جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

وظیفه آژانس روابط عمومی چیست؟

6 سال پیش ( 1396/7/9 )
پدیدآورنده : روابط عمومی  

در این مقاله به نقل ازibazaryabi ، به وظایف آژانس روابط عمومی می پردازیم و اهمیت آن را ذکر می کنیم.

ایده اصلی آژانس روابط عمومی

آنها تبلیغات را نمی خرند. آنها داستان برای گزارشگران نمی نویسند، آنها بیلبورد نمی زنند، آنها تبلیغات جذاب نمی زنند تا مردم محصولات بیشتری را بخرند که احتمالا به آن احتیاج ندارند؛ خب، پس آژانس تبلیغاتی چه می کند آنها مانند آژانس های تبلیغاتی، شرکت ها را با پوشش سرمقاله به پیش می برند.

این مورد به عنوان رسانه مجانی شناخته می شود. مانند داستان هایی که در وب سایت ها، روزنامه ها، مجلات یا برنامه های تلویزیونی می آید. در مقابل آن رسانه های پولی یا تبلیغات هستند.

آژانس های روابط عمومی تبلیغات یک هدف دارند؛ دیده شدن مشتریان شان و موفق، صادق، مهم، هیجان انگیز و مرتبط دیده شدن آنها، اما راه برای خلق آگاهی بسیار مشکل تر است.

اغلب مردم می فهمند تبلیغات توسط مشتریان پرداخت می شود و باید با شک و تردید نگریسته شود.

جامعه روابط عمومی آمریکا روابط عمومی را به صورت زیر تعریف می کند:

- پیش بینی، تجزیه و تحلیل و تفسیر افکار عمومی، نگرش ها و مسائلی که ممکن است روی عملیات و برنامه های سازمان تأثیر بگذارد.

- مدیریت مشاوره در تمام سطوح سازمان با توجه به تصمیمات سیاسی، دوره های عملی و ارتباطات، با توجه به تأثیرات عمومی آنها و مسئولیت های اجتماعی یا شهروندی سازمان.

- تحقیق، انجام و ارزشیابی، به طور مداوم، برنامه های عملی و ارتباطی برای دستیابی به درک عمومی آگاهانه لازم برای موفقیت اهداف سازمان. این ممکن است بازاریابی مالی، جذب سرمایه، کارمند، روابط عمومی یا دولتی و برنامه های دیگر باشد.

- برنامه ریزی و اجرای تلاش های سازمان برای تأثیر گذاری یا تغییر سیاست های عمومی. تعیین اهداف، برنامه ریزی، بودجه بندی، استخدام و آموزش کارکنان، توسعه امکانات؛ به طور خلاصه، مدیریت منابع مورد نیاز برای انجام تمام موارد فوق.

 عملکرد کلی یک آژانس روابط عمومی

تاکتیک ها شامل برخی یا همه موارد زیر هستند:

- نوشتن و توزیع انتشارات مطبوعاتی

- نوشتن بیانیه ای (کمتر رسمی از نشر مطبوعات) در مورد یک شرکت و ارسال مستقیم آن به روزنامه نگار.

- طراحی و اجرای رویدادهای خاص طراحی شده برای روابط عمومی و روابط رسانه ای.

- انجام تحقیق بازار روی شرکت یا پیام شرکت.

- گسترش ارتباطات کسب و کار از طریق شبکه های شخصی یا حضور و حمایت از وقایع.

- تبلیغ نویسی و وبلاگ نویسی برای وب سایت های داخلی و خارجی.

- راهبردهای روابط عمومی بحران.

- تبلیغات رسانه ای آنلاین و پاسخ به نظرات منفی آنلاین.

چه زمانی از آژانس روابط عمومی استفاده کنیم

زمانی که شرکت ها و افراد می خواهند از طریق رسانه ها حفاظت، ارتقاء یا ایجاد اعتبار کنند، باید از یک آژانس روابط عمومی استخدام کنند.

یک آژانس روابط عمومی خوب می تواند سازمان را تجزیه و تحلیل کند، پیام های مثبت را پیدا کند و این پیام ها را به داستان های رسانه ای مثبت تبدیل کند.

وقتی خبر بد است، یک آژانس می تواند بهترین پاسخ را به دست آورد و آسیب را کاهش دهد.

باب گلد می گوید: «آژانس خوب یک شریک استراتژیک است که به مشتریان کمک می کند تا با مخاطبان خود صحبت کنند.»

آژانس یک شنونده خوب برای بازار است و می داند که با چه مدلی گفت وگو را شروع کند.

آژانس شما چقدر می تواند به ایده های اولیه برگشت کند، بدون اینکه مجازات شود؟ و آیا آنها یک شریک نوآورانه هستند یا یک دسته بله قربان گو.

گلد به مشتریان توصیه می کند که بهترین شرایط فرهنگی را جست وجو کنند.

آیا آژانس شما می تواند پیام شما را دریافت کند؟ آیا آنها می توانند مانند یک شریک خوب مکالمات را هدایت کنند یا اینکه یک سری کلیپ جمع کن هستند که سرشان شلوغ است.

مخاطبان مؤثر روابط خوبی با بسیاری از روزنامه نگاران مختلف در صنایع مختلف دارند.

بسیاری از متخصصان روابط عمومی، روزنامه نگاران سابق هستند.

بنابراین آنها بهترین شیوه ها را برای روایت یک داستان و دسترسی به سردبیران و خبرنگاران  می دانند.

از آنجایی که آنها کارمند شرکتی نیستند که آنها را استخدام می کند، می توانند نماینده صادقی باشند.

آنها می توانند دیدی خارج از شرکت داشته باشند و توان بالقوه ای دارند که بدانند ایده های داستان در آن کار می کنند.

ارتباط بین مشتری و آژانس روابط عمومی

ارتباط بین مشتری و سازمان نباید منفعل باشد. مشتریان باید آژانس را مطلع کنند که چه پیام هایی را می خواهند تبلیغ کنند و پیشنهاداتی در مورد جایی که آنها می خواهند ظاهر شوند داشته باشند.

چند صفحه اول نیویورک تایمز از چند داستان کوتاه تشکیل شده است. فضای رسانه ای امروز شامل وبلاگ ها، وب سایت ها، نمایش های تلویزیونی، مجلات و رسانه های دیگر است. اینها روز به روز پیشرفت می کنند.

یک آژانس روابط عمومی مناسب به مشتریان کمک می کند تا در این رسانه های پیچیده بیشتر دیده شوند.

در بلندمدت روابط عمومی نوعی سرمایه گذاری در برند و دیده شدن یک شرکت یا فرد است که این موضوع می تواند باعث افزایش شناخت و شهرت شود.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Qn4Oa9lx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه