مدتی است گردشگران ایرانی کمتر به آژانس های مسافرتی برای رزرو بلیت هواپیما و یا هتل مراجعه می کنند، به نظر می رسد کارکرد فعلی و سنتی دفاتر مسافرتی در ایران چند سالی بیشتر دوام ندارد.
به گزارش مهر، تب سفرکردن، ایرانگردی و پس از آن جهانگردی در میان نسل جوان ایرانی شیوع پیدا کرده است؛ نسلی که با نرم افزارها و سخت افزارهای جدید آشناست و از آنها برای بالابردن کیفیت سفر و به دست آوردن اطلاعات استفاده زیادی می کند. الان دیگر همه یک گوشی موبایل در دست دارند که کار ترجمه، گرفتن عکس، آنلاین کردن تصویر، وصل شدن به سایت های رزرو هتل و بلیت هواپیما و نقشه راه را برای شان انجام می دهند.
برخی از سایت های اینترنتی نیز به کمک آنها آمده تا بتوانند به صورت آنلاین فهرست بلندبالایی از بلیت های هواپیمایی را به کاربر ارائه کنند تا هر زمان کاربر نیاز داشت در هر ساعت از شبانه روز هر تعداد که نیاز دارد به سرچ بهترین نرخ و تاریخ بلیت هواپیما بپردازد.
اکنون اگر قرار باشد که به آژانس مسافرتی برای دریافت چنین خدماتی مراجعه شود باید یک یا نهایت دو تاریخ برای چک کردن بلیت هواپیما به کارکنان آژانس سفارش داد تا او بتواند به سیستم وصل شده و در نهایت یک نرخ را اعلام کند در آخر هم اگر تعداد سفارش ها زیاد باشد با برخورد ناشی از بی حوصلگی کارکنان آژانس مواجه می شوید درحالی که با مراجعه به این سایت ها محدودیتی برای چک کردن زمان و تاریخ و قیمت وجود ندارد.
تهیه بلیت اتوبوس و قطار و حتی رزرو هتل نیز به همین صورت است. کارکنان دفاتر مسافرتی تا حدی از نیاز یک مسافر را با صبوری رفع می کنند. در نهایت آژانس هایی که خیلی فعال تر هستند به فروش تور می پردازند؛ تورهای گردشگری داخلی و یا خارجی که بازهم یک کاربر اینترنتی می تواند آنها را به بهترین شکل دریافت کند.