شنبه, ۲۲ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sat, 13 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

همه ما در دوران کودکی، عاشق شنیدن قصه های هیجان انگیز بودیم. وقتی قصه گو شروع به گفتن داستان می کرد، هر لحظه منتظر شنیدن ادامه قصه بودیم و در قسمت های حساس، سراپاگوش می شدیم تا از اتفاقات بعدی آگاه شویم. همه اینها به دلیل قدرت قصه گویی شخصی بود که به بهترین شکل داستان را برایمان روایت می کرد.

سال ها از آن دوران گذشته است. شاید اکنون شخصیت های قصه های قبلی دیگر برایمان جذاب نباشند، اما علاقه ما به شنیدن داستان های جالب همچنان ادامه دارد!

برای اینکه بدانید انتخاب روش مناسب در روایت داستان برند شما برای مشتری تا چه حد اهمیت دارد، به این مثال توجه کنید:

دوست شما با یک محصول جدید به خانه شما آمده و کل مشخصات محصول را از روی دستورالعمل آن برای تان می خواند. سپس به شما می گوید که بسیار از این محصول راضی است و از شما می خواهد آن را خریداری کنید. به نظر شما این کار خیلی عجیب نیست؟

راهکار بهتر این است که دوست شما ابتدا مقدمات را برای شما آماده سازی کرده و پیش زمینه ای از کاربرد این محصول ارائه دهد. سپس با توجه به جلب علاقه تان، به شما پیشنهاد کند آن محصول را خریداری کنید. حالا تصور کنید دوست شما یک کمپانی است که سعی در فروش محصولاتش دارد.

همانطور که دیدید، اگر کمپانی برای فروش محصول خود خط داستانی جذابی داشته باشد که شما نیز با آن همذات پنداری کنید، استراتژی فروش این کمپانی بسیار موفق تر خواهد بود.

پس اگر شما هم قصد دارید داستان برند خود را به شکل جالبی برای مردم روایت کنید، این نکات ساده ولی کاربردی به شما کمک خواهند کرد:

1- جایگاه کنونی برندتان کجاست؟

به غیر از حالتی که برند شما تازه شروع به فعالیت کرده باشد، باید قبل از اینکه داستانی جدید برای برند خود تعریف کنید، بدانید که از پیش مردم درباره این برند چه دیدگاهی داشته اند.

این بدان معنی نیست که باید همواره یک روند ثابت داشته باشید. همانطور که مردم با گذر زمان تغییر می کنند، شخصیت برند شما نیز باید تکامل پیدا کند، اما این مهم است که بدانید کار را از کجا شروع کردید و دورنمای برندتان کجاست!

2- ارزش های اصلی کمپانی را در نظر بگیرید

قبل از اینکه هر نوع خدمات یا محصولی را در معرض دید مردم قرار دهید، حتما به این موضوع واقف باشید که آیا این کار با ارزش های برند شما هماهنگ است؟ و آیا خط داستانی که تعریف می کنید همان صدای برندتان است که می خواهید به گوش مصرف کنندگان برسد؟

اگر جواب تان بله است، پس با قدرت به کارتان ادامه دهید.

3- بدانید که برای چه داستان برند را روایت می کنید

قصد شما از این کار یادآوری جایگاه برند در نزد مشتریان حال حاضرتان است؟ یا می خواهید توجه مشتریان آینده را به خود جلب کنید؟ داستانی که جذاب و مؤثر باشد، دنبال کنندگان را تبدیل به مشتریان وفادار شما می کند.

4- داستان تان قابل ارتباط برقرار کردن است؟

مواردی که در این متن برای تان می گوییم به سختی قابل رده بندی هستند، ولی شاید به جرات بتوان گفت که این مورد مهم ترین نکته ای است که باید رعایت کنید. خودتان را به جای مشتری قرار دهید و از بیرون به داستان تان نگاه کنید. آیا به صورت احساسی با آن ارتباط برقرار می کنید؟ آیا به اندازه کافی شما را تحت تأثیر قرار می دهد تا آن را با دوستان تان در میان بگذارید؟ آیا محتوای داستان، شما را ترغیب به استفاده از محصول یا خدمات این برند می کند؟

5- مشتری را به عنوان بخشی از برندتان در نظر بگیرید

یکی از بهترین راه ها برای اثربخش بودن داستان برند این است که کمتر در مورد خودتان و بیشتر در مورد مشتریان صحبت کنید. به مشتریان احتمالی خود نشان دهید که برندتان چگونه روی مشتریان کنونی شما تأثیرگذار بوده است.

6- از ویدئو استفاده کنید

استفاده از ویدئو در شبکه های اجتماعی تا حد زیادی مشارکت مردم را تضمین می کند. هیچ چیزی غیر از یک ویدئوی کوتاه و الهام بخش یا حتی تکه هایی از پشت صحنه کار، نمی تواند شخصیت برندتان را به نمایش بگذارد.

7- از ابزار مناسب استفاده کنید

حتما شما مشتریانی دارید که در شبکه های اجتماعی مختلف با شما در ارتباط هستند، اما این به آن معنی نیست که با یک ابزار واحد و همزمان، در همه شبکه ها اقدام به جلب مشارکت مردم کنید. در ابتدا ببینید مشتریان بالقوه بیشتر در کدام شبکه های اجتماعی فعال هستند و کارتان را از آنجا شروع کنید. سپس ابزار مناسب برای هر شبکه را بیابید و در مواقع مناسب با هوشمندی از آن استفاده کنید.

8- ثابت قدم و مشتاق باشید

خط مشی برندتان باید کاملا مشخص باشد تا مصرف کنندگان دچار شک و تردید نشوند. هرگز طوری رفتار نکنید که ذهن مصرف کننده آشفته شود. همیشه با صداقت از کارتان حرف بزنید و به خاطر داشته باشید که صداقت رمز موفقیت است!

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JPHd7IcQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d