جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

مقابله با کلاهبرداری از برندها در صنعت بازاریابی

3 سال پیش ( 1399/6/8 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : لوک تیلور  

امروزه دلایل بسیار زیادی برای بازاریابی و تبلیغات در فضای آنلاین وجود دارد. دسترسی دامنه وسیعی از کاربران به دستگاه های ‎دیجیتال مانند گوشی هوشمند یا رایانه های شخصی سرمایه گذاری در این بخش را منطقی ساخته است. شیوع ویروس کرونا در طول ماه های اخیر نیز توجه به شبکه های اجتماعی را به شدت افزایش داده است. متاسفانه در حوزه بازاریابی دیجیتال نیز مانند هر صنعت دیگری میزان کلاهبرداری به شدت بالاست. این امر شامل دریافت هزینه بازاریابی از سوی برخی سودجویان و سپس عدم ارائه خدمات یا ارائه خدمات جعلی است. با این حساب وظیفه اصلی هر برندی در شرایط کنونی تلاش برای محافظت از بودجه بازاریابی اش خواهد بود. این امر نقش مهمی در بهبود وضعیت بازاریابی برندها ایفا می ‎کند. 

شاید در نگاه نخست مواجهه با کلاهبرداری از سوی سودجویان فقط برای برندهای تازه ‎کار روی دهد. همین امر موجب بی ‎توجهی بسیاری از برندهای بزرگ به چنین مسئله مهمی می‎ شود. امروزه تمام برندها در خطر از دست دادن بودجه بازاریابی شان هستند بنابراین شما در هر موقعیتی باید به دنبال پرهیز از حادثه های مشابه باشید. در ادامه برخی از مهمترین نکات در زمینه کلاهبرداری بازاریابی از برندها مورد بررسی قرار می‎گیرد. 

مقابله کلاهبرداری برند صنعت بازاریابی

1. شناسایی نشانه‎ های کلاهبرداری در صنعت بازاریابی

براساس گزارش موسسه Traffic Guard سالانه به طور میانگین 44 میلیون دلار کلاهبرداری در صنعت بازاریابی صورت می‎ گیرد. متاسفانه کلاهبرداری در زمینه بازاریابی امر تازه ای نیست. این اتفاق در آینده نیز برای برخی از برندها صورت خواهد گرفت. نکته مهم در این میان شناسایی نشانه ‎های احتمالی فرآیند کلاهبرداری و تلاش برای پرهیز از آنهاست. 

مطلب مرتبط: چگونه در صنعت بازاریابی دوام بیاوریم؟

متاسفانه فرآیندهای کلاهبرداری از برندها دارای نشانه های کاملا مشخصی نیست. درست به همین خاطر احتمال بروز مشکلات برای برندها افزایش پیدا می کند. مهمترین نکته برای ارزیابی وضعیت آژانس های بازاریابی مربوط به مشاهده آمارهای معتبر است. اگر شما با یک آژانس بازاریابی برای توسعه کسب و کارتان در حوزه بازاریابی قرارداد دارید، باید نسبت به وضعیت توسعه کمپین‎های برندتان از آمارهای معتبر گوگل استفاده نمایید. مزیت این امر امکان مشاهده فعالیت درست آژانس طرف قرارداد یا کلاهبرداری احتمالی است. 

گاهی اوقات برندها به دلیل عدم بیان دقیق اهداف بازاریابی‎شان مورد سوء استفاده آژانس ‎های بازاریابی قرار می ‎گیرند. این امر نیازمند توجه به دو نکته مهم است. نخست، باید به بیان دقیق اهداف بازاریابی برای تجربه تعامل مناسب با آژانس های بازاریابی توجه کنیم. بخش دوم نیز مربوط به طراحی قراردادهای مناسب بدون احتمال تخطی از سوی طرف مقابل است. عدم آشنایی برندها با شیوه‎ های طراحی قرارداد کاری در بسیاری از موارد موجب بروز مشکلات عمده ‎ای می ‎شود. 

2. توجه به آمارها

تعیین معیارهای دقیق برای ارزیابی کمپین بازاریابی اهمیت بالایی دارد. شما همیشه امکان مشاهده وضعیت کمپین ‎‏تان از طریق سامانه ‎های هوشمندی نظیر گوگل را دارید. نکته مهم در این میان طراحی معیارهای منحصر به فرد برای برندتان است. چنین معیارهایی از دل اهداف بازاریابی بیرون خواهد آمد بنابراین شما باید نسبت به کاربست شیوه‏‎ های ارزیابی همکاری بازاریابی به صورت نوآورانه اقدام نمایید. وقتی برندها تمایلی برای ارزیابی وضعیت بازاریابی‎ شان نشان نمی ‎دهند، انگیزه کلاهبردارها بیشتر خواهد شد. اگر شما همیشه نسبت به ارزیابی وضعیت کمپین بازاریابی برندتان توجه نشان دهید، شانس بسیار بیشتری برای موفقیت در عرصه بازاریابی خواهید داشت. 

3. دریافت کلیک ‎های فراوان با تعامل اندک

یکی از کلاهبرداری‎ های رایج در عرصه بازاریابی مربوط به تبلیغات PPP (پرداخت در ازای هر کلیک) است. این امر شامل دریافت کلیک ‎های فراوان برای تبلیغ کمپین بازاریابی بدون تعامل بالاست. اگر کمپین شما با چنین مشکلی مواجه است، باید نسبت به ارزیابی دقیق آن اقدام نمایید. در غیر این صورت شانس چندانی برای بازاریابی تاثیرگذار نخواهید داشت. برخی از آژانس ‎های بازاریابی با دریافت مبالغ کلان در عمل فقط از روبات ‎های مشخص برای افزایش بازدید و کلیک بر روی تبلیغات برندها استفاده می ‎کنند. این امر نتیجه به شدت ناگواری برای برندها در پی دارد. 

خوشبختانه امروزه امکان پیگیری حقوقی تخلف و کلاهبرداری آژانس ‎های بازاریابی وجود دارد بنابراین مسئولیت اصلی شما شناسایی تخلف ‎ها و سپس گزارش به مراجع حقوقی است. نکته مهم در این میان پرهیز از همکاری با سازمان‎ ها و افراد بدون مشخصات شرکتی و بازاریابی مشخص است. پیگیری وضعیت چنین افرادی در اغلب اوقات دشوار خواهد بود. 

4. ترافیک سایت نامشخص

افزایش ترافیک سایت هدف هر برندی برای توسعه فرآیند بازاریابی محسوب می ‎شود. وقتی کاربران بیشتری به سایت رسمی شما مراجعه کنند، بازاریابی و انتقال پیام‎ های مهم راحت‎ تر خواهد بود. نکته مهم در این میان توجه به منبع ترافیک سایت است. اگر افزایش ترافیک شما همراه با منابع نامشخص است، باید نسبت به واقعی بودن فرآیند موردنظر تردید نمایید. امروزه بسیاری از برندها در عمل توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را ندارند. دلیل اصلی این امر ترفیک جعلی سایت های شان است. وقتی کاربران واقعی به سایت شما مراجعه نکنند، تاثیرگذاری بر روی آنها به دشت دشوار خواهد شد. 

شیوع ویروس کرونا تمایل بسیاری از برندها برای بازاریابی در فضای آنلاین را افزایش داده است. نکته مهم در این میان توجه به وضعیت بازاریابی برندها و پرهیز از تهدیدهای کلاهبرداری است. ارزیابی مداوم وضعیت ترافیک سایت یکی از بهترین امکانات برای بازاریابی بهتر را در اختیار برندها قرار می‎ دهد. 

5. رفتارهای عجیب مخاطب هدف

بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف از یکدیگر جدایی ‎ناپذیر است. بسیاری از برندها در عمل توانایی تعامل مناسب با مخاطب هدف را ندارند. شاید این امر در نگاه نخست ناشی از کیفیت پایین محتوای بازاریابی چنین برندهایی باشد. نکته مهم از نقطه نظر کلاهبرداری از برندها در صنعت بازاریابی مربوط به فالوورهای فیک است. اگر شما در زمینه افزایش تعداد فالوورها و مخاطب اکانت برندتان در شبکه های اجتماعی با آژانس ‎های بازاریابی همکاری دارید، ارزیابی نحوه رفتار مخاطب هدف اهمیت بالایی خواهد داشت. 

متاسفانه امروزه بسیاری از آژانس ‎های بازاریابی برای افزایش تعداد فالوورهای برندها اقدام به خرید فالوور تقلبی برای آنها می کنند. این امر فقط تعداد فالوورهای برندها را افزایش می ‎دهد. به این ترتیب دیگر خبری از تعامل مناسب با مخاطب هدف نخواهد بود. شما به عنوان یک برند باید توجه زیادی به نحوه رفتار مخاطب هدف داشته باشید. اگر اکانت های مربوط به مخاطب هدف رفتارهای عجیب یا غیر قابل باوری انجام می‎ دهد، به احتمال فراوان شما با اکانت‎های فیک مواجه هستید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی | هزاران مقاله روز بازاریابی را اینجا ببینید

مقابله با فرآیندهای کلاهبرداری از برندها چندان دشوار نیست. نکته مهم در این میان برخورد شدید با آژانس‎های متخلف است. فقط در این صورت دیگر چنین تخلف‎ هایی از سوی افراد سودجو تکرار نخواهد شد. با این حساب در صورت مواجهه با تخلف آژانس بازاریابی طرف قراردادتان باید به شدت با این مسئله برخود نمایید. در غیر این صورت بودجه بازاریابی‏تان هدر خواهد رفت. 

منبع : marketingprofs
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ByaeA89h
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه