پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

برندسازی فراسوی قیمت و کیفیت محصولات

3 سال پیش ( 1399/5/29 )
پدیدآورنده : برندسازی   پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : واکر اسمیت  

کسب و کارهای مختلف برای برندسازی نیاز به معیارهای دقیق و روشن دارند. امروزه اغلب کارشناس ‎ها المان ‎های اساسی برای برندسازی را شامل قیمت ، کیفیت، خدمات جانبی و راحتی مشتریان می دانند. این امر موجب فعالیت‎ های برندهای مختلف براساس اصول مذکور برای رقابت در بازارهای مختلف شده است. نکته مهم در این میان توجه بیش از اندازه کارآفرینان به قیمت و کیفیت در مقایسه با خدمات جانبی و راحتی مشتریان است. چنین امری اغلب اوقات موجب مشاهده محصولات ارزان ‎قیمت با کیفیت به نسبت بالا می ‎شود. مهم‎ ترین مسئله در اینجا اهمیت خدمات جانبی و راحتی مشتریان است. اگر کسب و کارها به این نکات توجه نداشته باشند، امکان برندسازی موفق در بلند مدت را نخواهند یافت.

زمانی که قیمت و کیفیت سلطه داشت

برندسازی فراسوی قیمت کیفیت محصولات

بازاریابی و برندسازی به طور سنتی بر محور تعیین سطح قیمت رقابتی و افزایش کیفیت محصولات جریان داشته است. اگر کسب و کارها در فرآیند برندسازی امکان رعایت این اصول را پیدا می ‎کردند، شرایط‎ شان به سرعت بهبود می ‎یافت. امروزه دنیای تجارت کمتر بر روی قیمت و کیفیت محصولات تمرکز دارد. دلیل این امر افزایش تعداد برندهای درگیر رقابت با هم است. امروزه کیفیت بالا و قیمت پایین محصولات امری بدیهی قلمداد می‎ شود بنابراین برندها باید به دنبال راهکارهای تازه برای رقابت با هم باشند. همین امر جست‎ وجو برای اصول و معیارهای تازه برندسازی را به دنبال داشته است.

اکنون برندسازی بیشتر بر محور خدمات جانبی و راحتی مشتریان مورد ارزیابی قرار می‎ گیرد. تمام برندهای بزرگ در جریان فروش محصولات‎ شان به خدمات جانبی توجه ویژه ‎ای دارند. این امر نقش مهمی در تبدیل خریداران عادی به مشتریان وفادار برندها دارد بنابراین برندها باید به دنبال اخذ معیارهای تازه برای فعالیت در دنیای تجارت باشند.

مطلب مرتبط: فرآیند برندسازی را بهتر بشناسیم

خدمات جانبی و راحتی مشتریان

یکی از نمونه‎ های موفق در زمینه برندسازی بر مدار خدمات جانبی و راحتی مشتریان مربوط به خرده فروشی Best Buy است. این خرده فروشی به طور تخصصی در زمینه ارائه محصولات الکتریکی فعالیت دارد. آنها در تلاش برای رقابت با آمازون به عنوان بزرگ ‎ترین خرده فروشی جهانی به دنبال ایجاد شرایط قیمتی و کیفیت مشابه محصولات ‎شان به سبد فروش این غول دنیای آنلاین کردند.

شاید در نگاه نخست عامل اصلی موفقیت برند Best Buy یکسان‎ سازی سطح قیمت با آمازون باشد. نکته مهم در این میان سهولت خرید از آمازون در صورت برابری صرف قیمت ‎ها بود. مسئولان Best Buy در تلاش برای رقابت با آمازون اقدام به ارائه خدمات جانبی و امکانات راحتی بیشتر برای مشتریان کردند. این امر تاثیر قابل توجهی بر روی وضعیت این برند داشت. امروزه کسب و کارهای مختلف برای برندسازی نیازمند تمرکز بر روی خدمات جانبی و راحتی مشتریان هستند بنابراین عصر تمرکز صرف بر روی قیمت و کیفیت محصولات به پایان رسیده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lVF5REqb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه