دوشنبه, ۱۷ بهمن(۱۱) ۱۴۰۱ / Mon, 6 Feb(2) 2023 /
           
فرصت امروز

بسیاری از مطالب وبلاگی و محتواهای اینترنتی با هم شباهت دارند و تفاوتی نمی کند که این مطالب در مورد طراحی باغچه، کاهش وزن، اجاره آپارتمان، مصاحبه شغلی موفق و یا طراحی یک وب سایت برای کسب و کار جدیدتان باشد.

چرا؟ خب، اغلب اوقات این مطالب شباهت زیادی دارند. بسیاری از آنها زبان مشابه، روش بازاریابی همسان و حتی کلمات کلیدی تکراری دارند. آیا تمایل دارید که محتوای وبلاگ تان با دیگران متفاوت بوده و این تمایز به نظر برسد؟ پس یاد بگیرید که چگونه می توان خود را با دیگران متمایز کرد. در این جا سه نکته مهم ارائه شده است:

1- از انتخاب عناوین ضعیف خودداری کنید

تا به حال دقت کرده اید که اکثر مقالات و مطالب وبلاگی با جملات زیر آغاز می شوند:

هنگامی که صحبت از... می شود.. .

در حالی که . . .

در مورد فلان چیز می گویند که ...

تمام این مثال ها نشان دهنده یک عنوان ضعیف و منفعل است. اگر مخاطب تان از وسط جمله وارد بحث شود، این عناوین جلب توجه خواهند کرد، اما مسلما چنین چیزی مد نظر نیست، چرا که خواننده به اولین کلماتی که در ذیل عنوان آورده شده است، توجه می کند.

مطلب مرتبط:ویژگی‌ های یک وبلاگ پربازدید

پس از انتخاب چنین عناوینی اجتناب کنید. به جای آن از عناوینی استفاده کنید که تا جای ممکن از ساختن جملات مجهول جلوگیری کرده و در نهایت منجر به خلق یک عنوان ضعیف نشود.

برای مثال اگر جمله خود را با توصیف چیزی آغاز کنید، احتمال ارتقا و دوباره نویسی آن وجود خواهد داشت، مگر اینکه این توصیف به جملات و یا پاراگراف های پیشین اشاره داشته باشد. برای نمونه می توانید جمله «می توان از راه هایی سخت، درس گرفت» را با جمله «بسیاری از درس ها را به سختی خواهید آموخت» تعویض کنید.

به همین نسبت بسیاری از شعارهای تبلیغاتی با موضوع کاهش وزن، با اعمال چنین اصلاحاتی قوی تر خواهند شد: «می توانید در اینترنت شعارهای تبلیغاتی بسیاری را بیابید.»

یکی دیگر از فرمت هایی که می توان به جای عبارات توصیفی استفاده کرد، عبارتند از: «عده ای اعتقاد دارند که»، «اغلب اوقات می بینیم که.»

دنبال مثال های بیشتری برای جایگزینی کلمات بهتر هستید؟ عبارت «در جایگاه یک...»، «به عنوان یک کارآفرین» یا «در جایگاه یک استارتاپ جدید» را با عبارت «هنگامی که یک ... هستید...» و یا «اگر یک ... هستید...» جابه جا کنید.

یک روش دیگر برای قوت بخشیدن به جمله ای که با «در حالی که» آغاز می شود این است که این کلمه را به کل حذف کرده و به جای آنکه جمله را با یک عبارت پیرو آغاز کنیم، آن را با یک اعلان شروع کنیم. سپس می توانید به سمت اطلاعات اصلاحی خود میل کرده و از عباراتی همچون «اما» و یا «بنابراین» و «اگرچه» استفاده کنید.

2-از صفات عالی بی مفهوم استفاده نکنید

من اغلب اوقات جملات زیر را در مقالات و وبلاگ های مختلف دیده ام:

• نمی توان انکار کرد که.. .

• هرگز نمی توانید بگویید که .. .

• یکی از برترین نکات در مورد.. .

این نمونه های ادبی و کلامی بار عاطفی خوبی دارند، اما هر خواننده ای که به اندازه کافی صبر کرده و به این جملات فکر کند، متوجه خواهد شد که موضوعات مد نظر نویسنده چندان مطابق با حقیقت نیستند.

به بیان دیگر، هنگامی که موضوعی غیرقابل انکار باشد، دلیلی برای بیان آن وجود ندارد. مردم اکثر اوقات از عبارت «هیچ جای انکاری نیست که...» استفاده می کنند، اما در حقیقت قصد دارند خواننده را به درستی موضوعی که هنوز زیر سوال و یا حتی قابل انکار است، مجاب کنند.

تولیدکنندگان محتوا به هنگام صحبت از آسیب دیدگی دندان کودکان و خرابی موتور خودرو از عبارت «همیشه می توان گفت» استفاده می کنند اما منظور واقعی آن ها عبارت «نمی توانید لزوما بگویید که...» است.

کلمه «همیشه» بدین معناست که دائما در حال تماشای دندان فرزندتان هستید تا از آسیب دیدگی آن اطلاع یابید و یا اینکه هر لحظه و هر ثانیه به صدای موتور خودروتان گوش می کنید تا متوجه کوچک ترین اشکال آن شوید.

در مورد عبارت «بهترین نکته در مورد...» همچنین مساله ای برقرار است، وقتی کسی از این عبارت استفاده می کند، من دیگر به بهترین نکته هایی که دیگران بیان کنند توجهی نمی کنم، حال فرقی نمی کند که این نکات چه باشند، اما به ندرت پیش می آید که این «بهترین نکات» موضوع یک مقاله وبلاگی باشند.

من هنگامی که محتوای وب سایت ها را ویرایش می کنم این عبارت را به عبارت «یکی از بهترین نکات در مورد...» تغییر می دهم، البته که قدرت این عبارت به اندازه عبارت پیشین نیست، اما صادقانه تر است.

3- از کلمات صرفا به خاطر تاثیرگذار بودن شان استفاده نکنید

چهار کلمه ای که بدون هیچ دلیلی در عمده مقالات اینترنتی دیده می شوند، عبارتند از:

• به شدت

• نمایی

• واقعا

• مطلقا

نویسندگان برای قدرت بخشیدن به افعال و جملات خود از این کلمات استفاده می کنند. متاسفانه در اکثر مواقع کلمه «به شدت» در محتوای مثبت مورد استفاده قرار می گیرد، مثلا «میزان فروش به شدت افزایش یافته است» اما فهوای سنتی این عبارت منفی است، مثلا «سیلاب به شدت آسیب رسانده است». سابقا کلمه «به شدت» با کلماتی نظیر خشن، رادیکال و وحشی ترادف معنایی داشت. من فکر می کنم نویسندگان این کلمه را با کلمات هم معنا و مناسب تر اشتباه گرفته اند. هر دو کلمه «نمایی» و «مطلقا» تعاریف ریاضیاتی دارند، اما تولیدکنندگان محتوا هر جا که احساس نیاز بکنند از این کلمات استفاده می کنند. عباراتی نظیر «به طور مشخص»، «در نتیجه»، و حتی «بسیاری» کفاف کار را می دهند.

مطلب مرتبط:با وبلاگ‌ تان بازاریابی کنید

تنها در شرایطی که می خواهید در مورد تعداد دقیق باکتری ها و شمارش تعداد اتم ها صحبت کنید، از کلمات «نمایی» و «مطلق» استفاده کنید.

آخرین نکته: شاید تا به حال دقت نکرده باشید که مردم تا چه میزان از کلمه «واقعا» استفاده نابه جا می کنند، مسلما ناامید خواهید شد، لطفا در گوگل جست وجو کنید!

منبع : entrepreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Cd6yaeip
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه