بستنی دوندورما: جاذبه پولساز گردشگری - فرصت امروز

سه شنبه, 19 آذر 1398 - 12:00

تصور بسیاری از افراد در رابطه با یک جاذبه گردشگری، مکانی فوق العاده با امکاناتی مثال زدنی است، با این حال واقعیت کاملا متفاوت بوده و هر چیزی را می توان به یک جاذبه تبدیل کرد. برای رسیدن به این خواسته تنها کمی خلاقیت نیاز است که نمونه بارز آن را می توان در بستنی سنتی کشور ترکیه با نام دوندورما مشاهده کرد. جالب است بدانید که دلیل اصلی محبوبیت فوق العاده این بستنی، به خاطر کیفیت و یا طعم آن نبوده و تنها در خلاقیت فروشندگان آن خلاصه می شود. بدون شک همه شما ویدئو هایی را از این فروشندگان دیده اید که در زمان تحویل بستنی، به نوعی با مشتری خود بازی کرده و همین امر افراد مختلف را به وجد می آورد. ویژگی خاص این بستنی که چسبندگی و دیر آب شدن آن است نیز به امکان پذیر بودن این اقدام، کمک کرده است. موفقیت بسیار بالای این شیوه از فروش، باعث شده است تا از این دکه های بستنی فروشی به عنوان یکی از جاذبه های اصلی کشور ترکیه یاد شود. همین امر نیز باعث شده است تا در این مقاله به بررسی دلایل موفقیت این طرح بپردازیم.

بستنی دوندورما

1-به شکلی کاملا جذاب متفاوت باشید

بزرگ ترین راز موفقیت این نوع از بستنی فروشی، شیوه متفاوت کار است. درواقع همه افراد عادت داشته اند که تنها سفارش خود را انجام داده و پس از دریافت محصول، سریعا مکان را ترک کنند، با این حال این دسته از فروشندگان به خوبی اهمیت طولانی کردن مدت زمان حضور مشتری را درک کرده و برای آن یک راهکاری را پیدا کرده اند که ابدا مشتری را خسته نخواهد کرد. برای درک اهمیت این موضوع تنها کافی است تصور کنید که یک مشتری تنها 10 دقیقه را بخواهد برای آماده شدن سفارش خود بایستد. بدون شک این امر باعث خواهد شد تا با چهره ای ناراحت و حتی انواع اعتراض ها مواجه شوید. با این حال این فروشندگان به خوبی موفق شده اند تا همان زمان ایستادن را به امری دلخواه تبدیل کنند. بدون شک حتی یک بار خرید از چنین بستنی فروشی، تا پایان عمر در خاطره افراد باقی خواهد ماند. همچنین فیلم برداری مشتریان، خود تبلیغی داوطلبانه و بدون هیچ گونه هزینه ای محسوب می-شود. درواقع این دسته از فروشندگان به محبوبیتی دست پیدا کرده اند که سایرین، با صرف هزینه های بسیار بالا هنوز موفق به نزدیک شدن به آنها نیز نشده اند. به همین خاطر نیز کاملا درست است که اولین و مهم ترین اصل در زمینه بازاریابی را ایجاد یک تفاوتی بدانیم که برای مخاطب کاملا جذاب خواهد بود، با این حال برای متفاوت بودن، لازم است تا به دنبال اقدامی باشید که همسو با نوع کار شما نیز باشد. برای مثال از طریق هدیه دادن کلاه سنتی کشور ترکیه نیز می توان تفاوت ایجاد کرد با این حال آیا این اقدام همسویی لازم را با این حرفه به همراه خواهد داشت؟

مطلب مرتبط: ایده های پولساز: ایده های خلاقانه ای که پولساز می شوند

2-داستان سرایی کنید

اگرچه ممکن است تصور کنید که از تاریخ این نوع از بستنی چندین سال بیشتر نمی گذرد، با این حال جالب است بدانید که تاریخچه آن به قرن شانزدهم بازمی گردد. درواقع لباس های خاص و سنتی فروشندگان، کاملا ریشه در تاریخچه این بستنی دارد. با این حال شوخی با خریداران، ایده متفاوتی بوده است که باعث شده تا این بستنی به شهرتی جهانی دست پیدا کند. درواقع کارشناسان بر این باور هستند که وجود یک تاریخچه، به فروشندگان کمک کرده است تا بتوانند خریداران خود را با انواع داستان ها نیز سرگرم کنند. به همین خاطر شما نیز می توانید از یک میراث قدیمی، با کمی خلاقیت که به اصالت آن لطمه ای را وارد نخواهد کرد، یک جذابیت دوباره بخشیده و آن را به جاذبه ای جهانی تبدیل کنید. این امر نه تنها به رشد و حفظ فرهنگ بومی شما کمک خواهد کرد، بلکه درآمدی را نیز برای افراد مختلف به همراه داشته و منجر به رونق گردشگری در منطقه شما خواهد شد.

3-به تفاوت افراد توجه داشته باشید

با نگاهی به ویدئو های منتشرشده از فروشندگان این نوع از بستنی ها، پی به یک نکته کوچک ولی بسیار مهم خواهید برد. درواقع زمان هر ویدئو با یکدیگر متفاوت بوده و برخی کاملا کوتاه است. اگرچه ممکن است این امر را کاملا تصادفی و به علت شیوه متفاوت فروش افراد فعال در این حوزه تلقی کنید، با این حال یک فلسفه کاملا درست در پشت آن وجود دارد. درواقع این امر یک واقعیت است که هیچ یک از خریداران شما با یکدیگر یکسان نبوده و همین امر باعث می شود تا رفتاری یکسان با آنها ابدا کارساز نباشد. درواقع با توجه به این امر که افراد مختلف از کشورها و فرهنگ های گوناگون به عنوان مشتری های این بستنی محسوب می شوند، ممکن است برخی از افراد از ظرفیت تحمل کمتری برخوردار باشند. به همین خاطر شوخی با آنها نباید بیش از حد طولانی شود. با این حال بسیاری از افراد دیگر تمایل دارند که این مدت زمان تا حد امکان طولانی شود. با این حال سوالی که مطرح است این است که فروشندگان چگونه متوجه زمان درست اتمام نمایش خود خواهند شد؟ پاسخ این سوال اگرچه کاملا ساده به نظر می رسد، با این حال کاملا هوشمندانه محسوب می شود. درواقع فروشندگان همواره توجه کافی به واکنش ها و حالت های چهره افراد دارند. به محض این امر که تغییر منفی صورت می گیرد، آنها متوجه این امر خواهند شد که باید اجرای خود را متوقف سازند. همین امر نیز باعث شده است تا امکان جلب رضایت حداکثری مهیا شود.

مطلب مرتبط: ایده های گردشگری: آشنایی با ایده‌های کوچک تجاری

در آخر توجه داشته باشید که موفقیت در زمینه فروش، صرفا با اقدامات بزرگ و پرهزینه به دست نمی آید. درواقع تنها کافی است تا در حوزه کاری خود کمی خلاقیت را داشته باشید تا شما را به مشتری نزدیک تر کرده و ارتباطی دوستانه شکل گیرد. تحت این شرایط شما به موفقیتی دست پیدا خواهید کرد که حتی از تصورات نیز خارج خواهد بود. به همین خاطر به جای رویای پیداکردن شغل پردرآمد، بهتر است تا نگاهی به وضعیت فعلی خود داشته و در تلاش برای پیداکردن فرصت های موجود و یا فرصت سازی برای تغییری فوق العاده باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی