جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

وقتی نوبت به بودجه مارکتینگ و بازاریابی می رسد،     شما می خواهید از هر یک ریالی که خرج آن می کنید بیشترین نتیجه را بگیرید. بعضی از کسب و کارها بودجه بندی سختگیرانه ای نسبت به سایرین دارند، به همین دلیل مهم است تعیین شود کدام یک از کانال های بازاریابی بیشترین منفعت را دارند. از این رو دو رویکرد آنلاین مارکتینگ در مقابل تبلیغات آفلاین، کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر است را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مناقشه میان تبلیغات سنتی (چاپی) و دیجیتالی بحثی است که بازاریابان مدتی است با آن مشغول هستند. هر دو گزینه دارای مزایای و معایب مربوط به خود هستند. هرچند برای شرکت هایی که با بودجه محدودی کار می کنند، انکار این حقیقت که وجود پیشرویی شایسته، هزینه بر است، بسیار سخت خواهد بود. به همین صورت در معرض دید قرار گرفتن برای بعضی برندها در تبلیغات دیجیتالی بسیار کمتر از تبلیغات سنتی است.

آنلاین مارکتینگ در مقابل تبلیغات سنتی:  دیجیتال در مقابل چاپی

قبل از آنکه عمیقا به سنجش کانال های مختلف بپردازیم، اول مشخص کنیم زمانی که در مورد تبلیغات سنتی (چاپی) بحث می شود، اکیداً در مورد مجله و بیلبورد صحبت می شود. در بازاریابی دیجیتالی به تبلیغات موتور جست وجو، شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ ارجاع داده می شویم. در ادامه هزینه های را که برای آنلاین مارکتینگ و تبلیغات سنتی صرف می شود بررسی خواهیم کرد و به جای هزینه هر کلیک و پیشروی بالفعل هزینه تأثیرگذاری آنها را مدنظر قرار خواهیم داد، و اینکه هزینه در هر یک چگونه به نظر می آید.

همانطور که می دانید تقریباً تمام شرکت ها آنلاین شده اند و شروع به فعالیت در بخش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتالی کرده اند چراکه در حال حاضر هدف گیری آن آسان تر بوده و مرزبندی در بازاریابی آنلاین بسیار کمتر از مقداری است که در تبلیغات سنتی شاهد آن هستیم. برای شرکت هایی که بودجه محدودی دارند، گزینه ای دیجیتالی و آنلاین شدن راهی برای ایجاد ارکان و پایه های فعالیت ها و تلاش های بازاریابی شان است، درحالی که روش های سنتی می تواند در زمینه چشم انداز برند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

 تبلیغات سنتی (چاپی):

تبلیغات سنتی به واقع می تواند برای شرکت بسیار سودمند باشد، به خصوص اگر به صورت منسجم و یکپارچه و با هدف گیری درست انجام شود. تبلیغات سنتی چیزی نیست که فقط یک بار در یک مجله با نامی بزرگ انجام دهید، بلکه یک فرآیند بلند مدت است. وقتی چندین مجله مختلف را مورد بررسی قرار دهید خواهید دید که یک تبلیغ تمام صفحه رنج قیمتی بین یک تا ۴ یا ۵ میلیون دارد. البته با توجه به تنوع مجلات و رسانه های چاپی و همچنین امکانات مختلف در چاپ تبلیغات (سایز و اندازه و مکان قرار گرفتن تبلیغ) قیمت ها بسیار متنوع بوده و می توان گفت با هر رنج قیمتی می توان تبلیغ سنتی انجام داد.

بسیار مهم است که تیراژ هر یک از مجلات مختلف را نیز در نظر بگیریم، قطعاً تعداد افرادی که در هر یک از مجلات مختلف ممکن است تبلیغات شما را ببینند، برابر نخواهد بود. چون تمام مجلات خریده نمی شوند، بسیاری از آنها تا تیراژ بعدی روی استنادهای دکه روزنامه فروشی باقی می مانند.

تبلیغات دیجیتالی:

هزینه تبلیغات دیجیتالی به گونه دیگری محاسبه می شود، برخی تبلیغات دیجیتالی بر اساس نرخ CPM (هزینه مبنی بر اثرگذاری یعنی تعداد دفعاتی که تبلیغ دیده شود) محاسبه می شوند. با نگاهی به رنج قیمتی تبلیغات دیجیتالی خواهید دید که با توجه به نوع سایت و محل قرار گیری هزینه های متفاوتی را خواهد گرفت. هزینه تبلیغ در یک سایت به نسبت پربازدید از ۵۰۰ هزار تومان شروع شده و با توجه به نوع و مکان تبلیغ و زمان بندی آن به یک تا ۲ میلیون هم می رسد. این موضوع شکاف بزرگی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. با جست وجو در کمپین های مختلف می توانید تبلیغات دیجیتالی خود را متناسب با مخاطبان خاص خود طراحی کنید، و هر بار تغییرات لازم را در آن ایجاد کنید. اگر احساس کردید روی اطلاعات شما عملی صورت می گیرد، می توانید آنها را اصلاح کنید یا تطبیق دهید یا آنها را به هرصورتی که فکر می کنید مناسب تر است درآورید.

مورد جالب تر این حقیقت است که برای برخی کانال های آنلاین مارکتینگ، تبلیغات  (CPM)شما رایگان صورت می گیرد. به عنوان مثال نمایش تبلیغات گوگل، می تواند به جای نوع  (CPM) تبلیغات از نوع CPC (پرداخت به ازای کلیک) استفاده کنید، در این صورت مخاطبان تبلیغ شما را می بینند اما تا روی آن کلیک نکنند شما مجبور به پرداخت هزینه آن نخواهید بود. به هر حال اگر به دنبال آن هستید که از بودجه بازاریابی خود بیشترین استفاده را ببرید، آنلاین مارکتینگ و بازاریابی دیجیتالی توانایی بیشتری برای تحقق اهداف تان در راستای تلاش هایی که می کنید، دارند.

تحلیل آنلاین مارکتینگ و تبلیغات سنتی:  

برای شرکت هایی که بودجه کافی و منابع مالی لازم برای تبلیغات چاپی دارند، تبلیغات چاپی می تواند روش خوبی برای برندسازی باشد. هرچند اگر بودجه محدودی دارید و همچنان به دنبال ایجاد تأثیرگذاری خوب در رسانه سنتی و چاپی برای کسب و کار خود هستید، به دنبال اثرگذاری بر روی اجتماعات کوچک تر باشید. درست است که نام های بزرگ ممکن است عالی باشند، اما همیشه برای برند شما خوب نیستند.

افرادی که حقیقتاً به دنبال دسترسی به آنها هستید را در نظر بگیرید، و در مورد تعداد بیشماری از منابع تبلیغات چاپی و سنتی که به آنها دسترسی دارند، تحقیق کنید. تبلیغات در مکان ها به خصوص نشان می دهد که مخاطبان مورد هدف آنها از نظر جمعیت شناختی مطلوب شما هستند، و به خوانندگان نشان می دهد که شما در حوزه خود پیشرو هستید.

با توجه به آنچه گفته شد، گزینه متناسب سازی  (customization) که به واسطه بازاریابی اینترنتی امکان پذیر است بسیار گسترده بوده و نادیده گرفتن آن سخت می باشد. به عنوان یک کسب وکار، شما کنترل بیشتری بر چگونگی نمایش تبلیغات، اینکه چه کسانی آن را ببینند و در هر وسیله ای چگونه به نظر بیایند، دارید. تحلیل جزئی که از آنلاین مارکتینگ به دست می آید، به شما اجازه می دهد اثرات تبلیغات تان را ردیابی کنید، و به شما بینشی می دهد تا تبلیغاتی را که به بهترین نحو در کسب و کارتان نفوذ می کنند، خلق کنید. به جای منتظر ماندن برای تیراژ بعدی مجله، می توانید هر جایی را که می خواهید تغییر دهید.

در هر صورت مهم است بدانید وقتی صحبت از برندسازی به میان می آید، همه ترجیح می دهند حضوری پررنگ داشته باشند. برای هر فعالیت و تلاشی که در راستای تبلیغات سنتی برای کسب و کارتان می کنید، مهم است که مکمل های دیجیتالی را نیز به آنها اضافه کنید. حضور آنلاین برای بقای کسب و کارها در عصر حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر می خواهید در تبلیغات سنتی سرمایه گذاری کنید، مطمئن شوید که از کمک ها و فعالیت های دیجیتالی برای پشتیبانی آن استفاده خواهید کرد. وقتی از هر دو کانال در کنار هم استفاده کنید، کمپین بازاریابی موفق و قدرتمندی خواهید داشت.

بودجه شما ممکن است هر مقداری به خود بگیرد، اما بینشی که هم اکنون در شما ایجاد شده به شما کمک می کند از بودجه بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید. هر یک ریالی که در عملیات بازاریابی خود خرج می کشد نقش بسزایی در رشد کسب و کارتان ایفا می کند. زمان بگذارید و تلاش هایی را که برای برندتان انجام می دهید تحلیل و تعیین کنید بین دو کانال تبلیغات سنتی و آنلاین مارکتینگ، کدام یک شما را در تحقق برنامه های تان یاری خواهد کرد.

منبع : belovedmarketing
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BQGwT3Kp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه