آرزوی مخاطب را هدف قرار دهید - فرصت امروز

یکشنبه, 10 ارديبهشت 1396 - 11:45

من یکی از مدافعان سرسخت آگهی های تبلیغاتی طولانی هستم. با این حال باید قبول کنیم که در برخی از کسب و ار و بازارهای خاص جایی برای ارائه اطلاعات و عریض ساختن آگهی وجود ندارد.

اغلب این کسب وکارها شامل محصولات لوکسی مانند ساعت، اتومبیل های سوپر اسپورت، جواهرات و لوازم آرایشی هستند.

در تبلیغات این نوع محصولات جایی برای داستان سرایی وجود ندارد. به عبارت دقیق تر، چنین محصولاتی به اندازه کافی جذاب هستند و دیگر نیازی به دستکاری آنها وجود ندارد. تلاش عمده باید در راستای نشان دادن صرف محصول متمرکز شود.

اگر به شما پیشنهاد طراحی یک آگهی برای یکی از محصولات بالا داده شود، چگونه عمل خواهید کرد؟ بگذارید یک توصیه دوستانه به شما کنم، در این مواقع نیازی به صرف ساعات متمادی برای نگارش یک متن محکم و استثنایی نیست.

شاید استفاده از سه کلمه نیز زیاد به نظر برسد. علت اصلی چنین امری آمادگی قبلی ذهن مخاطب برای رویاپردازی در مورد محصول مورد نظر  است. در واقع چنین جمله ای از پیش در ذهن مخاطب حک شده است: «اگر من چنین محصولی را خریداری کنم، جزو دسته محدودی از افراد خواهم بود که زندگی راحت تری را تجربه خواهد کرد.»

ایده

ایده این شماره براساس طرح یک شرکت ساعت سازی سوئیسی نوشته شده است.

در آگهی این برند دو مرد به سمت مخاطب خیره شده اند. یکی از افراد میانسال و دیگری جوان است. مرد میانسال که یک کت وشلوار مرتب به همراه ساعت شرکت را در دست دارد (بدون استفاده از کراوات)، بدون نیاز به اضافه کردن کوچک ترین عبارتی در حال بیان ضمنی این جمله به مخاطب است: «استفاده از این محصول بهترین حسی است که می توان تجربه کرد.»

همچنین مرد جوانی که در آگهی حضور داشت نیز با نگاه نافذ خود پیام قابل پیش بینی را منتقل می کرد: «من دیگر نگران گذر زمان نیستم. با چنین ساعتی همیشه زمان در دست من خواهد بود.»

اندکی به المان های استفاده شده در آگهی فوق دقت کنید. آیا این آگهی بدون استفاده از حتی یک جمله نتوانسته است مفهوم مناسب را منتقل کرده و انتظارات را برآورده سازد؟ من فکر می کنم که همه توقعات از یک آگهی نوآورانه در تبلیغ موردنظر پاسخ داده شده است.

یادآوری یک نکته در این میان ضروری است؛ در واقع آنچه در آگهی این شرکت سوئیسی جلب  نظر می کند، استفاده بهینه از ویژگی های روانشناختی انسان هاست. به عبارت ساده، همه ما خواهان جایگاه اجتماعی بهتر و بالاتر هستیم.

حال اگر در این میان باور کنیم استفاده از محصولی مشخص (در این مورد ساعت برند سوئیسی) باعث دستیابی به این هدف خواهد شد، بدون شک وسوسه غیرقابل کنترلی ما را فرا خواهد گرفت.

مردم آرزوی های متفاوتی دارند. مدیران خواهان ارتقای جایگاه، موسیقیدانان در تلاش برای کسب موفقیت های هنری، والدین مشتاق به تربیت فرزندان نیکو و بازیکنان رشته های ورزشی در تلاش برای کسب موفقیت های حرفه ای هستند.

آیا محصول شما به آنها در راستای دستیابی به چنین اهدافی کمک خواهد کرد؟ اگر پاسخ مثبت است، تبریک می گویم، شما فرصتی طلایی برای کسب موفقیت در کسب وکارتان را دارید. تنها کاری که لازم است انجام دهید توجه به همان مزیت کمک کننده به افراد است. بر همین اساس سعی کنید در آگهی خود این حس را به مخاطب منتقل کنید که استفاده از محصول تان موجب تسهیل فرآیند دستیابی آنان به آرزوهای شان خواهد شد. اگر این کار را به درستی انجام دهید، گام بلندی در جهت کسب موفقیت برداشته اید.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

-  یکی از راهکارهایی که می توان برای جلب  نظر مخاطب از آن استفاده کرد، شخصی سازی آگهی هاست. در واقع باید مخاطب هدف خود را مشخص کنید و آگهی را به منظور تأثیرگذاری بر همان مخاطبان خاص توسعه دهید.

-  اگر علاقه مند آگهی های طولانی هستید، راه حلی جالب اما دشوار برای تان دارم. در این راستا باید به ارائه داستان کسب موفقیت یکی از مشتریانتان بپردازید.

اگر این مشتری یک هنرمند یا شخصیت مشهور باشد، بهتر است. با این حال توجه داشته باشید که داستان شما باید کاملاً واقع گرایانه طراحی شده و فرد موردنظر نیز به طور متناوب از محصول تان استفاده کرده باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی