مدیرکل کارآفرینی و تجاری دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد شبکه کارآفرینی در سطح استادان، کارمندان، دانشجویان و فارغ التحصیلان خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر داوود ثمری دیروز در هفدهمین جلسه کمیته نظارت و ساماندهی مراکز رشد واحدهای فناور که با حضور دکتر حامد افشاری، مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از مدیران مراکز رشد واحدهای دانشگاهی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، درخصوص راهبردهای اداره کل کارآفرینی و تجاری سازی گفت: توسعه پایدار و پویا در تجاری سازی فناوری های دانشگاه، بسترسازی و توسعه کیفی فناوری ها و ایجاد شبکه کارآفرینی دانشگاه از جمله راهبردهای این اداره کل است.
وی ادامه داد: برای توسعه پایدار و پویا در تجاری سازی فناوری ها، نیازمند توسعه و توانمندسازی مراکز رشد، توسعه کمی و کیفی واحدهای فناور، گسترش بازار محصولات فناورانه و تعاملات بین المللی هستیم.
مدیرکل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: ایجاد و توسعه مراکز شتاب دهنده ها، مراکز نوآوری در سطح دانشگاه، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری و توسعه و حمایت از حقوق مالکیت فکری از دیگر ضرورت های توسعه پایدار و پویا در تجاری سازی است.
افشاری با تأکید بر بسترسازی و توسعه کیفی فناوری ها، خاطرنشان کرد: باید برای افزایش کیفی توسعه فناوری ها، بستر و زیرساخت مناسبی در سطح دانشگاه ایجاد و فناوری های جدید از طریق تقویت ایده پردازی و شناخت فرصت های نوآوری تولید شود.
وی از ایجاد شبکه کارآفرینی دانشگاه خبر داد و افزود: شبکه کارآفرینی در سطح استادان، کارمندان، دانشجویان و فارغ التحصیلان ایجاد و دروس مرتبط با کارآفرینی به منظور توانمندسازی دانشجویان ساماندهی می شود.
مدیرکل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توانمندسازی استادان در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی، برگزاری نمایشگاه های اشتغال و کارآفرینی و فعال سازی مراکز رشد در حوزه کارآفرینی از راهکارهای ایجاد شبکه کارآفرینی دانشگاه است.
در ادامه مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه، گفت: ارتباط با صنعت و کسب منابع مالی جدید و تجاری سازی دو استراتژی مهم معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی باید در شأن دانشگاه آزاد اسلامی باشد، اظهار کرد: فعالیت ها و برنامه های معاونت پژوهش و فناوری و مراکز رشد واحدهای دانشگاهی نقش تعیین کننده ای در تحقق شعار سال یعنی «حمایت از کالای ایرانی» دارند.