پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 9 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

در حال حاضر میلیون ها کاربر از سراسر جهان در شبکه های اجتماعی مختلف حضور دارند که این موضوع باعث می شود تا فضا برای فعالیت برندها مهیا باشد. در واقع این یک واقعیت است که در حال حاضر هیچ یک از روش های تبلیغاتی به اندازه شبکه های اجتماعی احتمال دیده شدن را افزایش نمی دهند و این خود از مزیت های اصلی آن در کنار رایگان بودن است. اگرچه برخی هنوز براین باور هستند که تبلیغات از طریق تلویزیون برترین روش محسوب می شود.

با این حال تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که افراد به طور متوسط روزانه حداقل دو ساعت را در شبکه های اجتماعی خود می گذرانند. این درحالی است که احتمال دارد برای چند روز حتی سراغی از تلویزیون خود نگیرند. با این حال این موضوع به معنای کنار گذاشتن سایر روش های موجود نیست و تنها به این اشاره دارد که لازم است توجه ویژه ای به این بخش شود.

به همین خاطر و در همین راستا در ادامه به بررسی 26 راهکار ساده و در عین حال کاربردی برای این موضوع خواهیم پرداخت.

1- صدا را نیز مدنظر قرار دهید

قبل از پرداختن به این بخش لازم است این نکته ذکر شود که بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند با هدف برندسازی و معرفی برند یا فروش محصول یا هدایت کاربران به وب سایت صورت پذیرد. با این حال توصیه می شود تنها یک هدف را در این زمینه دنبال نکرده و از تمامی امکانات موجود در آن استفاده کنید. به همین خاطر هم است که باید در ابتدای کار از میان گزینه های موجود بهترین رسانه را با توجه به بازار هدف خود انتخاب کنید.

برای مثال ممکن است فیس بوک در یک منطقه از بیشترین تعداد کاربران برخوردار باشد و این در حالی است که در جایی دیگر این جایگاه در اختیار شبکه اجتماعی دیگری نظیر اینستاگرام قرار دارد. به همین خاطر ملاک شما برای انتخاب در وهله اول باید سلیقه بازار هدف و نیاز شما باشد. در این زمینه بسیاری از برندها صرفا به ارسال تصویر و ارائه توضیحات در رابطه با محصول خود یا هر آن چیزی که قصد به اشتراک گذاشتن آن را با مخاطبان دارند، می پردازند.

مطلب مرتبط: 11 اصل طلایی بازاریابی شبکه های اجتماعی

با این حال برای بیشترین میزان از تاثیرگذاری ضروری است تا همه حواس مخاطب را به خود جلب کنید. بدون تردید گوش دادن به گفته های شما نیز در این رابطه تاثیرگذار خواهد بود و به اقدامات شما تنوع لازم را خواهد بخشید. با این حال بهتر است از فردی برای این امر استفاده کنید که از صدای دلنشینی برخوردار باشد.

2- فعالیتی مداوم در سایت خود داشته باشید

همواره مشاهده شده است که برخی از برندها در سایت رسمی خود فعالیتی نامنظم و بدون هدفی خاص را دارند. همین امر هم باعث می شود تا تعداد مراجعه کنندگان به صورت روزانه کاهش پیدا کند. توجه داشته باشید که همواره نمی توانید با تکیه بر شبکه اجتماعی خود تمامی نیازهای تان را برطرف کنید، به همین خاطر وجود سایتی قوی جهت پشتیبانی و بهبود ضعف های موجود در شبکه های اجتماعی امری بسیار مهم محسوب می شود.

برای مثال در اینستاگرام امکان ارسال ویدئوهای طولانی وجود ندارد و این باعث می شود امکان نقد و بررسی محصول تنها به صورت بیانی میسر باشد. با این حال این امر یک واقعیت غیرقابل انکار است که افراد تنها هنگامی اعتماد لازم را به دست خواهند آورد که با چشم خود کارایی محصول را مشاهده کنند. به همین خاطر در صورتی که شما از سایتی قدرتمند برخوردار باشید، این اطمینان را می توانید در خود تقویت کنید که حضوری قدرتمند را در شبکه های اجتماعی تجربه خواهید کرد.

3- گذشته را با آینده ترکیب کنید

اگرچه در راستای کسب موفقیت لازم است نگاهی رو به جلو داشته باشید، با این حال رها کردن گذشته نیز سیاستی درست نخواهد بود. در واقع این امر بسیار محتمل است که برخی از افراد با محصولی قدیمی از شرکت شما خاطراتی را داشته باشند و این امر که شما دیگر به آن نپردازید می تواند زمینه نارضایتی را به همراه داشته باشد، به همین خاطر از تلفیق گذشته خود با اقدامات آتی واهمه ای نداشته و با برنامه ریزی درست در این رابطه اقداماتی را صورت دهید.

برای مثال شرکت اپل در صفحه رسمی خود در اینستاگرام در زمان های متعدد از محصولی پرفروش پستی را ارسال می کند که خاطرات را برای آن دسته از افرادی که استفاده از آن را تجربه کرده اند زنده کرده و به نوعی گذشته پربار خود را نیز یادآور می شوند.

11-روند یادگیری خود را متوقف نسازید

شبکه های اجتماعی از جمله حوزه هایی محسوب می شوند که در راستای انجام کارهای اقتصادی نیاز به دانش کافی است. به همین دلیل نباید تصور کنید که با توجه به اینکه مدیریت شرکتی را برعهده دارید، دیگر نیازی به ارتقای سطح خود نداشته و مسیر را به شکل سابق خود ادامه دهید. توجه داشته باشید که شما در بازار خود تنها نیستید و رقابت موجود بهانه ای برای یادگیری بیشتر است. توجه داشته باشید که شبکه های اجتماعی نیز نسبت به نسخه های اولیه خود تغییرات متعددی را تجربه کرده است که این موضوع در صورتی که شما مطالعات مداومی در رابطه با آن نداشته باشید، می تواند منجر به عملکرد نامناسب شما شود.

12- جوان گرایی را مدنظر قرار دهید

نتایج آمارها بیانگر آن است که بیشترین کاربران شبکه های اجتماعی از قشرهای جوان تشکیل شده است. به همین دلیل در صورتی که این بخش را به افراد کم سن و با انگیزه واگذار کنید، بدون شک آنها در درک جوانان به مراتب بهتر عمل کرده و نتیجه مناسب تری را به ارمغان خواهند آورد. همچنین در این رابطه جنسیت نیز می تواند عامل مهمی محسوب شود. برای مثال در صورتی که در زمینه تولید پوشاک زنانه فعالیت می کنید، بهتر است گرداننده پیج شما نیز از میان خود آنها باشد.

13- میان متن و تصویر بیشترین ارتباط ممکن را برقرار سازید

مرتبط بودن اقدامات شما با یکدیگر از جمله راهکارهایی است که باعث می شود مرز میان حرفه ای بودن با ناکاربلدی مشخص شود. در همین راستا توصیه می شود تا در هر دو زمینه خود تولید کننده محتوا بوده و از کپی برداری های رایج خودداری کنید. این موضوع نه تنها باعث تمایز کار شما با سایرین خواهد شد، بلکه این امکان را در اختیار شما قرار خواهد داد تا ارتباط بخشی لازم را صورت دهید.

14- تنها به یک شبکه منحصر نشده و سایر برندها را نیز زیر ذره بین قرار دهید

در راستای بیشتر دیده شدن لازم است تمامی شبکه های اجتماعی رایج در منطقه مورد نظر خود را مورد استفاده قرار دهید. با این حال توجه داشته باشید که تمرکز اصلی شما باید روی شبکه ای باشد که بیشترین میزان محبوبیت را دارد. همچنین از جمله اقداماتی که با سیاست های شما چارچوب مناسبی خواهد بخشید این است که اقدامات مشابه سایر برندها را مدنظر قرارداده و با این کار نقاط ضعف خود را بهبود بخشید.

15- خدمات رایگان ولی مرتبط با حوزه کاری خود ارائه دهید

از جمله اقداماتی که باعث خواهد شد تا در عین رفع نیاز مخاطب در ذهن آنها به خوبی ماندگار شوید، این است که کاری را به صورت رایگان برای آنها انجام دهید. برای مثال می توانید مقالاتی را به صورت رایگان ترجمه کرده و در سایت خود بارگذاری کنید که خود به افزایش آگاهی مخاطب کمک خواهد کرد.

مطلب مرتبط: تولید آسان و حرفه ای محتوای رسانه ای در شبکه های اجتماعی / اپ های کاربردی برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

16- در گفت وگو ها شرکت کنید

ممکن است در شبکه اجتماعی نظیر اینستاگرام شما پستی را ارسال کنید، تحت این شرایط بدون شک نظراتی را دریافت خواهید کرد که ممکن است به محفلی برای تبادل اطلاعات مخاطبان تبدیل شود. تحت این شرایط در صورتی که شما نیز در این گفت وگو شرکت نداشته باشید، ممکن است محوریت آن به سمتی برود که مورد پسند شما نیست. به همین دلیل همواره در رابطه با بررسی نظرات اقدامات لازم را صورت دهید.

17- ذهن مخاطب را با طرح سؤالی درگیر کنید

این موضوع که مخاطب برای مدتی با برند شما درگیر بماند از جمله سیاست هایی است که باعث خواهد شد در ذهن آنها ماندگار شوید. به همین دلیل همواره همه چیز را به سادگی و وضوح کامل مطرح نکرده و از به چالش کشیدن آنها واهمه ای نداشته باشید.

18- اقدامات خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید

در زمینه کاری خود در تلاش باشید تا اقدامات تان را تنها بر اساس واقعیت ها مورد قضاوت قرار دهید. این موضوع نیازمند سیستم اطلاع ا رسانی جامعی خواهد بود که به شما موارد مورد نیاز را می دهد و امکان بررسی و تحلیل را فراهم می آورد. برای مثال اینستاگرام حالت کسب و کاری را تعیین کرده است که به وسیله آن می توانید اطلاعات جامعی را در رابطه با تمامی اقدامات خود به دست آورید.

19- از اینستاگرام استفاده کنید

امروزه هیچ شبکه اجتماعی را نمی توان به اندازه اینستاگرام محبوب دانست. به همین خاطر توصیه می شود تا همواره آدرس پیج خود را در تبلیغات تان ذکر و از امکانات بی نظیر آن استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که بهتر است در هر نسخه آن ویژگی های جدید را مورد مطالعه قرار دهید. برای مثال اخیرا اینستاگرام امکان قیمت گذاری بر روی تصاویر محصول و در نهایت فروش آن را فراهم آورده که خود فضا را برای کارهای تجاری مناسب تر کرده است.

20- اسنپ چت نیز می تواند مفید باشد

ویژگی اصلی اسنپ چت در ثابت نماندن تصاویر ارسالی است و این امر محیطی جذاب را به آن بخشیده است. به همین دلیل حضور در این شبکه اجتماعی نیز بدون فایده نخواهد بود. توجه داشته باشید که میزان تعامل در این شبکه اجتماعی به نسبت اینستاگرام بیشتر است و می تواند در کنار آن فعالیت جامعی را برای شما به همراه داشته باشد.

21- از وین استفاده کنید

Vine یک سرویس موبایلی است که کاربرانش می توانند فیلم های کوتاه خود را با کمک آن منتشر و روی فیس بوک و توییتر با دوستان شان به اشتراک بگذارند. به همین خاطر در راستای عملکردی جامع نیاز است تا این سیستم نیز مورد توجه قرار گیرد.

22- استراتژی خاص خود را داشته باشید

اگرچه امروزه شبکه های اجتماعی امکانات بی نظیری را برای انجام کارهای اقتصادی برای برندهای مختلف به ارمغان آورده اند، با این حال در این رابطه مسئله مهم نحوه انتخاب شرکت ها است. به همین دلیل وجود استراتژی ای مطمئن در این رابطه ضروری به نظر می رسد.

23- از توییتر به شکل غیرمستقیم استفاده کنید

همواره دلیلی وجود ندارد که خود در شبکه ای حضور داشته باشید. این موضوع که از دیگر پیج های مطرح بخواهید کارهای تبلیغاتی شما را انجام دهند نیز می تواند سیاستی کارآمد محسوب شود. توییتر نیز از جمله شبکه های اجتماعی است که حضور مستقیم در آن نمی تواند نیازهای اقتصادی شما را به شکل کامل برطرف کند. به همین دلیل اقدامات شما در این رابطه همواره با ریسک همراه خواهد بود، بنابراین ورود غیرمستقیم به آن بهترین انتخاب ممکن است.

24- قبل از هر اقدامی تجربه کسب کنید

همواره این احتمال وجود دارد که اقدامات شما با شکستی غیرمنتظره مواجه شوند. دلیل عمده این امر را می توان در عدم آمادگی افراد و دستیابی به دید همه جانبه دانست، به همین دلیل ضروری است تا برای خود مجموعه تحلیل ها و آزمایشاتی را طراحی کنید تا نسبت به درستی کارتان اطمینان لازم را به دست آورید. از جمله نرم افزارهای رایگان در این زمینه می توان به تحلیلگر گوگل اشاره کرد که اطلاعات مفیدی را در رابطه با سیاست شما در اختیارتان قرار خواهد داد. این موضوع خصوصا در زمینه سئو کمک بسیاری خواهد کرد. همچنین هر شبکه اجتماعی از اپلیکیشن هایی جانبی برخوردار است که این کار را به خوبی انجام خواهد داد، به همین دلیل همواره مجموعه اپلیکیشن های کمکی را نیز مدنظر داشته باشید.

مطلب مرتبط:همه آنچه بازاریاب های شبکه های اجتماعی باید در مورد نسل جدید بدانند / اصول بازاریابی برای نسل جوان

25- ایده های افراد را خریداری کنید

برخی از افراد در زمینه تفکر و یافتن راه حل از ذهنی خلاق برخوردار هستند. با این حال نبود امکانات برای اجرایی کردن آن باعث می شود تا بسیاری از افراد به مرور زمان دیگر وقت خود را به این کار اختصاص ندهند. در همین راستا توصیه می شود همواره امکان ارائه انتقادات و پیشنهادات را فراهم آورده و از موارد منتخب قدردانی لازم را به عمل آورید. این امر در نهایت به بهبود عملکرد شما منجر خواهد شد.

26- اگر کلیپی را تولید کرده اید نباید یوتیوب را فراموش کنید

اگرچه امروزه شبکه اجتماعی ای نظیر اینستاگرام با ایجاد صفحات بیشتر در یک پست امکان ارسال ویدئوهای طولانی تر را فراهم آورده است، با این حال سهولت کار با یوتیوب باعث شده است تا همچنان به عنوان بزرگ ترین وبگاه بارگذاری و مشاهده ویدئو باشد. به همین خاطر حضورتان در آن بدون شک شما را در معرض دیدگان افراد بسیاری قرار خواهد داد که در نهایت به شهرت بیشتر برند شما خواهد انجامید.

منبع : socialmediaexaminer
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tr0j5skq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آباد
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه