یکشنبه, ۶ آذر(۹) ۱۴۰۱ / Sun, 27 Nov(11) 2022 /
           
فرصت امروز

5 کارآفرین برتر دنیا از شیوه های برندسازی شخصی می گویند

4 سال پیش ( 1397/4/2 )
پدیدآورنده : برندسازی   پدیدآورنده : برندسازی شخصی   پدیدآورنده : جیسون دی مِرس   پدیدآورنده : علی آل علی  

برانسون، ماسک و سندبرگ نام هایی هستند که همه ما بی هیچ دردسری به یاد می آوریم. در واقع آنها برندهایی شخصی در دنیای کسب و کار هستند، اما این کارآفرین های مشهور چگونه برندهایی مشهور از نام شان می سازند؟

هیچگاه قدرت برند شخصی را دست کم نگیرید. ایده پشت آن ساده است: استفاده از هویت شخصی به عنوان پلتفرم برندسازی جدای از برندی که در آن مشغول به کار هستیم. براین اساس با اتکا به شخصیت مان فالوورهای خود را جمع کرده و بر شهرت مان به مثابه صاحبان برند شخصی می افزاییم. در بسیاری از مواقع عملکرد برند شخصی افراد در زمینه جذب سرمایه گذار و همچنین بهبود وضعیت برند اصلی شان بسیار موفق تر از هر کمپین تبلیغاتی یا بازاریابی است.

در ابتدای کار خلق برند شخصی ساده به نظر می رسد. با این حال در عمل این فرآیند نیازمند توجه مداوم، کاربرد تاکتیک مناسب و تعادلی مطلوب میان برند شخصی و کاری است. در این زمینه، مانند سایر حوزه های کسب وکار، موفقیت در گرو یافتن ایده های ناب است. یکی از راهکارهای ساده چنین کاری هم الگوبرداری از شیوه عملکرد افراد موفق محسوب می شود.

به عنوان مثال، این پنج کارآفرین موفق در زمینه برندسازی شخصی را در نظر بگیرید:

1- ریچارد برانسون

همه ما ریچارد برانسون را به عنوان موسس و چهره بصری اصلی برند Virgin Group می شناسیم. این برند در ابتدا به عنوان فروشگاهی کوچک در زمینه محصولات موسیقی شروع به کار کرد. با این حال اکنون با پیشرفتی تحسین برانگیز بدل به یکی از غول های عرصه حمل ونقل هوایی شده است. اگرچه این برند براساس معیارهای خاص اش در مسیر توسعه حرکت کرده، اما شخصیت شوخ طبع برانسون، در کنار ویژگی برونگرایی اش به این روند کمک شایانی کرده است. شهرت اصلی برانسون در زمینه مدیریت توجه به کارمندان در درجه اول و بارگذاری نکات و توصیه های خود در وبلاگ شخصی اش است. با این حال اگر چنین شیوه ای برای مواردی خاص پاسخگو نباشد، برانسون همیشه راهکارهای جایگزین در اختیار دارد. در واقع برانسون در زمینه ثبت رکوردهای فیزیکی نیز سابقه طولانی دارد (گاهی اوقات در جریان کارهای عجیب اش حتی جان خود را نیز به خطر انداخته). بیشتر مردم ریچارد را به عنوان فردی جسور که هیچگاه در یکجا بند نخواهد شد، می شناسند.

مطلب مرتبط:برندسازی شخصی با 5 راهکار / چطور برند شخصی خود را بسازیم؟

نکته راهبردی: توانایی موردپسند واقع شدن مزیت بسیار بزرگی است. اگر برداشت مردم از شما شخصیتی دوستانه و راحت باشد، آنگاه تمایل بیشتری به پیگیری اخبار پیرامون تان خواهند داشت. به همین ترتیب علاقه مخاطب به خرید از برندتان نیز افزایش می یابد.

2- نیل پاتل

نیل پاتل شخصیتی مشهور در زمینه کسب وکار به حساب می آید و وی یکی از مؤسس های برند Quicksprout، KISSMetrics و نیل پاتل دیجیتال است. همچنین نیل به عنوان پرفروش ترین نویسنده نیویورک تایمز و برترین شخصیت تأثیرگذار در دنیای آنلاین از سوی مجله وال استریت ژورنال، فوربس و entrepreneur شناخته می شود. فعالیت گسترده وی در بسیاری از پروژه های آنلاین همیشه نام وی را در صدر اخبار دنیای دیجیتال قرار می دهد. در کنار اینها، وبلاگ شخصی نیل پاتل ماهانه 2میلیون بازدید به خود می بیند.

عملکرد فوق العاده پاتل به همین جا ختم نمی شود. وی در بیش از 270 کنفرانس و شرکت سخنرانی کرده است. همچنین اکانت وی در توییتر بیش از 294 هزار فالوور و کانالش در یوتیوب 3میلیون بازدید کننده دارد. فراموش نکنیم که نیل پادکست های ویژه خود را نیز به طور منظم روانه بازار می کند.

نکته راهبردی: کمیت بیشتر همیشه به معنای نتیجه بهتر نیست. با این حال افزایش دسترسی مخاطب به برند شخصی مان از طریق کانال های مختلف امکان جذب نگاه های بیشتر را فراهم خواهد کرد. به این ترتیب ما برندی بزرگ تر را ایجاد کرده و بر شهرت مان، به صورت کاملا محسوس، خواهیم افزود.

3- رَند فیشکین

فیشکین به عنوان یکی از بنیانگذارهای برند Moz به غیر از فعالیت روزانه در برندش برنامه های دیگری نیز دارد. در واقع تمرکز وی در زمان های فراغت بر روی استارتاپ SparkToro معطوف است. با این حال فیشکین همچنان به عنوان یکی از همکارهای مؤثر وبلاگ Moz شناخته می شود. به علاوه وی شهرتی جهانی به عنوان تأثیرگذار برتر در زمینه موتورهای جست وجو دارد. علاوه بر فعالیت در SparkToro، رَند اکانت شخصی اش در توییتر را با 410 هزار فالوور مدیریت می کند.

نکته راهبردی: یک برند شخصی می تواند با متغیرهای متفاوتی در ارتباط باشد. برخی از این متغیرهای خارجی برندهایی بزرگ و بسیار مشهور هستند. با این حال آنها مانعی بر سر راه توسعه برند شخصی نیستند، بلکه هموارکننده این فرآیند به حساب می آیند. نوع نگاه ما به آنها باید مانند محافظ هایی باشد که از برند شخصی مان به خوبی مراقبت می کنند.

4- ایلان ماسک

برند شخصی ماسک یکی از چند برند پیچیده وی در کنار تسلا SpaceX و درگاه پرداختی PayPal به حساب می آید. ماسک به عنوان یک کارآفرین همیشه شوخی های جالبی با مردم در توییتر می کند. همچنین وی به بیان خاطرات عجیب وغریب و در عین حال جذاب پیرامون زندگی گذشته اش شهرت دارد. از جمله این خاطرات می توان به برگزاری مهمانی های ویژه در دوران دانشجویی و میزبانی از ملاقات های بسیار کوتاه در آن دوران اشاره کرد. همه اینها از ایلان ماسک شخصیتی پیچیده، چند وجهی و در عین حال دوست داشتنی و غیرقابل پیش بینی ساخته است. شاید به همین دلیل اغلب افراد نظرات متفاوتی در مورد وی دارند. با این حال یک نکته کاملا واضح است: همه ایلان ماسک را دوست دارند.

نکته راهبردی: خودتان باشید. نمایش یکی از عادت ها و رفتارهای منحصر به فردتان هیچ خجالتی ندارد. در واقع چنین المان هایی شما و برندتان را از خیل عظیم شخصیت های کلیشه ای دنیای کسب وکار متمایز خواهد کرد. چنین نکته ای در عصر حاضر که میلیون ها برند شخصی دیگر مشغول فعالیت اند، اهمیت بالایی دارد. به این ترتیب هم برند شخصی تان و هم برند کار شما توجه بیشتری را به خود جلب خواهد کرد.

5- شریل سندبرگ

شاید شما سندبرگ را به عنوان یکی از مدیران ارشد فیس بوک بشناسید. با این حال وی با کتاب مشهورشLean In، که به وی فرصت دیده شدن داد، به شهرت رسید. در واقع این اثر شریل را به یکی از بزرگ ترین افراد تأثیرگذار روی زنان در سراسر دنیا بدل کرد. تحول عظیم کتال سندبرگ از طریق وب سایت رسمی آن به نشانی Leanin. com صورت گرفته است. به این ترتیب زنان با مراجعه به این سایت توصیه های کاربردی از افراد مشهور در زمینه موفقیت در زندگی شخصی و حرفه ای دریافت خواهند کرد. خوشبختانه اکنون امکان استفاده از این سرویس در بیش از 160 کشور جهان فراهم شده است.

بخش قابل توجهی از قدرت سندبرگ مدیون شخصیت اجتماعی و باز وی است. چند سال پیش شریل به صورت کاملا راحت در مورد تراژدی مرگ همسرش صحبت کرد و حتی با برخی از روان شناس ها در راستای نگارش کتابی جدید پیرامون سختی های زندگی همکاری کرد. نام این اثر «گزینه ب: مواجهه با سختی، ایجاد انعطاف پذیری و یافتن شادی» است.

نکته راهبردی: هیچگاه ترسی از برقراری ارتباط با افراد داوطلب و دارای نگرش همسو به خود راه ندهید. در حقیقت، برندهای شخصی بیشتر اوقات کاملا شخصی هستند. براین اساس به اشتراک گذاری احساسات و نگرش های شخصی بخش جدایی ناپذیری در فرآیند توسعه برند شخصی مان به حساب می آید.

مطلب مرتبط:بررسی شیوه برندسازی استارباکس، گروه ویرجین و گوگل در هاروارد بیزینس / برندسازی منطقی در دنیای مدرن

بی تردید امروزه هیچ اشکالی در زمینه راه اندازی برند شخصی متوجه افراد نیست. خوشبختانه با توجه به توسعه فناوری های ارتباطی با اختصاص تنها چند ساعت در روز به امور برند شخصی مان به راحتی امکان حضوری قدرتمند در این عرصه فراهم خواهد شد. برای شروع کافی است چند دقیقه وقت صرف راه اندازی اکانت تان در شبکه های اجتماعی و ایجاد وبلاگی شخصی کنید.

حتی اختصاص دو ساعت در هفته به برند شخصی نیز مدیریت بهینه آن را با مشکل مواجه نخواهد کرد. در واقع شاید برقراری ارتباط با مخاطب های جدید کلید ورودتان به مرحله تازه تری از کسب وکار باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/o1N2W90t
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه