شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
آخرین سنگر بازاریاب ها برای جلب نظر مشتریان

اصول طراحی ایمیل های لحظه آخری

1 ماه پیش ( 1403/1/7 )

بازاریابی با رویدادهای مهم یا طراحی انواع تخفیف ها همیشه رنگ و بوی خاصی دارد. بسیاری از بازاریاب ها انتظار دارند در چنین شرایطی اوضاع به طور قابل ملاحظه ای به سودشان تغییر کند. انگار که هر تخفیفی به طور خودکار دل همه مشتریان را به دست خواهد آورد. حالا اگر این وسط جشنواره مان به آخر خط رسید و هنوز کسی سراغش را نگرفت، چه؟ این یعنی تخفیف های یک برند برای مشتریان چندان جذاب نبوده یا حتی کسی از آن خبردار نشده است. 

شاید خیلی از بازاریاب ها فکر کنند سناریوی بالا به معنای پایان راه برای کمپین بازاریابی محسوب می شود. اگر شما هم چنین ایده ای دارید، باید بگوییم سخت در اشتباهید؛ چراکه ما در روزنامه فرصت امروز طور دیگری به ماجرا نگاه می کنیم. امروزه بسیاری از کسب و کارها برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به سر و صدای زیادی ندارند. در عوض اگر با استفاده از ابزارهای درست سراغ مشتریان را بگیرید، تلاش تان بی نتیجه نخواهد ماند. 

ما در این مقاله قصد داریم یک استراتژی ویژه برای فرار از شکست های لحظه آخری را به اتفاق شما مرور کنیم. بی شک بی تفاوتی مشتریان نسبت به یک برند برای هر کسب و کاری ضرر خواهد داشت. نکته کلیدی در این میان مرور راهکارهایی برای پرهیز از چنین سرنوشتی است. ما در ادامه سعی می کنیم نکات مورد بحث در این رابطه را به اتفاق شما زیر ذره بین ببریم. 

شما در این مقاله یاد می گیرید که ایمیل های لحظه آخری چیست و چطور باید آن را طراحی کرد. این امر به شما کمک می کند تا حتی ناکام ترین کمپین تان را نیز در لحظات پایانی زنده کنید. خب اجازه دهید با همین توضیحات یک راست برویم سراغ ماجرای اصلی.

ایمیل لحظه آخری چیست؟

ایمیل لحظه آخری چیست؟

ایمیل لحظه آخری در واقع آخرین تلاش یک برند برای اثرگذاری بر روی مشتریان محسوب می شود. به طور معمول وقتی پای یک کمپین بازاریابی در میان باشد، اغلب برندها شروع کار را با قدرت زیاد همراه می کنند. این امر شامل انواع کمپین های تبلیغاتی یا حتی ولخرجی های عجیب است. با این حال اگر در همان ابتدای کار نظر مشتریان جلب نشود، دیگر انگیزه ای برای هیچ کس باقی نخواهد ماند. درست به همین خاطر خیلی از کمپین های مارکتینگ از میانه راه به امان خدا رها می شوند. این دقیقا همان نکته ای است که ما در روزنامه فرصت امروز حسابی مخالفش هستیم. خب چرا باید یک کمپین را همینطور رها کرد؟ آن هم در شرایطی که می شود به راحتی اوضاع را به سود خودمان تغییر دهیم.

مطلب مرتبط: ایمیل مارکتینگ چیست؟ سیر تا پیاز قدیمی ترین الگوی بازاریابی آنلاین 

ایمیل لحظه آخری در واقع یک استراتژی کاربردی برای اطلاع رسانی به مشتریان و ترغیب شان به سوی خرید است. اجازه دهید از یک مثال ساده استفاده کنیم. برند آدیداس معمولا وقتی به پایان تخفیف های ویژه اش نزدیک می شود، ایمیل هایی برای معرفی محصولاتی با بیشترین تخفیف به مشتریانش می دهد. در این ایمیل ها از یکسو بر روی ویژگی های کالای مورد نظر و از سوی دیگر قیمت پایینش تاکید می شود. اینطوری شاید در دقیقه آخر کسی نظرش به سوی خرید جلب شود. 

ماموریت شما در این مقاله دقیقا مثل سناریوی بالاست. ابزار اصلی دم دست تان نیست فقط ایمیل است. خب ما در اینجا قصد داریم یک راهکار ارزان قیمت برای تان رو کنیم، بنابراین اصلا نباید سراغ گزینه هایی مثل تماس تلفنی یا ارسال پیامک رفت. به همین خاطر ما بر روی ایمیل تاکید اساسی داریم. 

ایمیل لحظه آخری با اطلاع رسانی درباره پایان سریع تخفیف های برند به مشتریان برای خرید انگیزه می دهد. البته در این میان کمی فشار نیز لازم است. بنابراین باید طوری نشان دهید که انگار تخفیف موردنظر دیگر قرار نیست به این زودی ها تکرار شود. اینطوری مشتریان انگیزه بیشتری برای استفاده از فرصت دم دست شان خواهند داشت. 

چطور از ایمیل لحظه آخری برای فروش استفاده کنیم؟

چطور از ایمیل لحظه آخری برای فروش استفاده کنیم؟

سوالی که اینجا مطرح می شود، نحوه استفاده از الگوی ایمیل لحظه آخری برای فروش بیشتر است. خب بی شک خیلی از برندها این تکنیک را به کار می برند، اما مشتریان زرنگ تر از این حرف ها هستند. به همین خاطر باید برخی ریزه کاری ها را رعایت کرد تا مثل بقیه شکست نخوریم. ما در این بخش به شما کمک می کنیم تا به بهترین شکل ممکن فرآیند اثرگذاری بر روی مخاطب با استفاده از ایمیل های لحظه آخری را جلو ببرید. البته ما یک فرمول از قبل مشخص برای اوضاع نداریم. در عوض کمی هم به فکر شخصی سازی استراتژی برای کسب و کار شما نیز خواهیم بود. این امر به شما کمک می کند تا اوضاع تان را بهتر مدیریت کنید. 

تاکید بر فرصت محدود

تاکید بر فرصت محدود

اولین نکته ای که باید مدنظرتان باشد، تاکید بر روی فرصت محدود برای خرید است. مثلا اگر یک روز تا پایان جشنواره باقی مانده، می توانید از این تیتر استفاده کنید: «فقط 24 ساعت تا پایان تخفیف حیرت انگیز ما باقی مانده!». این تیتر شاید کمی ساده به نظر برسد، اما وسوسه ای هیجان انگیز در مخاطب برای چک کردن کمپین تان ایجاد می کند. خب این کمپین اصلا تا حالا کجا بوده؟ اگر واقعا تخفیف های خوبی در میان باشد، چه؟ این سوالات به مخاطب شما کمک می کند تا دست کم مقداری توجه به کمپین تان نشان دهد، بنابراین اصلا نباید قدرت تاکید بر فرصت های محدود را دست کم بگیرید. 

از قدیم گفته اند «شانس فقط یک بار در خانه آدم را می زند». درست به همین خاطر شما باید از تک تک فرصت های برندتان برای اثرگذاری بر روی مشتریان نهایت استفاده را ببرید. خب در بازار که برای ما فرش قرمز پهن نکرده اند که هر زمان دل مان خواست، سراغ مشتریان برویم. در عوض شما باید کارتان را طوری مدیریت کنید که انگار این آخرین فرصت دم دست خود و مشتریان تان است. 

اگر نظر ما را بخواهید، ایمیل های لحظه آخری واقعا باید در آخرین فرصت ها ارسال شود. اگر هنوز یک هفته از کمپین تان باقی مانده، چنین ایده ای فقط شما را سنگ روی یخ خواهد کرد؛ چراکه کمتر کسی بدان توجه نشان داده و کسب و کارتان را جدی می گیرد. 

مطلب مرتبط: ایمیل های یادآوری (Reminder Emails)؛ راهکاری برای ارتباط دوباره با مشتریان

افزایش نسبی تخفیف ها

افزایش نسبی تخفیف ها

ایده دیگری که در این میان باید رعایت کنید، افزایش نسبی میزان تخفیف هاست. این امر شاید در ابتدا خیلی عجیب به نظر برسد، اما به شما کمک می کند تا هیجان کمپین را به سقف برسانید. خب خیلی از مشتریان وقتی پای تخفیف بیشتر در میان باشد، خیلی راحت مقاومت شان از بین خواهد رفت. درست به همین دلیل ضروری است که شما هم در این میان دنبال کاهش مقاومت مشتریان باشید. 

یادتا نرود، شما همیشه نمی توانید از این استراتژی استفاده کنید؛ چراکه تکرار آن به مشتریان پیام مشخصی می دهد: همیشه با صبر کردن تخفیف بهتری گیرمان می آید!

ایده ما در این بخش استفاده تصادفی از افزایش نسبی تخفیف هاست. اینطوری چنین فرآیندی بدل به یک الگوی ذهنی برای مشتریان نخواهد شد. 

یادتان باشد، شما همیشه باید دنبال بهترین ایده ها برای مشتریان تان باشید. اگر در این میان فقط قیمت محصولات ته انبار مانده را کاهش دهید، مشتریان خیلی زود دست تان را می خوانند. به همین دلیل ضروری است از ایده های درست و حسابی برای بهبود اوضاع تان سود ببرید. 

اگر نظر ما را بخواهید، افزایش تخفیف ها نکته کلیدی برای کمپین های آخر سال محسوب می شود. خب در این بازه های زمانی کمتر برندی دوست دارد با انباری پر به استقبال سال نو برود. درست به همین خاطر باید ایده ای متمایز را مورد بررسی قرار دهید. این امر به شما کمک می کند تا کمی بهتر شرایط را مدیریت کرده و به فکر کسب و کارتان باشید. 

ارائه برنامه وفاداری

ارائه برنامه وفاداری

مشتریان وقتی برنامه ای بلندمدت در میان باشد، انگیزه شان برای خرید بیشتر و بیشتر می شود. مثلا می توانید به آنها وعده های مختلقی درباره تاثیر خرید فعلی شان بر روی دریافت کد تخفیف در آینده بدهید. به علاوه، عضویت در باشگاه مشتریان نیز ایده خوبی خواهد بود. 

امروزه باشگاه مشتریان بدل به مزیت رقابتی بسیاری از برندها شده است. برخلاف حالت عادی که باشگاه مشتریان با اولین خرید فعال می شود، در بسیاری از برندهای بزرگ باید چند بار پشت سر هم خرید کنیم تا باشگاه مشتریان و مزایای ویژه آن برای مان فعال شود. نکته کلیدی در این میان کاهش تعداد دفعات خرید در انتهای کمپین های مهم است. اینطوری شما می توانید به سادگی هرچه تمام تر کارتان را مدیریت کرده و مشتریان متعددی نیز برای محصولات تان تهیه کنید. این امر نقش مهمی در بهبود وضعیت شما در بازار خواهد داشت. 

یادتان باشد، برنامه وفاداری شما باید دارای مراحل مختلفی باشد. این امر کمک می کند وقتی در یک کمپین مهم این مراحل گوناگون را حذف می کنید، مشتریان انگیزه شان برای خرید بیشتر شود. پس اگر فکر کرده اید با یک برنامه ساده توانایی اثرگذاری بر روی مشتریان را دارید، باید بگوییم سخت دراشتباهید؛ چراکه این فرآیند اصلا جواب نخواهد داد. در عوض شما باید خودتان را برای اثرگذاری بر روی مخاطب به صورت حرفه ای تر آماده سازید. 

مطلب مرتبط: فرکانس ایمیل (Email Frequency): راه حل مشکل حجم ارسال ایمیل ها در بازاریابی

اشاره به تجربه های خوش گذشته

اشاره به تجربه های خوش گذشته

برندهایی که چند سالی هست در بازار حضور دارند، معمولا سابقه ای طولانی در تعامل با مخاطب داشته اند. این امر به آنها کمک می کند تا به‎ راحتی آب خوردن از پس رقبای تازه برآیند. البته یک کاربرد دیگر این نکته مربوط به فروش های لحظه آخری است. کافی است در ایمیل تان به برخی از تجربه های مشترک و هیجان انگیز مشتریان از برندتان اشاره کنید. آن وقت همه عاشق همکاری با برندتان خواهند شد. 

ما در روزنامه فرصت امروز فرآیند بازاریابی را صرفا برای فروش بیشتر نمی دانیم. با این حال در وضعیت کنونی که پای لحظه آخر کمپین در میان است، شما باید فقط به فروش تان فکر کنید. پس سرمایه گذاری بر روی سایر حوزه ها را فعلا کنار گذاشته و به فکر آن نباشید. 

تجربه های خوش گذشته نباید خیلی اغراق آمیز بیان شود. خب مشتریان این نکات را هنوز هم به یاد دارند، بنابراین اگر اوضاع را خیلی رویایی بیان کنید، آنها به سرعت متوجه ماجرا خواهند شد، بنابراین ماموریت اصلی شما در این میان تلاش برای پرهیز از رویابافی های رایج است. اینطوری شانس بیشتری برای یادآوری بهتر خاطرات داشته و مشتریان را به خرید بیشتر دعوت خواهید کرد. 

یکی از اشتباهاتی که بازاریاب ها در این شرایط انجام می دهند، تلاش برای فروش به هر قیمتی است. خب شما باید تکنیکی در چنته داشته باشید تا مشتریان را جذب کنید، وگرنه هر چقدر هم تلاش کنید، باز هم فایده ای برای تان نخواهد داشت. 
بی شک کمتر کسی بازاریابی در لحظه آخر را دوست دارد. با این حال ارجاع مشتریان به تجربه های قبلی یکی از راهکارهایی است که فرآیند کار را ساده تر می کند. درست به همین دلیل شما باید در این حوزه تمام تلاش تان را به کار گیرید، وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

رونمایی از یک غافلگیری بزرگ!

رونمایی از یک غافلگیری بزرگ

گاهی اوقات غافلگیر کردن مشتریان ایده بدی نیست. به ویژه وقتی به پایان یک کمپین رسیده اید و کمتر کسی به فرآیند فعالیت تان توجه نشان می دهد. این نکته ای است که شما باید در دنیای کسب و کار به بهترین شکل ممکن رعایت کنید. اگر نتوانید اوضاع تان از نظر جلب توجه مشتریان را تغییر دهید، کمپین تان با سر سقوط خواهد کرد. به علاوه، دیگر نمی توانید اوضاع خود را در آینده بهبود بخشید. خب مگر مشتریان چند بار به یک برند فرصت خواهند داد؟

غافلگیری شما می تواند شامل هر حرکتی باشد. برخی از برندها در لحظه پایانی اطلاعات مربوط به یک محصول تازه را درز می دهند. برخی دیگر نیز یک محصول کاملا تازه را رو می کنند. انتخاب شما در این حوزه هرچه باشد، باید با دقت بالایی اجرا شود. خب سناریویی را در نظر بگیرید که در آن شما محصول تازه ای را در دقیقه 90 رونمایی می کنید، اما به خاطر ایمیل های کلیشه ای هیچ کس بدان توجه نمی کند. اینطوری شما آینده محصول تان را نیز خراب کرده اید. 

توصیه ما در این رابطه تلاش برای استفاده از ظرفیت ترندهای داغ است. این طوری ایمیل‎تان برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته و فرصت بهتری برای تعامل با مخاطب تان خواهید داشت. این در حالی است که برخی از کسب و کارها برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط دشواری را پشت سر می گذارند. پس سعی کنید در یک چشم انداز کلی وضعیت‎تان از نظر اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را بهبود بخشید. این امر می تواند با یک نظرسنجی ساده از مشتریان نیز صورت گیرد. ماموریت اصلی شما در این میان شناسایی هرچه بهتر سلیقه مشتریان برای استفاده در کارتان است. 

غافلگیری شما اگر خیلی بزرگ باشد، تاثیر عکس خواهد داشت. خب برای مشتریان سوال می شود که شما چرا این خبر مهم را دقیقه آخر رو کرده اید. بنابراین باید طوری عمل کنید که اوضاع برای تان متفاوت رقم بخورد. پیشنهاد ما در روزنامه فرصت امروز ایجاد تعادل در غافلگیری است. اینطوری جا برای فعالیت های بعدی و انتظار اخبار تکمیلی نیز باقی خواهد ماند. یک ایده خوب در این میان درز عمدی مشخصات مربوط به تازه ترین محصول برند است. این طوری یکهو نظر مشتریان نسبت به برندتان جلب شده و همه جا صحبت از محصول تازه تان خواهد بود. ماجرا جالب شد، نه؟

مطلب مرتبط: نرخ بازشدگی ایمیل (Email Open Rate) چیست؟ راهنمای حرفه ای شدن در ایمیل مارکتینگ

سخن پایانی

ایمیل های لحظه آخری میانبری کلیدی

بازاریابی در دنیای مدرن پیوند نزدیکی با لحظه آخر پیدا کرده است. شما نمی توانید هیچ وقت از قبل خودتان را برنده بدانید. درست به همین خاطر باید تمام تلاش تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب را انجام دهید. این نکته ای است که برای بازاریاب ها اهمیت کلیدی دارد. خب وقتی شما نتوانید بر روی مخاطب تان اثرگذاری لازم را داشته باشید، کمپین تان سقوط آزاد وحشتناکی را تجربه خواهد کرد. 

یادتان باشد، در دنیای امروز کمتر برندی می تواند بدون دردسر بر روی مخاطبش اثر گذاشته و شرایط را به طور غیرمتفاوتی رقم بزند. در این میان استفاده از ایمیل های لحظه آخری میانبری کلیدی برای شما محسوب خواهد شد. پس همین امروز دست به کار شده و اوضاع را به سود کسب و کارتان تغییر دهید. این تغییر بزرگ به شما برای تعامل بهتر با مخاطب هدف کمک ویژه ای خواهد کرد. اینطوری شانس تان برای فعالیت بهتر بهبود پیدا می کند. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در مقاله داشتید، کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده پاسخگویی به شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید.

منابع:

https://www.liveagent.com

https://sendpulse.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sNkHtmyo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه