پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

قدم زدن در شرکت

6 سال پیش ( 1396/3/7 )
پدیدآورنده : علی آل‌علی  

اگر تا به حال فیلم های کلاسیک تاریخ سینما را مشاهده کرده باشید، معمولا مدیران شرکت ها به صورت افرادی مستبد و منفور ترسیم شده اند. اگرچه این نوع ترسیم ویژگی مدیران در آن زمان تاحدودی زیاده روی محسوب می شود، با این حال نکته قابل توجهی در چنین طراحی ای نهفته است.

به عبارت ساده، شرایط موجود در کسب وکارهای امروزی به راحتی می تواند منجر به انزوای مدیران شده و به این ترتیب آنها را از برخی واقعیت های جاری دور نگه دارد. راهکار مورد توجه در ایده حاضر، استفاده از روش «مدیریت با قدم زدن در شرکت» است.

در واقع با استفاده از چنین الگویی شما به داخل شرکت رفته و شرایط را از لایه های زیرین مورد بررسی قرار خواهید داد. این سبک به طور کامل با الگویی که برخی مدیران جوان در ذهن دارند و متکی بر اطلاعات ارائه شده از سوی بخش های مختلف است، متفاوت است.

ایده

گرگ اشتاین هافل، مدیرعامل و رئیس برند مشهور تارگت، زمان زیادی را به انجام شیوه موسوم به «مدیریت با قدم زدن در فروشگاه ها» اختصاص می دهد. لازم به ذکر است که برند تارگت پس از والمارت، دومین شرکت بزرگ خرده فروشی آمریکاست.

در ادامه بخشی از نظرات اشتاین هافل را در مورد شیوه مورد علاقه اش بررسی خواهیم کرد: «به نظر من این نکته که رهبران تجاری منزوی نشوند، اهمیت بسیار زیادی دارد. شما به عنوان مدیر یک برند خرده فروشی نیاز دارید به زیرمجموعه های خود سر بزنید.

همچنین علاوه بر بازرسی از فروشگاه های خود، بررسی فروشگاه های رقبا نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. موضوعاتی که در بررسی ها باید مدنظر داشت عبارتند از اینکه چه نوع فضایی بر فروشگاه حاکم است؟ آیا جو شعبه موردنظر آرام است؟ آیا ارزش های بنیادین برند در فروشگاه ها رعایت و دنبال می شوند؟ علاوه بر این موارد نباید نگاه به صف خرید را از یاد برد.

در واقع وضعیت صف های فروشگاه باید کاملاً تحت کنترل کارمندان تان باشد تا از هرگونه بی نظمی و نارضایتی مشتریان جلوگیری شود.

موارد دیگری از قبیل وجود امکانات تفریحی برای مشتریان، بررسی وضعیت شعبه های برندهای رقیب و همچنین صحبت رو در رو با مشتریان (با آگاهی به این امر که شما مدیرعامل برند هستید) می تواند نکات مثبت و مفید دیگری باشد.»

علاوه بر تجربه منحصر به فرد مدیر برند تارگت، مکالمه جالب جان کوتر، استاد دانشگاه هاروارد، با مسئولان برند داو جونز و یک شرکت اطلاعات مالی آمریکایی نیز تا حدود زیادی به روشن شدن ایده حاضر کمک خواهد کرد.

در واقع این مکالمه در یکی از کتاب های کوتر ذکر شده است. بر این اساس جان کوتر به سخنان جالب مدیر این برند اشاره می کند: «ما اجازه نمی دهیم در ساختار سازمانی محدودمان کنید.

اگر نیاز به اطلاعات خاصی داشته باشیم، به صورت مستقیم به سراغ منبع اطلاعاتی معتبر خواهیم رفت. به عنوان مثال اگر در زمینه شرایط کارمندان نیاز به بررسی باشد، ترجیح می دهم خود به میان آنها رفته و اطلاعات کسب کنم.با استفاده از این روش، جایگاه مدیریتی من به عنوان یک فرد معمولی تنزل پیدا خواهد کرد. با این حال نباید تصور کرد که چنین امری بی فایده و خطرناک است.

در واقع این نکته که کارمندان به شما دسترسی داشته و مدیرعامل شان را فردی مانند خود قلمداد کنند، نتایج غیرقابل باوری هم روی عملکرد آنها و هم کسب اطلاعات مورد نیاز خواهد داشت.»

آنچه در عمل باید انجام دهید

- هیچ راه گریزی برای نادیده گرفتن اهمیت حضور در محل ارتباط مشتریان با برندتان نیست. برای شرکت های خرده فروشی چنین مکانی به طور معمول فروشگاه های شرکت است.

- در عصر نوین مدیران به راحتی می توانند توسط کارمندان در انزوا قرار گرفته و از مسائل بنیادین شرکت بی اطلاع بمانند.

علت اصلی چنین حادثه ای فاصله معناداری است که در برخی شرکت ها میان مدیران و کارمندان وجود دارد.

تجربه ثابت کرده است در صورت برقراری ارتباط مناسب و نزدیک با کارمندان اطلاعات مفیدی را به دست خواهید آورد.

در واقع کارمندان علاقه مند به ایجاد ارتباط پایدار با شما هستند و ارائه اطلاعات، کمترین کاری است که برای تان خواهند کرد.

- یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد، کیفیت ارسال سفارشات مشتریان است.

 این مورد بیشتر در شرکت های پستی کاربرد داشته و نیازمند توجه به فرآیند تحویل سفارشات در خارج از شرکت است.

- بهتر است سلسله مراتب موجود در شرکت ها را کنار گذاشته و به میان کارمندان تان بروید. این امر علاوه بر ایجاد پیوند عاطفی، شما را در جریان امور نیز قرار خواهد داد.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6uB7ZVOt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه