چگونه ایده کسب و کار خود را به مرحله اجرا درآوریم - فرصت امروز

پنج شنبه, 04 مرداد 1397 - 13:39

انسان به دلیل قوه عقلی که در اختیار دارد از توانایی ایده پردازی برخوردار است. با این حال تنها برخی از این ایده ها به مرحله اجرا در آمده و تحولی را ایجاد می کنند. به عقیده جنیفر دولسکی (از مدیران فیس بوک) افرادی نظیر مارک زاکربرگ پیشگامان جنبش هایی محسوب می شوند که در واقع راه را برای سایرین هموار خواهد ساخت. در همین راستا در صورتی که خواهان به اجرا در آوردن ایده های خود هستید لازم است تا در گام نخست به توانایی های خود ایمان بیاورید.

با نگاهی به افراد جامعه خود به این نکته پی خواهید برد که آنها تنها یک ایده را در ذهن خود داشته و مهارت اجرایی کردن آن را در اختیار ندارند. این امر بسیار محتمل است که برخی افراد دیگر قبل از زاکربرگ به فکر ایجاد نخستین شبکه اجتماعی افتاده باشند، با این حال جهان متعلق به کسانی خواهد بود که به رغم خوشفکری، توانایی اجرایی کردن آن را نیز داشته باشند. به همین خاطر و در این راستا، در ادامه به بررسی اقدامات ضروری در این رابطه خواهیم پرداخت.

1- چشم اندازی روشن و جامع داشته باشید

شما نمی توانید خود را به مرحله اجرایی برسانید تا زمانی که چشم اندازی درست از کار خود به دست نیاورید. این امر به شما وضعیت آینده و اهداف هر دوره را نمایان خواهد کرد. بدون شک تحت این شرایط برنامه ریزی نیز با دقت و سرعت بیشتری امکان پذیر خواهد بود. با این اقدام احتمال خطا و ریسک کاری نیز کاهش پیدا می کند و می توانید با اطمینان بیشتر اقدامات خود را جلو ببرید. در این رابطه توجه داشته باشید که نباید خود را چندان دچار پیچیدگی های معمول اداری کنید. علت این امر به این خاطر است که تمامی افراد حاضر در شرکت نیز بتوانند با چشم انداز ترسیم شده ارتباط کافی برقرار و آن را درک کنند. نحوه ترسیم و پیاده سازی موارد نیز از دیگر معیارهای تعیین کننده در این رابطه محسوب می شود.

مطلب مرتبط:چگونه ایده کسب و کار خود را به یک مدل کسب و کار تبدیل کنیم

توجه داشته باشید که بهتر است مراحل کار را در جایی مکتوب کنید. این امر از دو منظر حائز اهمیت است. نخست اینکه این اقدام باعث خواهد شد تا برای ایده های بعدی خود راهکاری عملی داشته باشید و دیگر اینکه نوشتن مراحل شما را در نوشتن تاریخچه شرکت کمک بسیاری خواهد کرد. بسیاری از افراد موفق کتابی از زندگینامه و داستان برند خود می نویسند که این نوشته ها بدون شک در این رابطه کمک شایانی محسوب خواهد شد.

2- اولویت ها را مشخص کنید و هموراه دو برنامه داشته باشید

بدون شک تمامی موارد مدنظر شما از اهمیت یکسانی برخوردار نخواهد بود. به همین خاطر مهم است که اولویت بندی دقیقی داشته باشید. در این رابطه توجه داشته باشید که اولویت ها مانند هرچیزی قابل تغییر خواهند بود به همین خاطر نباید آنها را کاملا مطلق در نظر بگیرید. همچینن توصیه می شود تا در این رابطه همواره از مشاوران خود نیز کمک گرفته و اقدامی کاملا دقیق را صورت دهید.

همچینن لازم است تا آسیب های موجود را شناسایی کرده و برای رفع آن برنامه ریزی داشته باشید. علت این امر به این خاطر است که مسیر دستیابی به اهداف با توجه به بازار کاملا رقابتی و پیچیده حال حاضر، بدون شک کاملا هموار نیست و در صورتی که برنامه ای برای موانع موجود نداشته باشید، بدون شک در همان ابتدای راه با مشکل مواجه خواهید شد. این امر رشد شرکت شما را با کندی محسوسی مواجه خواهد ساخت که بدون شک یک اتفاق ناخوشایند محسوب می شود. از اقدامات مفید در این رابطه این است که همواره دو برنامه داشته باشید. این دو برنامه برای بهترین و بدترین حالت ممکن خواهد بود که به شما آمادگی رویارویی با هریک را خواهد داد.

3- تیمی متحد تشکیل دهید

بدون تردید بازوی اجرایی شما، تیم شرکت خواهد بود. به همین خاطر در راستای عملکردی درخشان لازم است تا تیمی قدرتمند برای خود شکل دهید. با این حال در این رابطه تنها نباید کارکنان را مدنظر قرار داده و مشتریان نیز می توانند به تیمی برای شما تبدیل شوند. اگرچه این امر تا حدی عجیب به نظر می رسد با این حال واقعیت این است که ایجاد ارتباطی مستحکم و قوی با جامعه هدف نیز می تواند عملکرد شما را با تغییرات مثبتی همراه سازد. با نگاهی به برندهای مطرح نیز به این نکته پی خواهید برد که تمامی آنها از باشگاه های هواداری برخوردارند. نکته دیگری که در این بخش لازم است تا به آن توجه کنید این است که در این مرحله باید متحدان خود را شناسایی کرده و با آنها در Rالب یک تیم فعالیت کنید. این امر بدون شک به حضور قدرتمندانه تر شما کمک خواهد کرد.

4- دانش کافی را در اختیار مشتری قرار دهید و همواره با شفافیت رفتار کنید

مشتریان شما نیاز به اطلاعات جامع و عملکرد صادقانه برای کسب اطمینان و در نهایت خرید دارند. در این رابطه برخی از برندها اقدام به مخفی کاری می کنند که این امر می تواند ناشی از دلایلی نظیر ناتوانی آنها در برقراری ارتباط میان شعارها و عملکرد آنهاست. در این رابطه توجه داشته باشید که کسب سود در هیچ شرایطی نباید اولویت اول شما باشد. برندهای معتبر در برخی از شرایط حتی به خود ضررهایی را نیز وارد می کنند تا اعتبار خود را نزد مشتری حفظ کنند. در همین راستا توصیه می شود تا خدمت رسانی حرفه ای و عملکرد درخشان را هدف اصلی خود دانسته و اطمینان داشته باشید که با این اقدام سودی به مراتب بیشتر از حد انتظار خود به دست خواهید آورد.

مطلب مرتبط:چگونه بدون راه اندازی کسب وکار، ایده های خود را روانه بازار کنیم؟

5- خود را برای طی کردن مسیری طولانی آماده سازید

این امر یک واقعیت است که هیچ موفقیت بزرگی را نمی توانید یک شبه به دست آورید. به همین خاطر بسیار مهم است این باور را در خود شکل دهید که مسیر پیش روی شما کوتاه نخواهد بود. تحت این شرایط قادر خواهید بود در برابر سختی های کار با انگیزه بیشتری مقاومت کنید و امید خود را از دست ندهید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی