یلن در حوزه بورس فعالیت می کند و این قدرت و توانایی را دارد که بازار های مالی را اطمینان بخشد و این عامل، دلیل جای گرفتن او در رتبه سوم شده است.

4- ملیندا گیتس، رئیس امور خیریه

او رئیس بنیاد خیریه ای به نام بنیاد بیل و ملیندا گیتس است که با میلیارد ها دلار و با همکاری همسرش، بیل گیتس تاسیس شد. با 4.2میلیارد دلاری که به امور خیریه در سال 2015 اختصاص داد، اقدام او به نام بزرگ ترین اهدا نام گرفت و راه تفکر در مورد انسان دوستی را تغییر داد.

به گزارش Global Justice Now، که گمانه زنی می کند که شاید این عمل او روشی باشد برای فرار از پرداخت مالیات مایکروسافت، عدم پاسخگویی، همکاری های نزدیک با شرکت های چندملیتی، پشتیبانی از سیستم های بهداشتی و آموزشی یا دفاع از گیاهان تغییر ژنتیک داده شده همسرش، اما مجله فوربس صحبتی از آن به میان نیاورده است.

5- مری بارا، رئیس جنرال موتورز

او کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که از سال 2013 به عنوان مدیر عامل اجرایی جنرال موتورز منصوب شد. او نخستین زنی است که در این موقعیت شغلی، در یکی از بزرگ ترین شرکت های خودرو سازی آمریکا قرار گرفته است. در سال 2016، سمت او به رئیس هیات مدیره شرکت ارتقا یافت. او دختر یکی از کارگران جنرال موتورز بود که 35 سال پیش به عنوان کارآموز وارد این شرکت شد و امروز توانسته است پنجمین جایگاه را در فوربس به خود اختصاص دهد.

6- کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول

او تنها زن فرانسوی است که در بین 100 نفر برتر قرار دارد. سمت او برای پنج سال دیگر به عنوان رئیس صندوق بین المللی پول در ماه فوریه تمدید شد. کریستین لاگارد، نخستین زنی است که در این مقام قرار گرفته است.

او همچنین نخستین بار در میان کشورهای G8 به عنوان وزیر اقتصاد در بین سال های 2007 تا 2011 فعالیت کرد. این زن یک سیاستمدار، وکیل و تاجری است که توانسته کشورهایی مانند چین، روسیه و بریتانیا را به پیروی از نظم و انضباط مالی صندوق بین المللی پول متقاعد کند. این زن قدرتمند معتقد است که باید یونان هم از اتحادیه اروپا مانند بریتانیا از اتحادیه خارج شود، تا اوضاع اروپا سامان گیرد.

7- شریل سندبرگ، شماره دو فیس بوک

بازرگان آمریکایی، مدیر ارشد اجرایی فیس بوک است. شریل سندبرگ مظهر نسخه فمنیسم در Silicon Valley است. در ماه نوامبر گذشته او همچنین 31 میلیون دلار به سازمان غیر انتفاعی خود کمک کرد که برای دفاع از حقوق زنان فعالیت می کند. یک مطالعه از سوی موسسه کاتالیست نشان می دهد که تنها 4درصد از سمت های مدیریتی در شرکت ها در شاخص سهام S&P500 و تنها 25درصد از مقام های ارشد در شرکت ها توسط زنان اداره می شود.

منبع : فیگارو
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5W3T7SGz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه