شنبه, ۱۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 4 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

با وجود آنکه ارتباطات یکپارچه بازاریابی به تلاش های زیادی نیاز دارد، اما مزایای بسیار زیادی را هم برای شرکت ها و سازمان ها ایجاد می کند. از جمله این مزایا می توان به ایجاد مزیت رقابتی، بهبود وضعیت فروش و سودآوری در عین صرفه جویی در منابع مالی، زمان و استرس اشاره کرد. 

ارتباطات یکپارچه بازاریابی همواره مشتریان را در مرکز تمام فرآیندها قرار داده و به آنها کمک می کند تا در مراحل مختلف فرآیند خرید به راحتی از مرحله ای به مرحله دیگر حرکت کنند.

این «ارتباط بازاریابی» موجب مستحکم تر شدن یک حلقه اعتماد با مشتریان می شود که می تواند موجب حمایت و محافظت از آنها در برابر تهاجم غیرقابل اجتناب رقابت شود. توانایی حفظ یک مشتری برای همیشه یک مزیت رقابتی بسیار گران بها و قدرتمند است.

ارتباطات یکپارچه بازاریابی سودآوری سازمان را از طریق اثربخشی افزایش یافته بهبود می بخشد. ارتباطات یکپارچه بازاریابی در ابتدایی ترین سطح خود موجب می شود تا «یک پیام یکپارچه»، اثرگذاری بیشتری از تعداد بی شماری از پیام های نامرتبط به هم داشته باشد. در دنیای شلوغ امروزی، یک پیام سازگار، تثبیت شده و روشن و واضح از شانس بسیار بیشتری برای رسیدن به مقصد در بین انبوهی از پیام هایی که هر روزه مشتریان را تحت بمباران تبلیغاتی قرار می دهند، برخوردار است.

دیگر مزایای مرتبط با حوزه ارتباطات یکپارچه بازاریابی...

در سطحی دیگر، تحقیقات ابتدایی اشاره به این موضوع دارد که تصاویر به اشتراک گذارده شده در تبلیغات و ارسال های پستی مستقیم هم میزان آگاهی مخاطب از تبلیغات و همچنین نرخ دریافت پاسخ از مشتری را افزایش می دهد.

بنابراین ارتباطات یکپارچه بازاریابی میزان فروش را از طریق بسط دادن پیام ها در سطح چندین ابزار ارتباطی مختلف افزایش می دهد و این کار خود از طریق ایجاد مسیرهای بیشتر برای آگاهی، تحریک و جمع شدن مشتریان و در نهایت به خرید واداشتن آنها میسر می شود.

پیام های با دقت مرتبط شده همچنین با ارائه یادآوری های زمان بندی شده و اطلاعات خاص و به روز به مشتریان موجب کمک به آنها هم می شوند. این یادآوری های زمان بندی شده و اطلاعات خاص و به روز در صورت ارائه شدن در یک توالی برنامه ریزی شده به مشتریان کمک می کنند تا آنها در طی کردن مراحل مختلف فرآیند خرید احساس راحتی و آسایش داشته باشند... و این موضوع «سختی و زحمت ناشی از انتخاب» را در شرایط پیچیده و شلوغ کم می کند.

ارتباطات یکپارچه بازاریابی همچنین موجب سازگاری ثابت قدم بودن بیشتر پیام ها و در نتیجه اعتبار بیشتر آنها می شود. این امر باعث می شود تا ریسک و خطر رخنه کرده در ذهن مشتری کمتر و کمتر شود که موجب کاسته شدن از طول فرآیند تحقیق توسط مشتری شده و به وی کمک می کند تا نتیجه مقایسه بیشتر برندها با یکدیگر را بهتر درک کند.

تصاویر سازگار و مرتبط با یکدیگر و نیز مرتبط با پیام ها به توسعه ارتباط بلندمدت با مشتریان کمک می کند. در اینجا، پایگاه های داده مشتریان به طور دقیق می توانند تشخیص دهند که کدام مشتری، چه نوعی از اطلاعات را در چه زمانی و در چه مرحله ای از فرآیند خرید خود نیاز دارد.

در نهایت. . .

ارتباطات یکپارچه بازاریابی موجب صرفه جویی در منابع مالی می شود، چراکه به دلیل امکان اشتراک گذاری مجدد در محتوای تبلیغاتی، نمایشگاهی و فروش در حوزه هایی مثل گرافیک و عکاسی از موازی کاری جلوگیری می کند. هزینه های آژانس های مسئول این بخش ها هم کم می شود، چرا که کار چندین آژانس خدماتی توسط یک آژانس انجام می شود و حتی در صورت مشارکت چند مجموعه خدماتی از نظر زمانی صرفه جویی قابل توجهی صورت می پذیرد.

اما. . .

اما ارتباطات غیریکپارچه بازاریابی، پیام های غیرمرتبطی را به دست مشتری می رساند که موجب آبکی و در واقع بی اثر شدن پیام برای مشتری می شود. این موضوع همچنین می تواند موجب سردرگمی، ناامیدی و نیز افزایش اضطراب در مشتریان شود.

منبع : ibazaryabi
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IwTEtJSW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه