یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

دومین کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی کشور روز گذشته با شعار دوران ثبات، توسط مدیر روابط عمومی بانک مرکزی و با حضور مدیران روابط عمومی شبکه بانکی کشور و نمایندگان رسانه های جمعی در ساختمان لاجوردی میرداماد رونمایی شد.

به گزارش «فرصت امروز» از بانک مرکزی، در مراسم رونمایی دومین کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی کشور، محمد علی کریمی، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به کارکرد موثر نظام بانکی در اقتصاد کشور گفت: نظام بانکی یک نهاد اقتصادی -اجتماعی است و عموم مردم کشور در ارتباط مستقیم با این نهاد، از خدمات آن بهره مند می شوند.

وی افزود: تمام همت روابط عمومی های شبکه بانکی بر بازتاب توانمندی ها، ظرفیت ها و دستاوردها بوده است. فعالان روابط عمومی بانک ها خود سرمایه های علمی و تجربی به شمار می آیند و می توانند به خوبی نقش نظام بانکی در اقتصاد و پیشرفت کشور را با افکار عمومی در میان بگذارند.

کریمی یکی از اهداف اصلی روابط عمومی بانکی را منطقی و واقع بینانه کردن انتظارات افکار عمومی از نظام بانکی دانست و گفت: امروزه نظام بانکی در برخی محافل مورد هجمه و انتقاد قرار می گیرد؛ اما باید توجه کنیم که بانک، نهادی است که با فعالیت خود به تولید و رونق اقتصاد کشور کمک می کند و نباید به آن با دید بنگاه خیریه نگریست.

وی افزود: انتظارات غیرمنطقی و غیرکارشناسی همچون تسهیلات تکلیفی که بدون توجه به ظرفیت ها و توانایی های بانک ها و حتی اقتصاد کشور، بر نظام بانکی تحمیل شده است، بانک ها را از انجام رسالت اصلی خویش باز می دارد.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به تجربه قبلی کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی گفت: کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی در سال گذشته با هدف آگاه سازى مخاطب از اقدامات موثر نظام بانكى در حوزه هایی چون «بانکداری الکترونیک»، «تسهیلات به بخش های تولیدی» و همچنین اطلاع رسانی عمومی در خصوص فعالیت هاى بانكى روزمره عموم مردم و «آگاهی دهی در زمینه موسسات اعتباری غیرمجاز» در هفته بانکداری اسلامی در سال ۱۳۹۵ رونمایی و اکران شد.

وی افزود: در جریان کمپین اطلاع رسانی پیش رو تلاش شده است، اقدامات موثر نظام بانکی و بانک مرکزی برای آگاهی عمومی بازتاب داده شود.

مدیر روابط عمومی در ادامه خاطرنشان کرد: نظام بانکی کشور ما در بسیاری از مسائل پیشتاز بوده است. موفقیت دولت در کنترل تورم افسار گسیخته ۴۰ درصدی سال ۱۳۹۲ به ۹ درصد در سال ۱۳۹۵، بدون همکاری و همراهی نظام بانکی میسر نمی شد. در حیطه مدیریت نوسانات نرخ ارز نیز وضعیت به همین منوال بوده است. مدیریت نوسانات نرخ ارز و ثبات بازار از جمله دستاوردهای درخشان بانک مرکزی، دولت و بدنه اقتصادی دولت بوده است.

در همین زمینه، کریمی به رشد اقتصادی منفی ۷.۷ درصدی براساس سال پایه ۱۳۹۰ در سال ۱۳۹۱ اشاره کرد که در پایان دولت یازدهم به رقم ۱۱.۶ درصد رسیده است. وی افزود: اگرچه رشد اقتصادی کشور ایران همواره متکی بر نفت بوده است، اما در دولت یازدهم، علاوه بر رشد مبتنی بر نفت، ما شاهد افزایش رشد اقتصادی بخش های مختلف اقتصادی به ویژه کارگاه های صنعتی نیز بودیم. در هر حال، نظام بانکی ایران در شکوفایی و ثبات اقتصادی کنونی کشور، به ویژه در زمینه مدیریت بازار ارز و کنترل تورم، سهم بسزایی داشته و موفقیت دولت تا حدود زیادی در این زمینه مرهون تلاش بانک ها و بانک مرکزی است.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به انتخاب برچسب #دوران ـ ثبات برای دومین کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی اشاره کرد و گفت: انتخاب این عنوان برای کمپین پیش رو از آنجا نشأت می گیرد که دولت یازدهم توانست با تدبیر و اقدام مناسب در زمینه های مختلف همچون مدیریت بازار ارز و کنترل تورم، ثبات را به اقتصاد کشور برگرداند و زمینه را برای شکوفایی اقتصادی فراهم سازد.

کریمی ضمن قدردانی از همکاری بانک ها در اجرای نخستین کمپین اطلاع رسانی، گفت: بانک ها نیز با انتشار محتواهای مربوط به کمپین اطلاع رسانی از طریق دستگا ه های خودپرداز، بیلبورد ها و امکانات موجود تبلیغی از کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی حمایت گسترده و مناسبی کردند که شایسته تقدیر است و امید است در دومین کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی نیز بانک ها بتوانند با بهره گیری امکانات و منابع خود، در اجرای موفق و کامل کمپین، مشارکت لازم را داشته  باشند.

گفتنی است در دومین کمپین اطلاع رسانی بانک مرکزی از تکنیک تبلیغات سریالی استفاده شده  است. در این خصوص مشکیان، مجری این کمپین گفت: در جریان این کمپین، با استفاده از تصاویر مختلف به دنبال آن هستیم تا یک پیام در ذهن مخاطب متبادر شود.همچنین در جلسات ایده پردازى و اتاق فکر این کمپین، طرح های متعددى پیشنهاد شد و در نهایت تلاش کردیم با پایبندی به هویت بصری کمپین پیشین، با استفاده از تصاویر اسكناس، به عنوان مهم ترین ابزار داد وستد اقتصادی، موضوعات مستقیم و هماهنگ را در ذهن مخاطبان شكل دهیم.

وی افزود: همچنین مانند کمپین پیشین، در پیام هاى نوشتارى اصلى تلاش شده است که به ساختارى كوتاه، موجز و هماهنگ در واژگان دست یافته تا محتواى اصلى هر تبلیغ، به صورت موثر و ماندگار در ذهن مخاطب شكل بگیرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/G5vch4lJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه