پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
ترکیب احساس با کاربرد فناوری دیجیتال

کمپین تبلیغاتی اپل برای کریسمس

4 سال پیش ( 1398/9/12 )
پدیدآورنده : جسیکا ویلیامز   پدیدآورنده : علی آل علی  

برند اپل در نهایت چند روز پیش ویدئوی رسمی تبلیغاتی اش برای کریسمس را منتشر کرد. مشاهده کمپین ها و ویدئوهای تبلیغاتی متعدد از سوی برندها در روزهای منتهی به سال نو میلادی امر عجیبی نیست. نکته مهم در اینجا نحوه تولید محتوای برندها براساس ایده های جذاب است. هر سال شمار بالایی از ویدئوهای تبلیغاتی تولید می شود، اما فقط تعداد محدودی موفق به جلب نظر مخاطب می شود. ویدئوی جدید برند اپل یکی از همین موارد موفق محسوب می شود. اگر هنوز این ویدئو را مشاهده نکرده اید، باید نسبت به بار احساسی اش به شما هشدار دهم. این ویدئو در حالت بسیار احساسی روایت می شود.

ویدئوی تبلیغاتی اپل تحت عنوان «ساختن تعطیلات یک نفر» بیانگر داستان یک خانواده چهار نفره است. این خانواده برای تعطیلات سال نو قصد سفر به حاشیه شهر و ملاقات با پدربزرگ شان را دارند. نکته مهم در اینجا فوت مادربزرگ داستان به تازگی است بنابراین مسافرت خانواده از جهتی در راستای همدردی با پدربزرگ نیز هست.

کمپین تبلیغاتی اپل

لینک تماشای ویدئو : Apple release emotional advert for Christmas 2019

داستان ویدئوی تبلیغاتی اپل ترکیبی از رویدادهای سنتی و فناوری های مدرن است. شعار اصلی اپل در اینجا به شرح ذیل است: «گاهی اوقات بهترین هدیه ها از مکان های کاملا غیرمنتظره می آیند.» امروزه بسیاری از برندها شعارهای تبلیغاتی جذابی طراحی می کنند، اما در استفاده از آنها در متن تبلیغات شان ناکام هستند. برند اپل با توجه به این مسئله به خوبی مشکل پیش رو را حل کرده است.

مطلب مرتبط: شاهکارهای تبلیغاتی برند اپل

ویدئوی تبلیغاتی اپل با صحنه ای از بحث و دعوای دو کودک خانواده برای انتخاب جای شان در ماشین شروع می شود. در این میان والدین در تلاش برای آرام ساختن فرزندان هستند. پدر خانواده از یک آیپد برای سرگرم ساختن کودکان استفاده می کند. به این ترتیب کودکان تمام مسیر خانه تا فرودگاه را مشغول مشاهده انیمیشن در آیپد می شوند. در اینجا آیپد به عنوان یکی از گزینه های سرگرم ساختن کودکان به تصویر کشیده می شود. نکته جالب اینکه آیپد به عنوان محصول اصلی اپل در تمام طول این ویدئو نقش آفرینی می کند بنابراین خبری از آیفون یا دیگر محصولات این برند نیست.

وقتی خانواده به خانه پدربزرگ می رسد، نخستین نکته مهم مشاهده پدربزرگ در وضعیت روحی بسیار نامناسب است. این نکته به محض ورود خانواده به خانه پدربزرگ قابل مشاهده است. جالب اینکه حضور نوه ها نیز تاثیر آنچنانی بر وضعیت روحی پدربزرگ ندارد. ایده دست اندرکاران این ویدئو در مورد وضعیت خانه و پدربزرگ به سرعت خود را نشان می دهد. در این راستا یک خانه بی روح و ساکت به سرعت با حضور دو کودک خردسال به محلی پرجنب و جوش تبدیل می شود. در این میان پدربزرگ به طور مداوم به یاد همسرش می افتد. این امر موجب گریه های مکرر و تشدید ناراحتی روحی اش می شود. به همین خاطر مادر بچه ها به طور مرتب از آنها درخواست جنب و جوش کمتر دارد. در اینجا بازهم اختلاف نظر و دعوا میان دو کودک نمایان می شود. جالب اینکه بازهم آیپد به عنوان نجات دهنده والدین به تصویر کشیده می شود. به این ترتیب والدین با نمایش یک انیمیشن به فرزندان موفق به حل و فصل دعوا میان شان می شوند.

یکی از نکات جالب در مورد ویدئوی جدید اپل استفاده مداوم از آیپد در محیطی سنتی است. خانه پدربزرگ داستان به طور کامل با حال و هوای مدرن تفاوت دارد. امروزه ما در خانه های مان از تلویزیون های LED و بسیاری از لوازم مطابق با آخرین نسل فناوری نوین استفاده می کنیم، با این حال خانه پدربزرگ ماجرا به طور کامل سنتی طراحی شده است. حضور مداوم والدین در این خانه همراه با یک آیپد و تلاش برای سرگرم ساختن کودکان در مخاطب احساس پیوند میان گذشته و فناوری مدرن را زنده می کند.

کودکان در یکی از صحنه های ویدئو پیرامون وضعیت روحی پدربزرگ سوالاتی را طرح می کنند. در این صحنه مادر خانواده با ناراحتی از وضعیت روحی نامناسب پدربزرگ می گوید. سپس کودکان به طبقه پایین برای مشاهده یک فیلم دیگر در آیپد می روند. در این میان کنجکاوی کودکانه آنها را به سوی مشاهده قفسه ویدئوهای VCR پدربزرگ می کشاند. در اینجا بازهم تفاوت میان نحوه تماشای ویدئو در آیپد و نسخه های VCR به چشم می خورد. یکی از ویدئوهای پدربزرگ شامل صحنه هایی از دوران جوانی وی و مادربزرگ است. این ویدئو به طور ویژه توجه کودکان را جلب می کند. در این میان کودکان نیز به طور ناگهانی احساس ناراحتی شدیدی می کنند. این امر به خوبی از زبان یکی از کودکان در قالب جمله معصومانه «دلم برای مادربزرگ تنگ شده است» بیان می شود. در اینجا کودکان به خوبی تاثیر فوت مادربزرگ بر روی روحیه پدربزرگ را درک می کنند بنابراین به دنبال راهکاری برای تغییر این روحیه و ناراحتی پدربزرگ شان می روند. این امر آنها را به سوی ساختن روز یکی از مهم ترین اعضای خانواده شان در سال نو هدایت می کند.

ایده اصلی کودکان برای تغییر روحیه پدربزرگ شامل استفاده از نرم افزار ویرایش ویدئوی آیپد برای تهیه ویدئویی جذاب از خانواده است. آنها از ویدئوی آرشیو ویدئوی پدربزرگ برای طراحی یک تاریخچه بسیار کوتاه از خانواده شان استفاده می کنند. به این ترتیب هدیه کودکان به پدربزرگ در روز کریسمس مشخص می شود.

کودکان داستان در راستای تولید ویدئویی کوتاه از خانواده از انیمیشن ها و ابزارهای موجود در آیپد به خوبی استفاده می کنند. این امر در نهایت به هنگام انتظار پدربزرگ برای دریافت هدیه آنها نمایان می شود. وقتی پدربزرگ کاغذ کادو را باز می کند، با آیپد نوه ها مواجه می شود. سپس یکی از کودکان ویدئوی مخصوص را پخش می کند. این ویدئو شامل فیلم پدربزرگ و مادربزرگ در دوران جوانی است. سپس پدر و مادر کودکان در جوانی همراه با استیکرهای خنده دار به تصویر کشیده می شود. در نهایت نیز یک تصویر از دو کودک و سپس تصویری از کل خانواده نمایان می شود. نکته جالب در مورد این ویدئو پیام پایانی است: «شاید مادربزرگ در کنار ما نباشد، اما ما همگی در کنار هم هستیم.» پس از این جمله تصویر کل خانواده که روز قبل از سوی بچه ها ثبت شد، نمایان می شود. بچه ها با استفاده از ویرایشگر آیپد تصویری از مادربزرگ را نیز در کنار سایر اعضای خانواده قرار داده اند. در نهایت پدربزرگ به شدت احساساتی می شود.

مطلب مرتبط: نگاهی به کمپین های تبلیغاتی برتر دنیا

بدون تردید ویدئوی تبلیغاتی اپل برای کریسمس یکی از عالی ترین نمونه های تبلیغات احساسی است. یکی از نکات جالب در این یا عدم تبعیت محدودیت زمانی رایج از سوی اپل برای طراحی این ویدئو است بنابراین ما در عمل با یک ویدئوی تبلیغاتی سه دقیقه ای مواجه هستیم. این نکته با توجه به روند تاثیرگذاری اپل بر روی مخاطب کاملا قابل توجیه است. نتیجه این امر برای سایر برندها عدم نیاز به رعایت قطعی محدودیت هایی نظیر ویدئوهای کوتاه در حوزه تبلیغات است. اگر شما ایده جذابی برای ساخت ویدئوی تبلیغاتی دارید، تغییر عرف های رایج نیز قابل دفاع خواهد بود.

برند اپل در طول سال های اخیر همیشه در تبلیغاتش مجموعه ای از انسان ها در کنار هم را به تصویر کشیده است. با توجه به این روند و تمرکز اپل بر روی نقش خانواده در تبلیغات به خوبی امکان درک پیام اصلی تبلیغات این برند وجود دارد. بر این اساس اهمیت نقش خانواده و همدردی با یکدیگر به منظور مقابله با مشکلات یکی از ارزش ها و مفاهیم اصلی تبلیغات اپل محسوب می شود. این برند در طول سال های اخیر به خوبی ایده فوق را مورد استفاده قرار داده است. امسال نیز اپل یکی از بهترین ویدئوهای تبلیغاتی را تولید کرده است. نتیجه این امر دشواری رقابت سایر برندها با این ویدئوی جذاب و احساسی خواهد بود.

منبع : express
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LI5siJ3p
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه