سه شنبه, ۱ خرداد(۳) ۱۴۰۳ / Tue, 21 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

شما نه تنها باید شعله خدمات دهی را با داشتن روحیه  «دوستدار مشتری» همواره روشن نگه دارید، بلکه باید به عنوان یک مدیر مطمئن شوید که کارمندان شما هم همین کار را می کنند. دو نوع کسب وکار با دو نوع روحیه متفاوت وجود دارد. اینکه به عنوان کارآفرین در کدام دسته از کسب وکارهای زیر قرار می گیرید، میزان موفقیت یا شکست شما را مشخص می کند.

کسب وکار دوستدار خود

در این نوع کسب وکار، کارمندان ترجیح می دهند به جای مشتری خودشان را راضی نگه دارند. هدف این شرکت ها به هدف های داخلی شان چون کم کردن هزینه، به دست آوردن سود و بودجه بندی محدود می شود. در این کسب وکارها، رضایت مشتری به عنوان یک هدف در ذیل فهرست دیگر هدف ها قرار دارد و در برخی اصلا وجود ندارد.

موارد زیر را می توان برخی از خصوصیات این کسب وکارها در نظر گرفت:

- کارمندانی که خدمات خوب می دهند مورد توجه نیستند و تنها کسانی مورد توجه هستند که در جهت هدف های داخلی تلاش کنند.

- به جای رضایت مشتری، کارمندان باید در جهت رضایت مدیران شان تلاش کنند.

- ترفیع شغلی به جای آنکه براساس قابلیت فرد باشد، براساس معیارهایی از قبیل سابقه کار و میزان مطرح بودن فرد است.

- بخش هایی که مستقیما با مشتری بیرونی سروکار ندارند، خودشان را مسئول جلب رضایت مشتری نمی دانند.

- راه حل های بلندمدت مورد توجه قرار ندارند و همواره به مشکلات کوتاه مدت پرداخته می شود.

کسب وکار دوستدار مشتری

در مقابل کسب وکار دوستدار خود، کسب وکار دوستدار مشتری یک چشمش مواظب میزان سود و چشم دیگرش متوجه این است که چگونه می تواند بهترین خدمات را به مشتری ارائه کند. این کسب وکار آموخته است که برای کسب سود و در اختیار داشتن سهم بیشتر از بازار می باید به مشتری گوش کند و خواست های او را در نظر بگیرد.

در ادامه به بعضی از خصوصیات یک «کسب وکار دوستدار مشتری» اشاره می کنیم:

- کارمندانی مورد توجه هستند که بتوانند تعادلی بین بازده کاری و رضایت مشتری ایجاد کنند.

- مدیران کارمندانی را حمایت می کنند تا آنها بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند و توجه خود را بر خواست های مشتری متمرکز کنند.

- آموزش کارکنان از اولویت خاصی برخوردار است. این آموزش مبتنی بر مهارت های فنی کارکنان و مهارت های ارتباطی آنها است.

- روش متداول در این شرکت ها مبتنی بر مشارکت هر چه بیشتر مدیر است و پیش از آنکه تصمیم ها گرفته شود، نظریات کارمندان در مورد مسائل کلیدی مورد توجه قرار می گیرد.

- راه حل های بلندمدت و دورنگری به عنوان یک قانون شناخته می شود.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kytGhil2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه